yh vaikkei papereissa

Ollaan erottu miehen kanssa ja meillä on yhteishuoltajuus. Asia mikä on mun mielen päällä on se että miten toimia kun isä haluaisi tulla katsomaan lasta minun luokseni ja leikkiä perhettä ja palata uuden naisensa luo illaksi. Kielsin tämän ja sanoin että tapaamissopimukset pitää tehdä. En nyt oikein tiedä mikä on lapsen parhaaksi, mutta ei ainakaan se että joudun näkemään miestä omassa kodissani.
Historiana olemme eronneet lukuisia kertoja aiemmin, mies on väkivaltainen ollut välillä, juo useita kertoja viikossa- päihderiippuvuutta. On leperrellyt tiensä takaisin luokseni monia kertoja, mutta ilmeisesti nyt on joku raukka haavissa jonka luona voi hengailla kun menetti asuntonsakin juomalla kevään aikoihin.
Vanhempien lastensa kanssa esim. ei vuoteen vastannut puhelimeen ollenkaan. En oikein tiedä haluanko tuollaista ihmistä lapseni elämään yleensäkään, mikäli romuttaa pienen itsetunnon olemalla isä vain silloin kuin haluaa.

Olen muutenkin aika rikki tästä erosta kaiken kaikkiaan... vaikka tiedän että tämä on paras ratkaisu meidän perheellemme.

Tiedän olen tyhmä ollut kun tuollaisen kanssa tein lapsia, mutta uskokaa tai älkää... hän oli todella ihana alkuaikoina ja aloimme puhua yhteisestä lapsesta ja teimmekin lasta noin 8kk kunnes hän yhtäkkiä totesi että minun pitää tehdä abortti. Päätin kuitenkin silloin että moiseen en lähde, mutta on tämä ollut rankkaa.

Nyt tämä suhde on loppu, mutta miten toimia niin että lapsella hyvä olla jos isä elämässä... vai olisiko isää ollenkaan?? En halua viedä lapselta isää, mutta pelkään mitä se tekee itsetunnolle jos mies on isä vain silloin kun hänen menoilleen, ryyppyputkilleen, mielenlaadulleen yms sopii.

Kaiken olen hoitanut yksin alusta asti vaikka olemme olleet yhdessä. Odottanut miestä ryyppyputkilta kotiin ja ollut hänen mielestään vain yksi hullu ämmä.

Eilen sanoi puhelimessa että aikoo tehdä ls- ilmoituksen minusta ellei saa tulla kotiini näkemään lasta. että parempi huostassa sitten. HUH HUH

• ylös 4
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

No mitäpä jos ottaisit yhteyttä lastenvalvojaan ja keskustelisin hänen kanssaan tuosta asiasta. Se tapaamissopimus olisi varmaan ihan hyvä juttu, ja jos isä on kovin epävakaa, niin lastenvalvojan kautta järjestyvät myös valvotut tapaamiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos ottaisit yhteyttä lastenvalvojaan ja keskustelisin hänen kanssaan tuosta asiasta. Se tapaamissopimus olisi varmaan ihan hyvä juttu, ja jos isä on kovin epävakaa, niin lastenvalvojan kautta järjestyvät myös valvotut tapaamiset.

Valvotutu tapaamiset on just tällasia tapauksia varten. Jatkossa isä ottaa lapsen itselleen, eikä tule teille, jos se sinulle on niin ahdistavaa.

Vierailija

Onnittelut että olet vihdoin päässyt luuserista eroon.

Anna miehen tehdä LS ilmoitus. Itseasiassa, parempi vaan jos tekee. Sittenpähän LS-viranomaiset näkevät asian todellisen laidan elie ttä lapsella on koti sinun luonasi ja miehellä ilmeisesti ei edes ole kotia.

Olen itse eronnut kuvailujesi kaltaisesta kusipäästä 4 vuotta sitten. Alkuun olin heikko, pelkäsin ja uskoin miehen uhitteluita milloin mistäkin aiheesta. Kunnes tajusin että kaikki on perätöntä paskanjauhantaa. Mies mm. uhkaili jatkuvasti hakevansa yksinhuoltajuutta, koska tiesi että lapsi on tärkeintä minulle elämässäni. Tajusin että vittu hakekoon! Ei tule taatusti sitä saamaan asunnottomana, päihderiippuvaisena, tuomittuna väkivaltarikollisena, rattijuoppona ja työttömänä, äitinsä luona asunvana. Kun aloin suhtautua miehen uhitteluun ja vaatimuksiin totaalisen välinpitämättömästi, ne pikkuhiljaa hiipuivat.

Sinun tule muistaa, ettei mies voi viedä lastasi. Ei, vaikka kuinka uhittelisi ja soittaisi suutaan. Hän ei MISSÄÄN nimessä voi vaatia että pääsisi tapaamaan lastaan sinun luoksesi: tässähän ei ole takana se että mies tahtoisi tavata lastaan, vaan että pääsisi vaikuttamaan sinun elämääsi. Jos miehellä ei ole asuntoa tai paikkaa missä tavata lasta, ei hän sitten lasta tapaa.

Tärkeintä on näyttää ettei mies voi nujertaa sinua eikä uhkailla. Tärkeintä on myös että pysyt vahvana, turvallisena ja läsnäolevana vanhempana lapsellesi. On täysin paskapuhetta että lapsi tarvitsee isän, vaikkakin sitten huonon sellaisen. Minä kuvittelin että omalle lapselleni olisi hyvä tavata isäänsä, vaikkakin silloin tällöin kun isällä sattui sellainen mieli olemaan että tunnin varoitusajalla voisi lasta tavata. Nyt 4 vuotta tällaista katselleena lapsi ilmoitti ettei halua isälleen enään eikä kiinnosta tavata. Että kotona on kivaa minun ja uuden mieheni kanssa, meillä on rauhallista ja turvallista ja tämä on koti, ei isän majapaikat jotka vaihtuvat monta kertaa vuodessa.

yh vaikkei papereissa

Kiitos, juu tuon aionkin tehdä... mutta tiedän ettei suostu valvottuihin tapaamisiin jo etukäteen. Myöskään tuskin saapuu mihinkään tapaamisiin yleensäkään... mutta voihan sitä yrittää. 

Vierailija

yh vaikkei papereissa kirjoitti:
Kiitos, juu tuon aionkin tehdä... mutta tiedän ettei suostu valvottuihin tapaamisiin jo etukäteen. Myöskään tuskin saapuu mihinkään tapaamisiin yleensäkään... mutta voihan sitä yrittää. 

nO JOS EI SUOSTU NIIN sitten voi voi.

Mitä sinä itse haluat?

yh vaikkei papereissa

Kiitos kuule, helpotti niin lukea tämä vaikkakin ikävää että sulla on ollut myös rankkaa. Kuulostaa NIIIN tutulta. Miehellä samanlaista taustaa... eikä pysty sopimaan mitään etukäteen, vaan elää hetken kerrallaan. 

yh vaikkei papereissa

Haluan lapselle tasapainoisen isän joka näkee sovittuina ajankohtina lastaan ja on läsnä hänen elämässään. Sitä ei tässä varmaan saa... koska olen seurannut entisestä parisuhteesta olevien lasten elämää suhteessa isäänsä. Toinen vaihtoehto on ettei ollenkaan ole sitten tekemisissä, ellei pysty tekemään sitä niin että lapsella on hyvä ja turvallinen olo siitä että näkee isäänsä silloin kun sovittu. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.