Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuli teistä, jotka menitte lukioon alle 8 keskiarvolla?

Vierailija
18.06.2016 |

Minusta lukioon voisi olla joku valtakunnallinen raja, jota huonommalla keskiarvolla lukioon ei pääsisi, esim 7.5

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri

Vierailija
42/55 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opettaja ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,7 ka:lla lukioon

7,2 lukion ka

EMMCB kirjoituksista

insinööri

Vierailija
44/55 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KA 7,9 ja kirjotin C:n paperit. Luokanopettaja.   

Vierailija
45/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellisiivooja.

B n paperit

Vierailija
46/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei filosofian maisterin arvo todellakaan tarkoita sitä, että osaisi kirjoittaa kielioppisääntöjen mukaan. Tiedän tämän, koska olen itse FM, enkä oppinut opinnoissani yhtään mitään.

Vierailija
47/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkiva journalisti, tällä hetkellä radiotoimittaja

Vierailija
48/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaaja :(

Vierailija
49/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun päättötodistuksen numero oli muistaakseni 7,8 ja minusta tuli sähköinsinööri. Tosin lukion lopetin kesken ensimmäisenä keväänä kun tajusin että kielet ovat komapastuskiveni, enkä tule saamaan ruotsista ja englannista edes kovalla lukemisella kuin juuri ja juuri hyväksyttävät numerot. Vaihdoin ammattikouluun ja sieltä insinööriopintoihin. Kielitaito on aika kehno vieläkin, mutta siitä huolimatta olen ollut paljon ulkomailla töissä ja pärjännyt ihan hyvin.

Vierailija
50/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättötodistuksen ka oli 9-luokan mielettömän tsemppauksen jäljiltä juuri tuo 7.5 - meinasin jäädä yläasteella luokalle ja todistus oli silloin todella huono. Nykyään luen psykologiaa Helsingin yliopistossa.

Vierailija
51/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taisi ka ollla 7,4 lukioon mennessä.

Kirjoitin L:n paperit ja olen suorittanut kaksi ylempää korkeakoulututkintoa (tuplamaisteri siis). Työskenelen vaativissa asiantuntijatehtävissä.

Mielestäni koulumenestys ei määritä sitä, mitä ihmisestä voi tulla. Itseäni ei esim. koulu kauheasti kiinnostanut yläasteella, olin tyypillinen alisuoriutuja. Olisi aika hurja ajatella, jos sen takia en olisi päässyt lukioon (jossa jossain vaiheessa kiinnostus heräsi, tosin koskaan en ole ollut mikään puurtaja, vaan minimityömäärällä työskentelevä).

Vierailija
52/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioon 7,4 keskiarvolla. Lukiosta ulos CCMMEL-tokarilla, suoraan yliopistoon, josta ulos viidessä vuodessa FM-papruilla. Nykyään opetan lukiossa. Hehheh.

Vierailija
53/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiotieteiden maisteri erinomaisin arvosanoin.

Sama, vaikka mulla taisi olla vielä huonompi keskiarvo.

Vierailija
54/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lukioon voisi olla joku valtakunnallinen raja, jota huonommalla keskiarvolla lukioon ei pääsisi, esim 7.5

Meillä esikoinen meni lukioon 7,4:n keskiarvolla. Tajusi vasta lukiossa opintojen idean ja motivoitui opintoihin siellä - se on aika tyypillistä pojille, henkinen kehitys on tuossa vaiheessa pojilla tyttöjä jäljessä. Lukion päättötodistuksen ka oli pojalla 8,8 ja pääsi ensi yrittämällä Aalto-yliopistoon opiskelemaan tuotantotaloutta. Ensi lukukaudeksi lähtee Itävaltaan Wienin yliopistoon vaihtoon, sai sitä varten jonkun stipendinkin. Opiskelee siis kolmatta vuotta.

Vierailija
55/55 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KA oli tasan 8. Kirjoitin kolme laudaturia ja pääsin yliopistoon hyvin tiukalla pääsykoeseulalla. Musta tuli FM ja aineenopettaja.

Moni löytää motivaation ja opiskelutekniikan vasta lukiossa tai sen jälkeen. Ihmisellä pitää aina olla mahdollisuus opiskella, ja jotkut lukion saati peruskoulun numerot ei saa olla esteenä. Vastustan jyrkästi yliopistojen pääsykokeiden korvaamista yo-kirjoituksilla.

Miten FM ei tiedä, että ja-sanan eteen ei koskaan laiteta pilkkua. Musta tuli = tarkoittanee mitä? Mikähän oli se pääaine?

Mitä helvettiä päsmäröit, kun et osaa?! Ja-sana aloittaa päälauseen, ja lauseet erotetaan toisistaan pilkulla, paitsi jos niillä on jokin yhteinen lauseenosa. Eli ja-sanan eteen tulee lähes aina pilkku!!! Pilkkua on tuossa käytetty aivan oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi