Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ajellut karvat tietävät minkä pituisiksi niiden tulee jälleen kasvaa???

Vierailija
18.06.2016 |

Jos vaikka ajelen posliiniksi, niin miten ihmeessä karvat kasvavat takaisin samanmittaisiksi, eivätkä loputtomasti kuten vaikkapa hiukset?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihmetellyt joskus samaa! XD

Vierailija
2/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalon eri osien karvat on "ohjelmoitu" kasvamaan tietty aika tiettyä vauhtia ja sitten putoamaan pois. Tämä on myös yksilöllistä, eivätkä kaikkien hiuksetkaan kasva loputtomasti, vaikka kuinka odottaisi. Biologian tunneilla kannattaa olla silmät auki - vaikkei jotain kerrottaisikaan suoraan, sen voi usein päätellä muun tiedon pohjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sekin jännää, jos saisi letitettyä silmäripset. Tai kulmakarvat.

Vierailija
4/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kasvaa tiettyyn pisteeseen. Esim ihmisen alapääkarvoitus tuskin kasvaa kenelläkään nilkkoihin. Sama kainalot tai vaikka rintakarvat. Tällasiks evoluutio on meijät saattanu :D onhan ennustettu, että ihmisistä tulee koko ajan vain karvattomimpia, kun ilmasto lämpenee.

Samahan se on hiuksien kanssa. Mulla esim ei anna pituutta, kuin noin lapaluihin saakka, sen jälkeen kasvaa kuivana ja harvana, joten pidän pituuden sitten siinä. Joillakin hiukset voi kasvaa vahvoina vaikka pyllyn yli, mutta uskoisin ainakin, että hiuskin lopettaa jossain kohtaa kasvamisen, kuten parta. Ei kaikille kasva joulupukin partaa, vaikka olis ajelematta koko elämänsä :D

Vierailija
5/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu, se johtuu, gee-ee-ee-eeneistä...

Vierailija
6/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta mistä ne karvat tietävät,että ne on leikattu ja taas pitää kasvaa?

Vierailija
7/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten "ohjelmoitu" karva tietää paljonko sen pitää kasvaa, jos vaikka osa leikataan pois? Eli jos 4cm karvoituksen lyhennän 2cm pituuteen, niin mistä tietää että sen pitää kasvaa 2cm lisää?

Vierailija
8/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kasvaa tiettyyn pisteeseen. Esim ihmisen alapääkarvoitus tuskin kasvaa kenelläkään nilkkoihin. Sama kainalot tai vaikka rintakarvat. Tällasiks evoluutio on meijät saattanu :D onhan ennustettu, että ihmisistä tulee koko ajan vain karvattomimpia, kun ilmasto lämpenee.

Samahan se on hiuksien kanssa. Mulla esim ei anna pituutta, kuin noin lapaluihin saakka, sen jälkeen kasvaa kuivana ja harvana, joten pidän pituuden sitten siinä. Joillakin hiukset voi kasvaa vahvoina vaikka pyllyn yli, mutta uskoisin ainakin, että hiuskin lopettaa jossain kohtaa kasvamisen, kuten parta. Ei kaikille kasva joulupukin partaa, vaikka olis ajelematta koko elämänsä :D

Et vastannut millään tavalla kysymykseen.-Ohis

Vierailija
9/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta mistä ne karvat tietävät,että ne on leikattu ja taas pitää kasvaa?

Mä olin tulossa ihmettelemään tätä samaa. Jos vaikka se säärikarva on jo max pituudessaan niin mikä piru sen laittaa kasvamaan uudelleen kun sen höylää poikki?

Vierailija
10/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vastannut millään tavalla kysymykseen.-Ohis

Kuinka niin? Karvat kasvavat tiettyyn pisteeseen, ajelit niitä tai et. Se on vaan bilsaa, että ihmisen pillukarvat ei kasva polvissa. Mikä on ohis?

Vierailija
11/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu menkää kouluun :D tosissaanko ihmettelette täällä miksei sheivatut pimppikarvat kasva takaisin pidenpänä...

Vierailija
12/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka ajelen posliiniksi, niin miten ihmeessä karvat kasvavat takaisin samanmittaisiksi, eivätkä loputtomasti kuten vaikkapa hiukset?

Ei hiuksetkaan kasva loputtomasti. Eri ihmisillä on eri mitta, johon hiukset pisimmillään kasvavat. Joillain ei kasva kuin yläselkään, toisilla voi kasvaa vaikka nilkkoihin.

Vierailija
13/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin hyvä kysymys johon kukaan ei osaa vastata.

Jumala pistää ne kasvamaan, että häpeälliset paikat peittyy.

Muita outoja asioita: mistä pandaemo ymmärtää imettää poikastaan? Miten se ymärtää nostaa vauvan syliin ja tarjota tissiä vauvalle? kuka  seill eopetti että vauva tarvitsee maitoa ja sitä saa hänen nisästä? Etenkin kun se on eläintarhassa missä ei ole koskaan ollut muita naaraspandoja? ja sitten ihmiset sanoo ettei eläin ymmärrä niin kuin ihmiset. ja ettei eläimillä ole älyä. Tai yritettään selittää että vaisto ohjaa. Ei mitään "vaistoa" ole. Jumala ohjaa sitä. Olen sitä mieltä että jos eläin ymmärtää imettää vauvaansa niin sen pitää ymmärtää paljon enemmän muutakin mitä me ihmiset ei uskottaisi.

Vierailija
14/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole ikinä kuulleet karvankasvusykleistä? Telogeeni, anageeni, katageeni.. anyone?

Vierailija
15/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eivät hiuksetkaan kasva loputtomiin. Joillakin tukka voi laahata yli nilkkojen, mutta jossain vaiheessa sekin lopettaa kasvamisen.

Ihminen on kehittyny tällaseks, meillä on karvoja tietyissä paikoissa. Jossain enemmän, jossain vähenmän. Sama kun ajelis jonkun elukan kaljuksi, eihän senkään karvat kasva erilaisina takaisin.

Vierailija
16/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä pandaemo nostaa vauvan syliin ja imettää sitä tissistään, ilman kenenkään ohjastusta, Miten on mahdollista?

Vierailija
17/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvata mun on pakko googlettaa, miks pitää kysellä tälläisiä mitkä jää häiritsee jos ei selvitä perinpohjasesti?!?!?

Vierailija
18/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä pandaemo nostaa vauvan syliin ja imettää sitä tissistään, ilman kenenkään ohjastusta, Miten on mahdollista?

Ihmeellinen luonto vain! Eihän kukaan opeta ihmisvauvaakaan imemään. Vauva kuitenkin syntyessään löytää itse rinnan, tarttuu siihen ja alkaa syödä!

Vierailija
19/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ei ymmärtänyt kysymystä. Vastauksesi annettiin "me ollaan vaan kehittynyt tällaisiksi".

Kysyttiin, mistä KARVA tietää että NYT minun tulee kasvaa 3 cm, tai 1 cm, ja että nyt EI TULE kasvaa ollenkaan, kun ei ole sheivattu.

Vierailija
20/23 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän