Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenkö väärin kun en hanki miehen sukulaisten joulu- & synttärilahjoja?

Vierailija
18.06.2016 |

Mieheni on aika hajamielinen ja unohtaa usein tietyt käytännön asiat kuten yhteydenpidon omiin sukulaisiinsa. Pitääkö minun huolehtia myös niistä, vaikka olemme sopineet että molemmat pitävät yhteydet omiin sukulaisiinsa ja tiedottaa toiselle mihin mennään kyläilyille/synttäreille tmv ja koska. Se hankkii lahjan, jonka sukulainen on, ellei ole toisin sovittu.

Nyt on taas tilanne, että mies on unohtamassa sukulaislapsen synttärit. En jaksaisi huolehtia asiasta, koska taas käy niin että minä lahjon molemmat suvut. Menen aina mukaan ja tykkään suvuistamme, mutta minusta tämä ei ole reilua. Olisi muutakin tekemistä kuin aina muistaa kaikki. Mikä neuvoksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte sopineet ja sillä mennään.

Vierailija
2/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee väärin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miestäsi ei vain kiinnosta kaiken maailman kissanristiäiset tai muut vastaavat, oli kumman suku tahansa kyseessä. Tässä on hemmetin isoja eroja sukujen välisissä käytännöissä, jotkut juhlivat nimppareita koko suvun voimin ja meillä taasen merkkipäivänä soitetaan sitten onnittelusoitot ja nekin vain vanhemmat lapsilleen ja toisin päin sekä sisarukset toisilleen. Jos ollaan muuten vaan kyläilemässä jo valmiiksi kyseisenä ajankohtana niin sitten saattaa olla kahvittelua ja kakkua.

Vierailija
4/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää ostaa lahjoja, jos miehesi ei halua? Ole vaimo äläkä tunkeileva äiti.

Vierailija
5/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää ostaa lahjoja, jos miehesi ei halua? Ole vaimo äläkä tunkeileva äiti.

Koska on fiksua mennä juhliin jos on kutsuttu. Synttärit on lapsille tärkeitä ja tiedän että miehen suvussa ihmetellään jos jää menemättä unohduksen takia. Ap.

Vierailija
6/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut tuollaiset. Saatan muistuttaa ja kysyä kerran, jos ei tee mitään, en minäkään tee. Vanhempansa eivät ole pariin vuoteen saaneet mitään lahjoja tai tervehdyksiä. Ei ole minun ongelmani.

Vierailija
7/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mieheni äiti. Jos mies ei muista lahjoja, ei se ole minun ongelmani.

Vierailija
8/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai kuitenkin muistutat miestäsi asiasta? Mielestäni muistuttamatta jättäminen on jo kiusantekoa ja lapsellista, mutta muuten voit antaa asian olla.

Vierailija
9/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin joulukorttien lähettelyn miehen sukulaisille pari vuotta sitten. Se varmaan luulee, että mä hoidan ne vieläkin.

Vierailija
10/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa tiimi. Kumpikin huolehtii niistä asioista, jotka hoituvat helpommin kuin toisella. Itse olen hyvä hankkimaan edullisesti lahjoja ja niitä on usein jemmassa pitkäksi aikaa. Mies vitsailee asialla ja sanoo, että minulla on lahjakas vaimo. :) Oikeasti hän arvostaa paljon sitä, että minulla on aina pieniä tuliaisia ja lahjoja ystäville ja sukulaisille. Miehellesi voisin antaa vinkiksi, että raha on hyvä lahja, jos ei muuta keksi. Kymppi ja karkkipussi sukulaislapselle kelpaa aina, jos kenelläkään perheessä ei ole intoa keksiä parempaa lahjaa. Tuliaiseksi voi viedä kukkapuskan, jos ei muuta keksi. Näistä asioista voi tehdä taisteluja, jos ei ole halua sopuisaan elämään.

Vierailija
11/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Itse en vaivaisi asialla päätä sekuntiakaan. Jos unohtaa niin sitten unohtaa. Ei ole mun asia eikä ole mitenkään huono omatunto.

Vierailija
12/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. No, me mennään ilman lahjoja. Laitan lapset askartelemaan kortin. En muuta. En enään muistuta. Kerran olin tosi nolona kun anoppi oli pyytänyt kahvittelemaan. mies oli unohtanut kertoa että kyseessä oli isot 6kymppiset. Onneksi minulla oli mekkoo (tosin aika arkinen) ja lapsillakin vähän siistimmät vaatteet päällä. 

Vierailija
13/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme mieheni kanssa tiimi. Kumpikin huolehtii niistä asioista, jotka hoituvat helpommin kuin toisella. Itse olen hyvä hankkimaan edullisesti lahjoja ja niitä on usein jemmassa pitkäksi aikaa. Mies vitsailee asialla ja sanoo, että minulla on lahjakas vaimo. :) Oikeasti hän arvostaa paljon sitä, että minulla on aina pieniä tuliaisia ja lahjoja ystäville ja sukulaisille. Miehellesi voisin antaa vinkiksi, että raha on hyvä lahja, jos ei muuta keksi. Kymppi ja karkkipussi sukulaislapselle kelpaa aina, jos kenelläkään perheessä ei ole intoa keksiä parempaa lahjaa. Tuliaiseksi voi viedä kukkapuskan, jos ei muuta keksi. Näistä asioista voi tehdä taisteluja, jos ei ole halua sopuisaan elämään.

Sun miehesi arvostaa että muistat! Silloin asia olisikin ok, mutta meillä mies ei vaan anna mitään huomiota koko asialle! -12-

Vierailija
14/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimi olemme mekin ja mies kaikin puolin loistava puoliso, mutta tässä asiassa hän alisuorittaa eikä pidä sopimusta. Sopimus on siis purettava ja keksittävä muuta. Vituttaa.

Vierailija
15/15 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 siis ap.