Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Intti ja nainen

Vierailija
17.06.2016 |

Hei! Olen naisena päättänyt, että haen inttiin. Tiedän, että kannattaisi vaan mennä eikä kysellä muitten mielipiteitä, mutta silti, jos täällä olisi joku intin käynyt nainen tai asiasta tietävä niin onko intissä joku/joitain asioita, joita tulisi ihan oikeasti vakavasti ottaa huomioon naisena sinne mentäessä? (ja siis tietenkin vähintään vuojen olen siellä)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sitä ennen oikeenkirjoitusta

Vierailija
2/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukammassa varmaan osaisivat auttaa hyvin, takavuosien Tyttönä Intissä- kirjasta olisi myös varmaan apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on mietityttänyt se että naiset jotka on intissä ja usean päivän leirin aikana on kuukautiset niin miten he silloin saavat alapään pestyä? Itseä ainakin kuvottaisi olla veret housussa monta päivää vaikka tamponin ja siteen pääsisikin vaihtamaan.

Vierailija
4/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee fiksumpi päätös:älä mene,hakeudu mielummin siksi ajaksi  johonkin järkevämpään koulutukseen ja parempaan  ammattiin .

Itse olen kylläkin mies,mutta melkein kadun että haaskasin aikaani asevelvollisena varusmiehenä moiselle laitokselle.

Mitään,pienintäkään  hyötyä ei ole ollut siitä ollut elämässäni  minulle ja pelkkää kaduttavaa että sinne suostuin yleensä menemäänkään..

Vierailija
6/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on mietityttänyt se että naiset jotka on intissä ja usean päivän leirin aikana on kuukautiset niin miten he silloin saavat alapään pestyä? Itseä ainakin kuvottaisi olla veret housussa monta päivää vaikka tamponin ja siteen pääsisikin vaihtamaan.

Miten ois vaikka että ajoittaa ne menkat niin ettei ne tule sen leirin aikana...

Vierailija
7/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten runsaat menkat sulla on jos vaihtamisesta huolimatta oot veressä?

Vierailija
8/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisenä ei olis ollut menkkojen kanssa suurempaa ongelmaa, mutta nyt todellakin on siteen JA tamponin vaihtamisesta huolimatta parin päivän ajan sellainen tulva, että maastoleirille ei olis menemistä.

Vierailija
9/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas Lotat hoitivat asian sota-aikaan? Laittoivat vettä tyhjään pulloon ja pesivät sen avulla värkkinsä.

Vierailija
10/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisenä ei olis ollut menkkojen kanssa suurempaa ongelmaa, mutta nyt todellakin on siteen JA tamponin vaihtamisesta huolimatta parin päivän ajan sellainen tulva, että maastoleirille ei olis menemistä.

E-pillerit ja Cyklocapron ovat keksitty. Gyne auttaa mielellään.

Vierailija
11/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintamalla ei nyt vaan valitettavasti ole aina suihkua saatavana. Joten jos ei sitä muutaman päivän leiriä kestä likaisena, ei kannata varmaan sotaleikkiin ryhtyä.

Vierailija
12/12 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle intin käymisestä voi olla suurempi merkitys myöhemmän elämän kannalta kuin miehelle. Itselleni kävi näin. Olen saanut töitä sen avulla, että cv:ssä on merkintä varusmiespalveluksesta.

Intistä on monta vuotta jo, ja se hehkutus on ajan kanssa minulta hävinnyt. En jaksa enää oikein vastata siihen iänikuiseen kysymykseen, miksi kävin armeijan. Oikeastaan en edes muista pohjimmaista syytä. Tulipa käytyä ka suoritin sen hyvin. Thats it.

Mene ihmeessä. Siellä pärjää sillä, että kestää kylmää, märkää, epämukavaa. Ja osaa olla oikeissa paikoissa hiljaa. Vaikka teoriassa naisia täytyy kohdella tasa-arvossa miesten kanssa, kannattaa pitää välillä oma leipäläpi visusti kiinni, vaikka kuinka vtuttaisi ja tekisi mieli enemmän kuin mitään sanoa sanottavansa. Se kuullaan vain kitinänä eikä kitisijöitä jaksa kukaan. Tietysti ohjeeni koskee miehiäkin, mutta valitettavasti se jotenkin aina kävi toteen naisten kanssa. Toinen on ylenpalttinen päteminen. En varmaan ole ainoa, jonka mielestä pätijät ovat raskasta seuraa.

No tulipa romaani ja tuskin mitään konkreettista neuvoa sitten kuitenkaan. Tai no joo. Ne menkat. Mä taisin olla ainoa nainen meidän komppaniassa, joka ei syönyt e-pillereitä. Jos menkat osui leiriviikolle, hain veksistä napit ja siirsin menkat. Paitsi ihan ekalla leirillä, kun vähän olin vielä ulapalla kaikesta ja jännitti varusmiehenä oleminen. Unohdin, että menkat täytyy siirtää. Rämmin sitten menkkojeni kanssa metsässä. Savett-hygienia-kosteuspyyhkeet olivat hätäpelastukseni. Mutta ihan elossa olen edelleen.