Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen yleiskone kannattaa ostaa? Pitäisi vatkata, raastaa ja mikseri olis jees

Vierailija
17.06.2016 |

Käsivatkain hajosi. Olen kyllästynyt raastamaan porkkanat ym viipaloimaan käsin. Mikseri olisi kiva että voisi tehdä smoothieta.
Mietin että jos repäisisin ja ostaisin yleiskoneen.
Millaisia teillä on? Käytättekö? Vai oliko turha ostos?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenwood on kuulemma nykyään paras, ennen oli kitchen aid mutta sen laatu on romahtanut kun on alettu käyttää muoviosia. Nuo toiminnot tai lisälaitteet mitä luettelit ovat ihan vakioita tai lisälaitteella toteutettavissa. Osta teholtaan niin suuri kenwood kuin mihin rahasi riittävät, se on mun neuvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilta löytyy 10- 20 e , vähän käytettyjä laitteita. Ja näistä löytyy kaikki kipot, Vatkaimet, raastimet ja blenderit samassa laitteessa. . Näitä on mummoilla kaapit täynnä.

Vierailija
4/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaa kestävyyteen. Itse tein smoothieta pakastemarjoista ja mansikka tuli läpi muoviastiasta. Sattui vähän ja pamahtaessaan sotki keittiön ihan kivasti.

Vierailija
5/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Browinin monitoimikone. Edellinen oli 30 vuotta vanha, siitä piti luopua, kun muoviosat koneen ympäriltä rikkoutuivat, itse kone toimi moiteettomasti. Ostin uuden version, voin suositella.

Vierailija
6/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenwood. Loiatotuote! Päivittäin käytän.

Vierailija
7/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni Kenwoodille. 

Mulla on Kenwood Major Titanium eli se suurin ja vahvin. Loistava kone. Ei tokikaan yhtä kaunis kun Kitchen Aid.  Äidilläni on vastaava, ostettu 80-luvulla  (oliskohan 1984 tms) lapsuudenkotini keittiöremontin yhteydessä ja edelleen toimii. Mun oma on vasta 5v vanha.

Vierailija
8/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni Kenwoodille. 

Mulla on Kenwood Major Titanium eli se suurin ja vahvin. Loistava kone. Ei tokikaan yhtä kaunis kun Kitchen Aid.  Äidilläni on vastaava, ostettu 80-luvulla  (oliskohan 1984 tms) lapsuudenkotini keittiöremontin yhteydessä ja edelleen toimii. Mun oma on vasta 5v vanha.

Ja lisäosia löytyy vaikka kuinka paljon, perunankuorimesta ja jäätelökoneesta pastamankeliin. 

Vierailija
9/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenwood on hyvä. Niitä halpoja malleja en tosin ostais, tuskin muita halpiksia parempia ovat. Riippuen setistä noi kaikki raastimet yms saattaa joutua ostamaan erikseen. Mun koneessa tuli mukana vain blenderi. Onko monitoimikoneissa aina enemmän osia mukana?

Vierailija
10/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellainen käsivatkain missä on tavalliset vispilät, taikinakoukut SEKÄ sauvasekoittimen terä! Vie vähän tilaa eikä mitään turhaa. Ainakin Braunilla ja Boschilla on sellaisia.

Vierailija
11/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on v.1986 ostettu iso Kenwood cheff exell, ollut todella kovassa käytössä. Viime talvena ostin tilalle uuden kulhon kun vanha alkoi kulutuksessa jo haljeta. Maksoi muistaakseni n.60 € maahantuojalla, mutta nyt pelittää taas minun loppuikäni ja jää vielä muillekin.

Vierailija
12/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö te joka päivä leipää/kakkuja vai miten tulee joka päivä käytettyä taikinanvatkaajaa?

Vierailija
13/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat leipasee joka pv ;)

Vierailija
14/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin monitoimi-kuin yleiskone?  Pienempi kooltaan, mukana monesti raastinterät, saa tehtyä löysemmät taikinat, kuten kakku ja lettu. Hiivataikina on hyvä alustaa käsin ja jos ei aivan joka päivä ala leipää tekemään.  Hiivataikinan juuren voi aloittaa monitoimikoneellakin.  Yleiskoneissa ei näy raastinteriä muuten kuin kovin paljon tilaa vievinä erikseen myytävinä lisälaitteina. Yleinkone itsessään on jo niin massiivien, että missäs pidät sitä? Vaatii tilaa myös korkeussuunnassa kovin paljon.

Vierailija
15/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevyys riippuu tilasta. Jos voit pitää sitä vempeleineen käyttovalmiina se on hyvä ostos.

Jos se on tungettava kaappiin niin sinne jää.

Vierailija
16/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin tuohon jo thai-vaimon/patjan.

Vierailija
17/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju! Minäkin pohdin samaa. Nyt ei ole mitään vatkaajaa eikä turistinta :'(

Vierailija
18/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon raastat porkkanaa. Niissä vehkeissä on sen verran putsaamista, että paria porkkanaa ei kannata alkaa raastamaan, vähemmällä vaivalla menee käsipelillä.

Vierailija
19/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku monitoimikone mikä tekee kakkutaikinan, leikkaa vihannekset ja töräyttää smoothiet :)

Vierailija
20/40 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen pikku monitoimikone kestää käytössä?