Raskaus lopuillaan, mies lähtentyt yöllä jonnekkin mitään sanomatta
Otsikossa käykin kaikki oleellinen ilmi, mutta siis... Laskettu aika on maanantaina. Ollaan sovittu että mies "pysyttelee lähettyvillä" kun synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Toki hän saa elää normaalia elämää, mutta esim. kännäily ei tällä hetkellä ole mikään paras idea, kun pitäisi sinne sairaalaan pitäisi pystyä ajamaan tarvittaessa.
Heräsin yöllä vessaan, mies ei ollut sängyssä. Ajattelin että on varmaan alakerrassa yöpalalla, katsomassa telkkaria tms. No äsken heräsin ja huomasin ettei mies ole nukkunut sängyssä koko yönä. Mitään lappua en löytänyt, eikä viestiä ei ole tullut. Yririn soittaa, ei vastannut, mutta toisaalta eihän kello ole vielä mitään, jos on ollut kaljalla tms.
Suututtaa. Ymmärrän että miestä varmasti stressaa, niin minuakin. Kyseessä on esikoinen ja raskaus on ollut tosi vaikea, mutta silti.
Noin, sainpas avauduttua.
Kommentit (426)
Mitähän sitä itse tekisi? En tiedä. Soittaisin ehkä miehen äidille kuitenkin. Jos olisi joku onnettomuus niin kai poliisi tai sairaalasta olisivat jo soittaneet...siis jos miehellä on se lompakko mukana?
Joiko mies kotona ennenkuin hävisi? Mihin aikaan näit miehen viimeksi? Onko facessa ym somessa jotain päivityksiä?
Taitaapa olla provojuttuja taas.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei siis ole saanut koko raskauden aikana tehdä mitään siltä varalta että synnytys käynnistyy?
Voi että joku jaksaa olla aina näin tyhmä.
Totta helvetissä kunnon mies on lasketun ajan kohdalla myös valmiustilassa. Kyllä, sairaalaan pääsee taksillakin, mutta kyllä mukavaa on jos isä on mukana synnytyksessä ja kännissähän sinne ei pääse.
Säälittävä äijä. Tsemppiä ap:lle.Ja vinkki: älä ole kynnysmattona kenellekään.
Saisitko sinne kämpille jonkun ystävän tai sukulaisen?
Onko mies ollut paikalla fb:ssä, whatsappissa jne?
Kyllä kaikki järjestyy, todennäköisesti on lähtenyt eilen käymään jossain tuulettumassa täysin ajattelemattomasti eikä kehtaa vastata. Mennyt juhlinta ehkä yli.
Onko miehesi laittanut päällensä ns arkivaatteet tai onko esim. lenkkikamat tai lähtenyt autolla liikenteeseen ? ? Onko känny mukana, lompakko ? Onko toiminut näin joskus aiemminkin, ettei ilmoita mitään missä on ?
Ja jos olisin tuossa tilanteessa niin soittaisin vaikka nonstoppina että heräisi ja vastaisi tai reagoisi jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän alkaa mustakin tuntumaan siltä, mä olisin jo paniikissa etsimässä ja soittelemassa!
Voihan se olla, ettei kaverit puhu totta. Minulla oli alkoholiongelmainen vätys aikoinaan ja usein hänen kaverit valehteli ettei muka tiedä missä se on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi kökkiä kotona sinua paapomassa? Raskaus on yhteinen juttu juu, mutta kyllä omaakin elämää pitää olla. Etkö itse pysty ajamaan sairaalaan pahan paikan tullen?
Pääsin vain tähän kommenttiin asti. Pakko kommentoida, etten kyllä ymmärrä kyseisen kommentoijan ajatusmaailmaa ollenkaan. Etkö lukenut, että miehellä on kyllä saanut olla omaa elämää? Mutta kuka lähtee päivää ennen laskettua aikaa kaljalle? Kyllä ap:n mies mielestäni voisi tukea häntä hieman enemmän. Varsinkin jos näin on sovittu. Oletko miettinyt,ettei ap:llä ehkä ole autoa käytettävissä? Tai ehkä häntä pelottaa lähestyvä ensisynnytys ja haluaisi varmistaa, että mies on paikalla tukemassa? Oma mieheni ei koskaan lähtisi tuolla tavoin, vaikka antaisin luvan, on sillä sen verran järkeä päässä.
Tulisinkohan minä vauvapalstalle jos tosielämässä olisi joku hätätilanne,no en.
Vierailija kirjoitti:
Nukuitpa hyvin siihen nähden, että LA on noin lähellä.
Nimenomaan! Tämä kuulostaa provolta juuri siitä syystä, että ap muka vasta aamulla huomasi, että mies ei nuku vieressä. Itse valvonut kuukauden verran ennen laskettua yöt läpeensä. Muutama tunti kerrallaan unta. Laskettu aika myös tällä viikolla ja nukuin viime yönä klo 02-06 ja se on tosi hyvin! Pari yötä sitten nukuin tasan tunnin (turvotusta, asennonvaihto-ongelmaa, pissahätää, hikoilua yms)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän alkaa mustakin tuntumaan siltä, mä olisin jo paniikissa etsimässä ja soittelemassa!
Olisin ainakin tsekannut mitä miehellä on mukana: sehän kertoo jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä provoja, jos kaikki jotka eivät käyttäydy kuten sinä, ovat mielestäsi provoja.
Parisuhdetta, jossa luotetaan toisen osaavan huolehtia itsestään ei siis yksinkertaisesti voi olla olemassa, koska tämän kirjoittajan oma parisuhde ei toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos olisin tuossa tilanteessa niin soittaisin vaikka nonstoppina että heräisi ja vastaisi tai reagoisi jotenkin.
Ap kertoi soittaneensa kahdesti ja lähettäneensä viestin. Jos mies on puhelimen äärellä hän on kyllä huomannut ap:n tavoitelleen ja älyää soittaa takaisin jos on normaalilla järjellä varustettu ihminen. Mikäli jotain on sattunut puhelut ei auta mitään.
Huhuu, ap! Onko kuulunut mitään? Tsemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä provoja, jos kaikki jotka eivät käyttäydy kuten sinä, ovat mielestäsi provoja.
Parisuhdetta, jossa luotetaan toisen osaavan huolehtia itsestään ei siis yksinkertaisesti voi olla olemassa, koska tämän kirjoittajan oma parisuhde ei toimi niin.
Älä jaksa. Varmasti ap osaa huolehtia itsestään.
Mutta kotoa ei häivytä kertomatta toiselle muutenkaan saati silloin kun synnytys on lähellä.
Vähän huvittaa myös nämä " mies on ahdistunut kun synnytys lähestyy" - jutut.
Voisikohan mies nyt pikkuisen hillitä ahdistustaan kun ei kuitenkaan tarvi itse synnyttää.
Ja jos ahdistus on niin kova ettei pysty olemaan kotona niin eikä nyt tekstiviestiäkään voi lähettää?
Että pannaan se synnyttäjä joka ei tilannetta pääse pakoon tuntui miltä tuntui, pelkäämään vielä miehenkin puolesta.
Pelkurit toimivat noin tai sitten empatiakyvyttömät luuserit.
Mun mielestä parisuhteessa ei häivytä mitään sanomatta keskellä yötä oli raskaana tai ei. Ei vaikka miten ahdistaa.
No onpa paska tilanne. Harmi ettei ne miehen kaverit tienneet mitään. Onko miehellä mukana mitä...avaimet, kännykkä,lompakko, auto?