Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2kk ja -10kg, miten onnistuisi?

Vierailija
18.06.2016 |

Lähtöpaino 79kg, pituutta 164cm. Osin raskauskiloja, osin ihan vaan syömällä tulleita. Minulla on tapana syödä isoja lautasellisia epäterveellistä ruokaa ja lohtusyödä. Miten olette oppineet näistä pois?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on antaa aikaa laihduttamiselle?

Voitko varata treenille aikaa viikosta esim. 8h per viikko?

Vierailija
2/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetätkö vielä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö paskaa.

Vierailija
4/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painoin ennen raskautta 70kg ja laitokselle lähtiessä 88kg nyt vauva on 2kk ja painoa enää jäljellä 71,8kg. Imetyksellä käytännössä lähtenyt, ekan kuukauden aikana en päässyt liikkumaan ollenkaan nyt pieniä vaunulenkkejä olen tehnyt- muuten en mitään liikunnallista. Syön itsekkin isoja lautasellisia mutta herkuttelua olen vähentänyt.

5/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat laihtua, sinun on syötävä oikein. Liikunta ei laihduta, eli ihan normaalit kävelylenkit ja arkiliikunta riittävät.  Jos tykkäät syödä isoja annoksia, suosittelen salaatteja, keittoja, wokkeja joissa paljon vihanneksia. Rajoita hiilareiden määrää, jätä sokeri ja vehnä kokonaan pois. Syö mahdollisimman paljon kasviksia.

Noilla paino lähtee takuuvarmasti ja nälkä ei tarvitse olla missään vaiheessa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi ehdotus.10 kg tekee -14000 kaloria. Karkeasti miinuskaloreita pitäisi olla 2000 per viikko. 1000 kaloria viikossa liikunnalla pudotettuna vaatii n. 3-5 45 minuutin tehokasta liikuntasessiota viikossa. Esim ryhmäliikuntaa, uintia, reipasta kävelyä.... Toinen 1000 kaloria viikossa nipistetään ruuasta eli n.150 kaloria vähemmän ruuasta saatuja kaloreita kuin normaalisti per päivä.

Painonpudotustahti on realistinen ja onneksesi ylipainoa on kertynyt vain 10 kg.

Vierailija
7/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse painoin ennen raskautta 70kg ja laitokselle lähtiessä 88kg nyt vauva on 2kk ja painoa enää jäljellä 71,8kg. Imetyksellä käytännössä lähtenyt, ekan kuukauden aikana en päässyt liikkumaan ollenkaan nyt pieniä vaunulenkkejä olen tehnyt- muuten en mitään liikunnallista. Syön itsekkin isoja lautasellisia mutta herkuttelua olen vähentänyt.

Ohis täysimetys vie 500 kcal per pv ja on helppo laihdutustapa. Ja ne tulee helposti korkojen keralla takaisin, jollei ala liikkumaan tehokkaasti tai tarkkailemaan syömistä. ap:n tekstistä saa tosin sen käsityksen, ettei hän ole tätä laihdutustapaa kysymässä. Imetyksestä tai siitä milloin lapsi/vauva syntynyt ei mainita sanallakaan.

Vierailija
8/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ohis 8 h per viikko treeniä on epärealistinen. Se menee laihdutuksen alkuhuumassa ja homma stoppaa joko kipuileviin niveliin tai kyllästymiseen ja taas paino tulee takas. Liikunnalla pelkästään ei voi laihduttaa. Liikunnassa kuluu ylipainoiselta huomattavasti enemmän kaloreita ja kun ylimääräiset kilot on laihdutettu pitäisi liikuntamäärää kasvattaa entisestään pysyäkseen tavoitepainossa. Liikunta ja syömisen kontrollointi yhdessä toimivat.

Vierailija
9/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi ehdotus.10 kg tekee -14000 kaloria. Karkeasti miinuskaloreita pitäisi olla 2000 per viikko. 1000 kaloria viikossa liikunnalla pudotettuna vaatii n. 3-5 45 minuutin tehokasta liikuntasessiota viikossa. Esim ryhmäliikuntaa, uintia, reipasta kävelyä.... Toinen 1000 kaloria viikossa nipistetään ruuasta eli n.150 kaloria vähemmän ruuasta saatuja kaloreita kuin normaalisti per päivä.

Painonpudotustahti on realistinen ja onneksesi ylipainoa on kertynyt vain 10 kg.

Sulla on kyllä faktat ihan täysin pielessä. Yhden kilon laihduttamiseksi miinuskaloreita pitää olla noin 7000. Eli jos haluaa laihtua 10 kiloa, pitää jäädä miinukselle 70 000 kcal! Olisipa laihdutus helppoa, jos tuo sun kaavasi pitäisi paikkansa.

10/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta myös lisää ruokahalua. Lisäksi se on tosi vaivalloista pienen lapsen äitinä raahautua jonnekin salille 8 kertaa viikossa, ei ole realistista ollenkaan. 

Tärkeintä olisi laittaa se ruokavalio remontiin, se todellakin riittää. Liikuntaa ei tarvita laihduttamisen tueksi, sen vaikutus on ihan marginaalinen. Toki noin muuten terveyden näkökulmasta liikunta on hyvä juttu, mutta laihduttajalle se voi aiheuttaa sitä, että verensokeri menee liian alas ja silloin tulee ahmimiskohtauksia. Eli itse aloittaisin ihan tosi rauhallisesti, paljon lepoa ja riittävästi unta, sekin on laihduttajalle tärkeää. Liian vähäisen unen ja ylipainon välillä on selkeä yhteys.

🇺🇦🇮🇱

11/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä faktat ihan täysin pielessä. Yhden kilon laihduttamiseksi miinuskaloreita pitää olla noin 7000. Eli jos haluaa laihtua 10 kiloa, pitää jäädä miinukselle 70 000 kcal! Olisipa laihdutus helppoa, jos tuo sun kaavasi pitäisi paikkansa.

Joo ei taida ihan noin vähällä onnistua sentään :)

Silti olen sitä mieltä että kaloreiden laskeminen on turhaa. Kasviksia ei voi käytännöss syödä niin paljon, että niillä lihoisi. Eli jos sitä vatsaa täyttää kasvisruualla, niin takuulla paino lähtee. Kasvisruualla en tosin tarkoita kasvispizzaa enkä kermaperunoita.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis 8 h per viikko treeniä on epärealistinen. Se menee laihdutuksen alkuhuumassa ja homma stoppaa joko kipuileviin niveliin tai kyllästymiseen ja taas paino tulee takas. Liikunnalla pelkästään ei voi laihduttaa. Liikunnassa kuluu ylipainoiselta huomattavasti enemmän kaloreita ja kun ylimääräiset kilot on laihdutettu pitäisi liikuntamäärää kasvattaa entisestään pysyäkseen tavoitepainossa. Liikunta ja syömisen kontrollointi yhdessä toimivat.

Epärealistinen? :D

Aamulenkki 1h x 6/vko tekee jo 6 tuntia viikossa. 

Jos mä siihen pystyin, niin siihen pystyy kuka vain.

Laihdutin 7 kg 6vko aikana.

Vierailija
13/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Liikunta myös lisää ruokahalua. Lisäksi se on tosi vaivalloista pienen lapsen äitinä raahautua jonnekin salille 8 kertaa viikossa, ei ole realistista ollenkaan. 

Tärkeintä olisi laittaa se ruokavalio remontiin, se todellakin riittää. Liikuntaa ei tarvita laihduttamisen tueksi, sen vaikutus on ihan marginaalinen. Toki noin muuten terveyden näkökulmasta liikunta on hyvä juttu, mutta laihduttajalle se voi aiheuttaa sitä, että verensokeri menee liian alas ja silloin tulee ahmimiskohtauksia. Eli itse aloittaisin ihan tosi rauhallisesti, paljon lepoa ja riittävästi unta, sekin on laihduttajalle tärkeää. Liian vähäisen unen ja ylipainon välillä on selkeä yhteys.

Sehän se suurin ongelma onkin, pitää järisyttää sitä totuttua ajatusmaailmaa ja tehdä muutoksia.

8h viikossa liikuntaa ei ole epärealistinen laihduttajalle. Sehän on vain hieman yli 1h per päivä ja se EI tarkoita sitä että liikunta=kuntosali. Liikuntaa on vaikka minkälaista ja sitä voi jopa yhdistää lastenhoitoon!

Laihdutuksen vaikein puoli on juuri se että saa sen huonojen ajatusmallien oravanpyörän rikottua.

Vierailija
14/14 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki leipä, leivonnaiset ja muut herkut pois. Syö lihaa ja kasviksia ja vähän maitotuotteita. Muista syödä tarpeeksi rasvaa eli lihassa ja maitotuotteissa pitää olla rasvaa. Rasvaa ei tarvitse pelätä, mutta hiilihydraatit nostaa insuliiniarvoja. Insuliini lihottaa. Päivittäin tunnin kävelylenkki ja hyötyliikuntaa paljon ja juo vettä n. 2litraa päivässä.