Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emättimen kuivat/herkät limakalvot

Vierailija
19.06.2016 |

Kuuluisi oikeastaan seksi-osioon, mutta täällä saa yleensä paremmin vastauksia, että sori siitä. :D

Tietääkö kukaan, mikä voisi auttaa siihen, että viittä minuuttia pidemmän yhdynnän jälkeen yleensä aina tulee verta (hyvin pieni määrä virtsatessa), vaikka kostun hyvin ja pysyn mielestäni kosteana koko yhdynnän ajan? E-pillereitä en syö, ehkäisynä kondomi (jossa itsessään jonkun verran myös liukastetta). Sukupuolitauteja ei ole. Myöskään muita oireita, jotka viittaisivat muihin intiimialueen vaivoihin, ei ole ilmennyt. Yhdynnän aikana ei tunnu epämiellyttältä, jälkeenpäin tuntuu toisinaan kirvelyä ja aivan kuin olisi koko ajan vessahätä.

Voiko vaivaa hoitaa mitenkään? Tietysti liukuvoide voisi olla avuksi, mutta suoraan sanottuna se kuulostaa niin epäeroottiselta, että halut kaikkoaisivat varmasti sillä sekunnilla. Minulla on joku omituinen tuubista tulevien asioiden "kammo", jostain aivan käsittämättömästä syystä ne ällöttävät. o_O Mutta ehkä sitäkin oppisi käyttämään..? Sen koostumushan on erilainen kuin luonnollisen liukasteen, näin olen ymmärtänyt, joten se tod.näk. auttaisi. Mutta jos olisi joku muu konsti hoitaa herkkiä limakalvoja, niin mielelläni kuulisin!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä lääkärissä. Oireet sopii klamydiaan. Ote netistä klamydian oireista: Klamydian aiheuttamassa tulehduksessa poikkeavaan valkovuotoon voi liittyä myös virtsavaivoja, tiheä virtsaamistarve ja kirvelyä virtsatessa sekä ylimääräistä veristä vuotoa.

Vierailija
2/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi käydä lääkärissä. Oireet sopii klamydiaan. Ote netistä klamydian oireista: Klamydian aiheuttamassa tulehduksessa poikkeavaan valkovuotoon voi liittyä myös virtsavaivoja, tiheä virtsaamistarve ja kirvelyä virtsatessa sekä ylimääräistä veristä vuotoa.

Oireet liittyvät selkeästi pidempiin yhdyntöihin. Valkovuoto on normaalia, muutoin virtsatessa ei ole ongelmia. Ja pidän kyllä ERITTÄIN epätodennäköisenä, että vakituisessa parisuhteessa, jossa ehkäisynä on kondomi, olisin saanut tartunnan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli verta virtsan mukana yhdynnän jälkeen koska minulle tuli aina todella ärhäkkä virtsatietulehdus seksin jälkeen. Mulla syyllinen oli e-pillerit jotka kuivatti limakalvot niin täysin ja totaalisesti että sain aina kaikenmaailman tulehduksia.

Mutta jos sulla on kuivat limakalvot voisit kokeilla apteekista reseptivaapaata estrogeeni voidetta/puikkoja. Niitä voi käyttää vaikka ei olisikaan vaihdevuosi iässä. Itsekin käytin niitä e-pillereiden lopetuksen jälkeen jotta sain taas paikat kuntoon. Apteekista löytyy myös paljon muita hyviä hormonivapaitakin kosteuttavia puikkoja esim repadina. Tyrniölykapselit auttaa myös. Ja sitten kannattaa käyttää liukuvoidetta seksin aikana. Jos käytätte kondomia voi myös miettiä olisko joku herkkyys lateksille mahdollinen? Myös yhdyntä asennot kannattaa valita sellaiset jotka ei hankaa ja luo painetta virtsaputkeen jos kerta se veri sieltä tulee??

Vierailija
4/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli verta virtsan mukana yhdynnän jälkeen koska minulle tuli aina todella ärhäkkä virtsatietulehdus seksin jälkeen. Mulla syyllinen oli e-pillerit jotka kuivatti limakalvot niin täysin ja totaalisesti että sain aina kaikenmaailman tulehduksia.

Mutta jos sulla on kuivat limakalvot voisit kokeilla apteekista reseptivaapaata estrogeeni voidetta/puikkoja. Niitä voi käyttää vaikka ei olisikaan vaihdevuosi iässä. Itsekin käytin niitä e-pillereiden lopetuksen jälkeen jotta sain taas paikat kuntoon. Apteekista löytyy myös paljon muita hyviä hormonivapaitakin kosteuttavia puikkoja esim repadina. Tyrniölykapselit auttaa myös. Ja sitten kannattaa käyttää liukuvoidetta seksin aikana. Jos käytätte kondomia voi myös miettiä olisko joku herkkyys lateksille mahdollinen? Myös yhdyntä asennot kannattaa valita sellaiset jotka ei hankaa ja luo painetta virtsaputkeen jos kerta se veri sieltä tulee??

Kiitos, joku hormoniton kosteuttava tuote olisi varmasti ainakin hyvä kokeilu. Tuo lateksiherkkyyskin oli hyvä pointti, en ole tullut edes ajatelleeksi. Ehkä täytyy kokeilla joitakin kertoja muusta materiaalista valmistetulla kondomilla. Taitavat olla vain aika kalliita verrattuna tavallisiin lateksisiin markettikortsuihin. :/ 

En usko, että veri virtsaputkesta tulee, mutta yhdynnän jälkeen virtsatessa ja ponnistaessa tietysti emättimestäkin vuotaa kaikki ylimääräinen lima pois, ja sen yhteydessä myös verta. Mutta sitä verta tosiaan ei niin paljoa vuoda, että se sieltä itsestään valuisi. Ap

Vierailija
5/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma neitsytkookosöljy käy hyvin liukkarin sijasta, on muutenkin hyväksi limakalvoille. Sitä voi laittaa vaikka jo ennen esileikkiä tms, niin ei tarvitse lässähdyttää tunnelmaa siinä herkimmällä hetkellä. :)

Vierailija
6/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma neitsytkookosöljy käy hyvin liukkarin sijasta, on muutenkin hyväksi limakalvoille. Sitä voi laittaa vaikka jo ennen esileikkiä tms, niin ei tarvitse lässähdyttää tunnelmaa siinä herkimmällä hetkellä. :)

Hmm, tätä täytyy tutkia. Kiitos vinkistä! :) Ap

Vierailija
7/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagifem on paras

Vierailija
8/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei. Ei rasvoja kondomin kanssa!

Multi-gyn-liquigel on ihan hyvä tuote mielestäni. Se on ihan vaan kosteuttava. Weledan calendula baby oil tosi hyvä öljy, riittoisa ja paljon parempi kuin aina ensimmäisenä ehdotettu Ceridal, joka ainakin minulla vaan jotenkin kuivattaa lisää.

Mulla kyllä nuo hiertymisongelmat hävisi tai ainakin väheni oleellisesti kun kumista luovuttiin (ja kuminhan kanssa suositellaan aina liukkaria muuten). En kylläkään siirtynyt pillereihin (jotka vasta ongelmia voivat tuodakin) vaan muuhun hormonittomaan ehkäisyyn eli "uuden ajan" pessaariin. Mulla kyllä ei koskaan mitään verenvuotoja ollut vaikka kuivuusongelmaa olikin.

Vierailija
9/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on se kondomi tietysti. Sehän tuntuu ihan paskalta pitkissä yhdynnöissä. Kokeilkaa erilaisia.

Vierailija
10/10 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä liukaste ei välttämättä auta, jos on todella kuivat ja ohuet limakalvot. Se helpottaa ehkä oireita, mutta ei poista ongelmaa. Mä kärsin samasta aivan liian pitkään ja ehdin juosta kolmen vuoden aikana useilla yksityisillä gynekologeilla ennen kuin homma helpottui, mutta en jaksa avata sitä sen enempää. Mulla on siis luonnostaan todella ohuet limakalvot, joka aiheuttaa myös kuivuutta ja uusiutuvia tulehduksia. Se ehti mennä niin pahaksi, että limakalvot oli aivan hiertyneet ja verestävät, ja sitä piti lähteä korjaamaan hyvin intensiivisellä hoidolla kosteuttavien puikkojen, voiteiden ja maitohappobakteerien avulla (mm. lactal balans, vagi-c, femiflor ja paikalliskosteuttajana aqualan duo). Käytin noita tuotteita todella tiuhaan muutaman kuukauden, kunnes limakalvot olivat palautuneet ja vahvistuneet. Nykyäänkin käytän vielä päivittäin tuota aqualan duo -rasvaa ja n. kerran kuukaudessa (eli heti kuukautisten jälkeen, koska sillon lääkärin mukaan on emättimen bakteeritasapaino herkimmillään) joko lactal balans tai vagisan -puikkoja. Käytetään myös puolison kanssa kondomia, eikä mitään ongelmia enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi