Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus lopuillaan, mies lähtentyt yöllä jonnekkin mitään sanomatta

Vierailija
19.06.2016 |

Otsikossa käykin kaikki oleellinen ilmi, mutta siis... Laskettu aika on maanantaina. Ollaan sovittu että mies "pysyttelee lähettyvillä" kun synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Toki hän saa elää normaalia elämää, mutta esim. kännäily ei tällä hetkellä ole mikään paras idea, kun pitäisi sinne sairaalaan pitäisi pystyä ajamaan tarvittaessa.
Heräsin yöllä vessaan, mies ei ollut sängyssä. Ajattelin että on varmaan alakerrassa yöpalalla, katsomassa telkkaria tms. No äsken heräsin ja huomasin ettei mies ole nukkunut sängyssä koko yönä. Mitään lappua en löytänyt, eikä viestiä ei ole tullut. Yririn soittaa, ei vastannut, mutta toisaalta eihän kello ole vielä mitään, jos on ollut kaljalla tms.
Suututtaa. Ymmärrän että miestä varmasti stressaa, niin minuakin. Kyseessä on esikoinen ja raskaus on ollut tosi vaikea, mutta silti.
Noin, sainpas avauduttua.

Kommentit (426)

Vierailija
241/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset saa sairaalasta miehen tietoja? Eikö sua ole merkitty miehen lähiomaiseksi? Ihmettelen kovasti, kyllä tuossa vaiheessa olisi jo kannattanut merkitä kun lapsikin tulossa.

Miten merkitään sairaalaan lähiomaiseksi jos ei ole ennen ollut sairaalassa? Jos sinne joutuu vaikka tajuttomana ei pysty antamaan tietoja.

Vierailija
242/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle!

Toivon sydämestäni, että joku järkevä selitys löytyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehen vanhemmat on mieltä?

Vierailija
244/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään mitään uutta :(. Soitin läheiseen sairaalaan, eivät antaneet mitään tietoja mitä vähän pelkäsinkin... Lisäksi soitin poliisille, mutta kehottivat tekemään ilmoituksen vasta huomenna. ap

No poliisille sairaalat antaa sitten tietoja.

Vierailija
245/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuohon kellonaikaan enää kaljalla ole, kun kapakat on kiinni. Sunnuntaina aukeaa taas klo 12.

Vierailija
246/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko eilen minkäänlaista riitaa tai puraa? Onko mies ollut täysin normaali? Onko viettänyt paljon aikaa koneella tai puhelimella? Voiko olla toinen nainen? Soita aamulla töihin ja pyydä että ilmoittavat heti jos ilmaantuu sinne. Tsemppiä!

Vierailija
247/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
248/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tilanne on kyllä aivan kamalan järkyttävä, painajaismaista täytyy olla.

Vierailija
249/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, en minäkään ole mieheni lähiomainen, eikä hän minun vaikka yhdessä ollaan oltu jo vuosia. Ei vaan ole tullut hoidettua tuota, mutta kannattaisi kyllä.

Vierailija
250/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset saa sairaalasta miehen tietoja? Eikö sua ole merkitty miehen lähiomaiseksi? Ihmettelen kovasti, kyllä tuossa vaiheessa olisi jo kannattanut merkitä kun lapsikin tulossa.

Miten merkitään sairaalaan lähiomaiseksi jos ei ole ennen ollut sairaalassa? Jos sinne joutuu vaikka tajuttomana ei pysty antamaan tietoja.

Jos minä koomassa tms joutuisin jonnekin sairaalaan (en oo ennen ollu julkisella hoidossa eli järjestelmissä ei ole tietoja minusta paitsi nimi ja hlötunnus ja osoite) ei varmaan kukaan saisi minusta tietoja soittamalla. Avomiehellä ja vanhemmillani on eri sukunimi kuin minulla, kännykässänikään ei ole mitään ice-koodeja (ja millä ne ees arvaisi pin-koodini). Myöskään en lenkkeillessä kyllä pidä mukana mitään henkkareita. Varmaan löytyisin vasta kun poliisi etsisi kadonnutta ja se yhdistettäisiin kaikkien sairaaloiden tietoihin niistä joista sairaala ei tiedä edes henkilöllisyyttä, voisi kestää.

Vierailija
251/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, en minäkään ole mieheni lähiomainen, eikä hän minun vaikka yhdessä ollaan oltu jo vuosia. Ei vaan ole tullut hoidettua tuota, mutta kannattaisi kyllä.

Mut milleen se hoidetaan? Onko olemassa joku yleinen lähiomaisrekisteri?

Vierailija
252/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi kökkiä kotona sinua paapomassa? Raskaus on yhteinen juttu juu, mutta kyllä omaakin elämää pitää olla. Etkö itse pysty ajamaan sairaalaan pahan paikan tullen?

No kun nimenomaan ei pidä olla paapomassa ja lopettaa omaa elämää :D. Lue aiempi viesti... Pahoin pelkään että en pysty. Supistukset yms saattaisivat ikävästi häiritä ajosuoritusta ja matkaa on jonkun verran. Toisaalta pääsisihän tästä bussillakin. ap

Tai taksilla.

Taksi ei ota kyytiin synnyttävää naista eikä ketään muutakaan mistä tulee ulos/on tulossa ulos mitään muuta kuin uloshengitysilmaa.

Onko näin?

On näin ainakin pääkaupunkiseudulla, en mä tietty landekyydeistä tiedä. Täällä takseilla riittää asiakasta että vähän voi seuloakin sottasimmat pois päältä.

Täällä landella (Tampereella) olen kolme kertaa mennyt taksilla synnyttämään. Tays:in parkkipaikat on maksullisia (jos sattuu paikan löytämään), sen takia ollaan taksilla menty. Toivoteltu onnea vaan.

Vierailija
253/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avo- ja aviopuoliso on automaattisesti. Jos ei asu kenenkään kanssa, sitten vanhemmat tai aikuiset lapset.

Vierailija
254/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että ap:n mies on edes jotakuinkin normaalijärjellä varustettu ihminen. Toinen nainen ei kyllä tule kyseeseen, ei kukaan vaimoaan pettäväkään ihminen tekisi näin että katoaisi juuri ennen laskettua aikaa vuorokaudeksi. Jos kyse olisi pettämisestä niin mies olisi tekstaillut jotain epämääräistä takaisin tai saapunut kotiin viimeistään nyt päivällä.

Vierailija
255/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiomaisia ovat potilaslakiin liittyvän hallituksen esityksen (HE 185/1991) mukaisesti aviopuoliso, lapset, vanhemmat ja sisarukset. Muu läheinen voi olla potilaan avopuoliso, muu potilaan kanssa pysyvästi asuva henkilö tai läheinen ystävä. HUS toivoo, että potilaan omaiset sopivat keskenään siitä, kuka tiedustelee puhelimitse esimerkiksi potilaan vointia tai kotiin pääsyä ja kertoo tarvittavat tiedot muille omaisille.

Alaikäisen potilastietojen luovuttaminen

Alaikäisen potilaan tietoja voidaan luovuttaa lainmukaisen huoltajan pyynnöstä. Jos potilaan huoltajasta on epäselvyyksiä, sairaalalla on oikeus pyytää todiste pyynnön tekijän huoltajuudesta ennen tietojen luovuttamista. Pyyntö tulee tehdä seuraavien ohjeidenmukaisesti. Jos alaikäinen kykenee päättämään hoidostaan, hänellä on oikeus kieltää terveydentilaansa ja hoitoaan koskevien tietojen antaminen huoltajalleen tai muulle lailliselle edustajalleen. Lääkäri tai muut ammattihenkilöt arvioivat hoitokysymyksissä lapsen tai nuoren kehittyneisyyden. 

Vainajan potilastietojen luovuttaminen

Potilasasiakirjojen tiedot ovat salassa pidettäviä myös potilaan kuoleman jälkeen. Vainajan potilastietoja voidaan luovuttaa vain siinä määrin kuin ne ovat välttämättömiä niitä pyytävän henkilön tärkeiden etujen tai oikeuksien selvittämistä tai toteuttamista varten. Tietoja pyytävällä ei ole oikeutta saada nähtäväkseen rajoituksetta vainajan potilaskertomuksia. Pyynnössä on aina mainittava käyttötarkoitus (peruste luovutukselle). Pyynnön voi tehdä lomakkeella Hakemus vainajan tietojen luovuttamiseksi tai vapaamuotoisesti. Pyyntö lähetetään asianomaisensairaalan arkistoon.

Vierailija
256/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avo- ja aviopuoliso on automaattisesti. Jos ei asu kenenkään kanssa, sitten vanhemmat tai aikuiset lapset.

Aa, ok. Asuinkumppani selviää osoiterekisteristä, mutta mistä sairaala saa tietää keitä on vanhemmat? Ei sairaala anna tietoja jos joku vaan soitta sinne ja väittää olevansa äiti, ellei se potilas ole itse nimennyt äitiä sairaalan tietoihin.

Vierailija
257/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, ok. Asuinkumppani selviää osoiterekisteristä, mutta mistä sairaala saa tietää keitä on vanhemmat? Ei sairaala anna tietoja jos joku vaan soitta sinne ja väittää olevansa äiti, ellei se potilas ole itse nimennyt äitiä sairaalan tietoihin.

Väestörekisteri.

Vierailija
258/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan oikeasti ole niin mulkero että vain häipyy omille reissuille juuri silloin kun vauva on viittä vailla valmis syntymään...eihän? :(

Kiva yö tulossa jos mies ei anna mitään elonmerkkiä itsestään. Huomenna aamulla soitat töihin ja kysyt onko mies siellä.

Vierailija
259/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan perus terveyskeskuskäynnillä käskenyt lisäämään mieheni sinne tietoihin. Ohis

Vierailija
260/426 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes ole raskaana, mutta olisin silti vihainen jos mun mies häviäisi kotoa keskellä yötä mitään sanomatta? Meillä kyllä tiedetään suunnilleen aina missä toinen menee.

Näinhän se on jokaisessa vähänkään normaalissa parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme