Valkkaatteko kaupassa kassan ulkonäön perusteella?
Olenko ainoa, joka mieluummin asioi kassalla, jossa on hyvännäköinen mies tai nainen töissä?
Kommentit (38)
Jos nuori nainen huutaa että täällä on vapaa kassa niin valitsen sen.
En käy täällä tampereella kassalla, jolla on kaulatatutointeja (lidlissä). Välttelen muutenkin tatuoituja ja lävistettyjä, ei pitäisi päästää kassalle semmoisia.
Nuorena valkkasin aina sen hyvännäköisen kassan, mutta näin vanhana käpynä menen mieluummin siihen mummokassalle (ellei sitten mummokassalla ole jonoa ja sen kauniin kassa tyhjä), tuntuu siis jotenkin luontevammalta näin.
En valitse. Valitsen kassan,jossa on lyhyin jono ja edellä olevilla asiakkailla on vähiten ostoksia. Valitsemiseen vaikuttaa myös myyjän nopeus tai vastakohtaisesti hitaus. Yleensä pyrin välttämään lähikaupan kassan nyrpeää vanhahkoa naismyyjää.😉
Vierailija kirjoitti:
Ei se kassan nopeus/hitaus pelkästään siitä kassatyöntekijästä johdu. Usein asiakkaat tekee asiat tavalla, joka hidastaa paljon.
Jos on ammattitaitoinen kassa, niin asiakkaat ja heidän ostoksensa ovat se suurin hidastava tekijä. Näin itse kassalla työskennelleenä nuo hidastavat tekijät ovat esim:
- Vaatteet, joissa on hälyttimiä ja joita pitää pakkailla erikseen
- Tietokonepelit, joissa hälyttimet
- Vanhukset, jotka jäävät juttelemaan
- Kortilla maksaminen
- Punnitsemattomat vihannekset
- Lompakon/rahojen/bonuskorttien etsiskely
Vain muutamia mainitakseni... Näihin ei kassa voi paljoakaan vaikuttaa.
Harvoin niissä niin paljon on ulkonäköeroja että tuolla perusteella tulisi mietittyä.
Jos olen pöllintöreissulla niin valitsen tyhmimmän näköisen kassan. Pienempi kiinnijäämisriski.
Riippuu ostoksista. Jos minulla on kärryssä pelkkää karkkia ja sipsiä, niin en tasan mene hyvännäköiselle mieskassalle, vaan jollekin vanhalle ja rumalle naiselle. Jos on esim. siideriä ja tupakkaa, valitsen tietenkin sen parhaimman näköisen kassan :)
Valitsen kauneimman kassan, jos jonot ovat yhtä pitkiä. Joskus näkee äijiä pitkässä jonossa hyvännäköiselle kassalle, vaikka muista pääsisi paljon nopeammin. Siitä näkee suoraan mistä on kyse. Itse en ala samaan junttitouhuun.
Lähikaupassa välttelen oudosti tuijottavaa mieskassaa.
Vierailija kirjoitti:
Yritän valkata jonon pituuden, jonottajien ostosten määrän ja kassan nopeuden perusteella (yleensä nuoret jäbät ovat nopeimpia ja vanhemmat naiset hitaimpia). Olen insinöörimies.
Karttelen niitä jäbiä, sillä heittelevät tavarat miten sattuu ja tomaatit ovat ketsuppina ja viilien kermakerros sotkuna yms.
Valitsen yleensä vanhimman naisen.
Valitsen hyvän kassan. Tunnen heidät ja otan sen kassan, joka osaa työnsä. Ei liiskas tavaroita tai ole muuten tumpelo tai ärsyttävä
Valkkaan yleensä sen missä on yksi söpö ja nuori tyttö. Ei mulla koskaan niin kiire ole, etteikö voisi muutamaa minuuttia kauemmin jonottaa
Itse sosiaaliseen jännitykseen taipuvaisena miehenä yritän valita joko tavallisen miehen tai sitten vanhan tavallisen naisen joka kassalla.
Se on varmaa että jos menisin jännitystilassa kauniin nuoren naisen kassalle niin saisin hermoromahduksen.
Valkkaan tehokkaan oloisen, siis jolla homma luistaa. En kertakaikkiaan kestä hitaita näpertäjiä, jotka pyörittelevät jokaista tarviketta käsissään tovin ennenkuin löytävät viivakoodin. Ja otteet ovat muutenkin kuin hidastetussa filmissä. Samat yleensä tekevät vielä näppäilyvirheitä, kyllä siinä jono venyy.
Valitsen lyhyimmän jonon mutta jos kaikki jonot ovat yhtä pitkiä niin sitten valitsen yleensä mieluiten naiskassan ja mahdollisimman epäviehättävän näköisen. Jos kassalla on joku kaunis tyttö niin mulle tulee tosi kiusallinen olo; sellainen, että olen itse tosi ruma ja epäviehättävä. Yleensä pukeudun "rennosti" kauppareissuille niin ahdistaa se arvosteleva kyttäys. :< (jonka luultavasti vain kuvittelen...)
Yleensä nää "nuoret ja kauniit" on hitaimpia, eli heidät otan hitaasti takaapäin ja annan lastini pakaroille, selälle, niskaan/saparoille ja siitä pään yli kassakoneen näppäimistölle ja kihlasormuksen väliin.
En, tai no tavallaan, koska jos vaihtoehtona on nuori ja vanha nainen ja samanpituiset jonot, valitsen aina sen vanhan. Jos olen ystävällinen sille nuorelle (eikä ole lapset mukana) hän tuntuu usein luulevan että yritän iskeä hänet. Todella ärsyttävää, varmaan meille molemmille.