Raskaus lopuillaan, mies lähtentyt yöllä jonnekkin mitään sanomatta
Otsikossa käykin kaikki oleellinen ilmi, mutta siis... Laskettu aika on maanantaina. Ollaan sovittu että mies "pysyttelee lähettyvillä" kun synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Toki hän saa elää normaalia elämää, mutta esim. kännäily ei tällä hetkellä ole mikään paras idea, kun pitäisi sinne sairaalaan pitäisi pystyä ajamaan tarvittaessa.
Heräsin yöllä vessaan, mies ei ollut sängyssä. Ajattelin että on varmaan alakerrassa yöpalalla, katsomassa telkkaria tms. No äsken heräsin ja huomasin ettei mies ole nukkunut sängyssä koko yönä. Mitään lappua en löytänyt, eikä viestiä ei ole tullut. Yririn soittaa, ei vastannut, mutta toisaalta eihän kello ole vielä mitään, jos on ollut kaljalla tms.
Suututtaa. Ymmärrän että miestä varmasti stressaa, niin minuakin. Kyseessä on esikoinen ja raskaus on ollut tosi vaikea, mutta silti.
Noin, sainpas avauduttua.
Kommentit (426)
Mun miehellä on ollut mun raskauksien loppuvaiheessa ahdistusta ja hän olisi voinut tehdä juuri noin. Ihan vaan hetkeksi lähteä ja saada ajatuksia pois. Tiedä mikä ahdisti: vastuu tai joku. Mut ihana ja vastuullinen isä on kaikille kolmelle ollut jo yli 16 vuotta. Omien ajatusten keräily on siis miehillekin ihan sallittua. Isällä on omakin elämänmuutos edessä ja hänen roolinsa on muutakin kuin olla äidin apulainen. Enkä nyt ajattele, että ap näin miettii, mut usein naisten kommenteista saa tämän käsityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei siis ole saanut koko raskauden aikana tehdä mitään siltä varalta että synnytys käynnistyy?
Salaa kaljalle lähteminen ja ilmoittamatta yön poissaolo ei ole normaalia toimintaa hyvässä parisuhteessa. Saatikka ap:n tilanteessa.
Ja tuo ettei vastata puhelimeen. Pääsee joo sinne sairaalaan yksin, mutta yhdessä se raskaus on alulle laitettu ja koska mies ei muuten voi osallistua synnytykseen, olisi vähintä olla paikalla tukena.
.
Itse olin ihan kauhuissani kun se lähtö tuli. Olin sairaalassa todella ahdistunut ja peloissani. Yksin jos olisin vielä ollut niin ei hemmetti. Meillä vielä päädyttiin kiireelliseen sektioon vauvan ahdingon takia ja ihan viime hetkellä otettiin ulos. Siinä myös muistutus, ettei se synnytys aina pääty onnellisesti. Tämäkin olisi päättynyt todella surullisesti jos sektiota olisi yhtään jahkailtu.
Niin ja ap yhtään ei ollut tarkoitus pelotella. 9 pisteen poika meille hurjasta tilanteesta huolimatta ja yleensä sinne sektioon onneksi lähdetään ajoissa. Mutta muistutuksena näille "kyllä sä nyt siellä yksin pärjäät" -tyypeille tuo ettei se synnytys mene aina kuin elokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita nyt ryhdistäytyä. Mies on lähtenyt kaljalle ja jäänyt sille tielle. Kyllä se sieltä ilmaantuu. Tee vaikka pizzaa tms odottamaan nälkäistä kotiin palaajaa. Meilläkin noita reissuja välillä tulee mutta olen jo tottunut. Yleensä nautin tuolloin omasta ajasta.
Ai meinaat, että katoamisesta huonolla hetkellä pitää pizzalla palkita.
No kivempihan se on kotiin palata kun on lämmin vastaanotto. Useasti vielä telmitään lakanoissa tuon lisäksi. Ei hapanta eukkoa kukaan kaipaa. Sen sijaan pizzaa ja sulojaan tarjoavaa kaipaa ;).
Just. Että miehellä ei ole vastuuta lainkaan? En katsoisi tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita nyt ryhdistäytyä. Mies on lähtenyt kaljalle ja jäänyt sille tielle. Kyllä se sieltä ilmaantuu. Tee vaikka pizzaa tms odottamaan nälkäistä kotiin palaajaa. Meilläkin noita reissuja välillä tulee mutta olen jo tottunut. Yleensä nautin tuolloin omasta ajasta.
No kivempihan se on kotiin palata kun on lämmin vastaanotto. Useasti vielä telmitään lakanoissa tuon lisäksi. Ei hapanta eukkoa kukaan kaipaa. Sen sijaan pizzaa ja sulojaan tarjoavaa kaipaa ;).
Eli mies kaipaa sinua, kun on jotain vailla esim. ruokaa ja seksiä. Tämä riittää sinulle vai? Mites se mitä sinä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei siis ole saanut koko raskauden aikana tehdä mitään siltä varalta että synnytys käynnistyy?
Salaa kaljalle lähteminen ja ilmoittamatta yön poissaolo ei ole normaalia toimintaa hyvässä parisuhteessa. Saatikka ap:n tilanteessa.
Ja tuo ettei vastata puhelimeen. Pääsee joo sinne sairaalaan yksin, mutta yhdessä se raskaus on alulle laitettu ja koska mies ei muuten voi osallistua synnytykseen, olisi vähintä olla paikalla tukena.
.
Itse olin ihan kauhuissani kun se lähtö tuli. Olin sairaalassa todella ahdistunut ja peloissani. Yksin jos olisin vielä ollut niin ei hemmetti. Meillä vielä päädyttiin kiireelliseen sektioon vauvan ahdingon takia ja ihan viime hetkellä otettiin ulos. Siinä myös muistutus, ettei se synnytys aina pääty onnellisesti. Tämäkin olisi päättynyt todella surullisesti jos sektiota olisi yhtään jahkailtu.Niin ja ap yhtään ei ollut tarkoitus pelotella. 9 pisteen poika meille hurjasta tilanteesta huolimatta ja yleensä sinne sektioon onneksi lähdetään ajoissa. Mutta muistutuksena näille "kyllä sä nyt siellä yksin pärjäät" -tyypeille tuo ettei se synnytys mene aina kuin elokuvissa.
Hui, kuulostipa hurjalta. Onneksi kaikki päättyi lopulta hyvin
Itselläkin on päällimäisenä mielessä tuo, ettei synnytys mene aina kuin elokuvissa. Päinvastoin, voi olla vaikka minkälaisia mutkia matkassa. Siksi haluaisinkin pelata varman päälle, vaikka eihän sitä tietenkään ikinä voi kaikkeen varautua. ap
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on ollut mun raskauksien loppuvaiheessa ahdistusta ja hän olisi voinut tehdä juuri noin. Ihan vaan hetkeksi lähteä ja saada ajatuksia pois. Tiedä mikä ahdisti: vastuu tai joku. Mut ihana ja vastuullinen isä on kaikille kolmelle ollut jo yli 16 vuotta. Omien ajatusten keräily on siis miehillekin ihan sallittua. Isällä on omakin elämänmuutos edessä ja hänen roolinsa on muutakin kuin olla äidin apulainen. Enkä nyt ajattele, että ap näin miettii, mut usein naisten kommenteista saa tämän käsityksen.
Vaikka vastuu ahdistaisikin tai jokin muu,
niin silti täytyy ilmoittaa toiselle, että lähtee / jää yöksi johonkin. Ei voi olla niin vaikeaa laittaa viestiä
mihin on mennyt.
Todella vastuutonta käytöstä !
Oliko yhdessä suunniteltu raskaus?
Nukuitpa hyvin siihen nähden, että LA on noin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt väitä että ap:n pitäisi olla uuni kuumana ja lettu leveänä vatsa pystyssä odottelemassa miestä reissulta kotiin? Sanon tämän kaikella rakkaudella: Etsi mies joka arvostaa sinua muunakin kuin pizzan paistajana ja lakanoiden lämmittäjänä.
Onko täällä oikeasti tuollaisia kynnysmattovaimoja?
Mies lähtee synnytyksen lähestyessä jonnekin, on yön pois ilmoittamatta mitään ja jonkun mielestä pitäisi tehdä pizzaa, että miehellä mukava palata?
Onnea parisuhteellenne ja asemalle kynnysmaton alla vaikka provo tuo selkeästi on (ja sama henkilö monen kommentin takana).
Tuollainen käytös on tuskin kenenkään hyvän parisuhteen osapuolelle ok vaikka ei olisikaan raskaana, mutta tuo lasketun ajan lähellä oleminen +katoamistemppu olisi minulle aivan järkyttävä henkilökohtainen loukkaus.
Riskeeraa juhlimisen takia sen, että saattaa jäädä synnytys väliin. Ja se on kokemus, jossa kyllä molempien osapuolien kuuluu olla ja miehen olla tukena. Kyllähän se synnyttäjääkin pelottaa ja jännittää. Ennenkaikkea häntä.
Huh, meilläkin laskettu aika lähellä, ja mies ei (omasta tahdostaan) edes yhtä saunakaljaa ota, että varmasti pystyy toimimaan, jos alkaa tapahtua. Kamala ajatus, että olisikin yhtäkkiä kadonnut. Töihin olen pari kertaa soitellut muissa asioissa ja vastaa aina sekunneissa.
Toivottavasti mitään ei ole sattunut. Tsemppiä, ja tosiaan keskustelun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Nukuitpa hyvin siihen nähden, että LA on noin lähellä.
Ohis, mutta minä olen nukkunut kaikkien kolmen raskauden aikana kuin tukki loppumetreille asti =D
Minäkin nukuin kuin tukki raskaana ollessa. Viimeisillään se oli vähän huonokin homma kun selkä ja jalat puutuivat kun nukuin samassa asennossa liian kauan...en päässyt itse ylös sängystä vaan miehen piti kääntää minut ensin kyljelle ;) Onneksi mies oli aamuisin kotona sillä muuten olisin ollut kuin valas kuivalla maalla sängyn pohjalla. Toivottavasti ap:n mies tulee kipin kapin kotiin ja olisi joku todella tärkeä syy katoamistemppuun eikä vain välinpitämättämyys.
Soitin miehen kahdelle läheisimmälle kaverille. Kumpikaan ei tiennyt mitään. Sen sijaan olivat ihmeissään, kun ei tämä tosiaan ole miehen tapaista :(. Lupasivat ilmoittaa jos kuulevat jotain. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Huoli vain kasvaa :(. ap
Ok. Hyvä kun jotkut ovat pystyneet nukkumaan hyvin. Oli vaan eräässä raskausryhmässä juttua nukkumisesta, ja suurin osa valitteli öitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka vastuu ahdistaisikin tai jokin muu,
niin silti täytyy ilmoittaa toiselle, että lähtee / jää yöksi johonkin. Ei voi olla niin vaikeaa laittaa viestiä
mihin on mennyt.
Todella vastuutonta käytöstä !
Jos oikein kunnon ahdistuskohtaus iskee, ei pysty ajattelemaan selkeästi. Yöllä klo 04 voi näitä tulla vähäisemmästäkin syystä. Toivottavasti ap on jo tavoittanut miehensä.
Toivottavasti se vauveli ei nyt tähän hötäkkään synny vaikka se ukko kotiin tulisikin.
Fiilikset eivät varmaan ole kovin hyvät ja synnytys on sen verran rankka juttu, ainutkertainen ja intiimikin ettei ole kiva olla riidoissa ja vihainen.
Toivottavasti miehelle ei ole sattunut mitään... Tuli heti mieleen se Emilin tapaus :'(