Koko elämä pyörii työn ympärillä, en jaksa
Miten te muut oikein hoidatte elämisen? Siis töiden ohella?
Tulen illaksi kotiin, makaan sohvalla/koneella tunnin-pari kunnes tuntuu että jaksaa taas jotain, hyvinä päivinä käyn kaupassa heti töiden jälkeen, laitan ehkä ruokaa jos saan sen tehtyä istualtani, ettei jalat rasittuisi enempää. Käyn ehkä saunassa ja verryttelen lihaksia, paikkaan hiertymiä, laitan kylmägeeliä/Voltarenia. Jos jaksan, teen pieniä askareita ja sitten onkin jo aika käydä nukkumaan kymmenen pintaan. Usein otan särkylääkkeen niskakipuihin/rasitusvammoihin tai Sirdaludin, saapahan untakin paremmin. Herätys taas viideltä ja ei kun menoksi.
Viikonloppuna olen aivan sekaisin, lihaksia särkee ja jos jotain oikein tekeekin, se kostautuu maanantaina töissä ja koko viikko tuntuu raskaammalta kun ei ehtinyt toipua tarpeeksi. Koko elämä pyörii työpaikan ympärillä, rahaa juu tulee, mutta ei sitä jaksa käyttääkään mihinkään ja kaikki harrastukset ovat jääneet kun pää ei toimi kun on niin väsynyt koko ajan. Yritin päästä opiskelemaan, mutta pieleen sekin varmaan meni kun en jaksanut valmistautua tarpeeksi kun aikaa lukemiseen ei ollut. Tai pikemminkin energiaa oppia mitään.
Muita töitä en ole saanut, olen hakenut jo vuosia. Työ on fyysistä ja ulkona saa olla paljon, oli hellettä tai kaatosadetta.
Kommentit (10)
No sitä se aikuisen elämä nyt vaan yleensä on, työtä. Jos on viideltä jo herätys, yritä mennä ajoissa nukkumaan, 8-9 aikaan. Liikunta on ihan hyvä ajatus jaksamisen kannalta, sitä ei sitten kannata kyllä harrastaa juuri ennen nukkumaan menoa että unentulo ei häiriinny. Keskity vaan viikolla omaan hyvinvointiin, juuri riittävään uneen ja liikkumiseen ja jätä suosiolla kaikki aktiviteetit sinne viikonloppuun. Näin jaksat oravanpyörää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ala urheilla niin kunto kohenee ja jaksat kaiken paremmin. Ei se makoilu sohvalla tule auttamaan vaan pahentaa vaivaa. Rapakuntoista ei saa itseään päästää
Eli et ole koskaan itse tehnyt fyysistä työtä ja tiedä miten rankkaa se on.
Miten muka voi olla rapakunnossa, jos tekee raskasta fyysistä työtä?
Minusta on pikemminkin niin, että ap:n työ on fyysisesti liian kuormittavaa.
Olin ennen tuollaisessa työssä, etten meinannut pystyä kävelemään edes bussipysäkiltä enää kotiin, kun oli ollut koko päivän liikkeellä ja jalkoja särki niin penteleesti. Kotona makasin sohvalla ja kun piti mennä vessaan, joskus tuntui, etten voi kävellä sinne, en pysty liikkmaan. Mulla auttoi työn vaihto. Loppuivat vaivat siihen. Nyt harrastan taas liikuntaakin.
Sä olet masentunut tai laiska.
Monilla on myös perhe, jota pitää jaksaa.
Hae apua.
Vierailija kirjoitti:
No sitä se aikuisen elämä nyt vaan yleensä on, työtä. Jos on viideltä jo herätys, yritä mennä ajoissa nukkumaan, 8-9 aikaan. Liikunta on ihan hyvä ajatus jaksamisen kannalta, sitä ei sitten kannata kyllä harrastaa juuri ennen nukkumaan menoa että unentulo ei häiriinny. Keskity vaan viikolla omaan hyvinvointiin, juuri riittävään uneen ja liikkumiseen ja jätä suosiolla kaikki aktiviteetit sinne viikonloppuun. Näin jaksat oravanpyörää paremmin.
Urheilen jo 8 tuntia päivässä. Rasitusvammanikaan ei kestä enempää liikuntaa, plus esim. kävely töiden jälkeen sattuu liikaa, viimeiset tunnit töissäkin on jo tuskaa. Viikonloputkin menevät toipumiseen ja kun ei vain pysty keskittymään kun väsyttää liikaa. Pääsen viiden-kuuden maissa kotiin ja syön heti ekana, että liikunta olisi joka tapauksessa ennen nukkumaanmenoa, jos sitä harrastaisin.
-AP
Ihan selvästi tuo on liikaa. Sun täytyy mennä lääkärille. Et voi jatkaa noin.
Yritä löytää osa-aikatyö, jos rahallisesti mitenkään mahdollista.
Ala urheilla niin kunto kohenee ja jaksat kaiken paremmin. Ei se makoilu sohvalla tule auttamaan vaan pahentaa vaivaa. Rapakuntoista ei saa itseään päästää