Sain MOL -sivuilta työtarjouksen, työ olikin vain mainos.
Laitoin työhakemuksen sisään ja ottivatkin yhteyttä, myydäkseen vain minulle vakuutuksen. Mikä pettymys. Milloin ihmisiä on alettu huijaamaan näin?
Kommentit (13)
Te-toimistolla on yhteiskunnassamme tärkeä rooli. Älä kyseenalaista sitä.
Ai nythän se selvis, miksi siellä on aina niin paljon puhelinmyyjän paikkoja auki. Aika törkeää, mutta ihan odotettavissa firmalta, jonka tehtävänä on ihmisten häiriköinti.
Näinhän on asian haluttu olevan eli työkkäri on tarpeeton, siksi kukaan ei enää tarkasta te-palvelut.fi -palveluun tulevia työpaikkailmoituksia. Ennen te-toimistossa varmistettiin, että kyseessä oli aito työpaikka, enää ei tätä tehdä, koska asiakkaiden mielestä työkkäri on turha.
Tuo oli uutta, kerro lisää.
Minä olen ajat sitten tiennyt tuon, että "haastattelijan" paikat ovat oikeasti myyntiä, samoin opetustyö-otsikon olla ollut "oppimiskonsultti".
Siis puhelinnumeron mukaan kyseessä oli ACE-puhelinmyyjä. Kauppasi minulle Empower-tapaturmavakutusta. Empower on paikka johon lähetin kuun alussa työhakemuksen. Kyseessä IT-tukihenkilön avoin työ. Olen hämmentynyt..
Työkkärin sivut on ainoa ilmainen paikka ilmoittaa työpaikoista käytännössä kaikille (ei edellytetä kirjautumista työn etsijöiltä eikä oteta maksua työnantajilta), joten sinne tulee kaikenlaista sälää. Työttömien toiveena on se, että te-toimistossa olisi mahdollisimman vähän väkeä ja se johtaa siihen, että ilmoituksia ei tarkasta kukaan.
Ja puhelinmyyjän paikkoja löytyy piilotettuna toimistotyöntekijäksi, konsultiksi, myyntipäälliköksi, assistentiksi jne. Ilmoituksessa kuvaillaan vähän epämääräisin sanankääntein työtä, ja haastattelussa sitten käy ilmi joko suoraan, että kyseessä onkin puhelinmyynti provikkapalkalla tai että "toimistotyöntekijän paikka meni jo, mutta meillä olisi tällainen toinen mahdollisuus."
Mulla on salainen numero ja markkinointikielto. En ole vuosiin saanut puheluita puhelinmyyjiltä. Toivottavasti yhteystietoni eivät leviä tuota kautta. - AP
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin sivut on ainoa ilmainen paikka ilmoittaa työpaikoista käytännössä kaikille (ei edellytetä kirjautumista työn etsijöiltä eikä oteta maksua työnantajilta), joten sinne tulee kaikenlaista sälää. Työttömien toiveena on se, että te-toimistossa olisi mahdollisimman vähän väkeä ja se johtaa siihen, että ilmoituksia ei tarkasta kukaan.
Oikeastaan työtön toivoisi saavansa töitä jostain ja neuvoja joissain tilanteessa. Työkkäristä tulee lähinnä jollain järjettömällä logiikalla arvottuja työtarjouksia ja niiden seurauksina karensseja jos työtön erehtyy olemaan hakematta paikkaa johon selkeästi ei ole pätevyyttä Esim. puuttuva rekkakortti tai eläinlääkärin pätevyys ei ole syy olla hakematta paikkaa vaan ensin laitetaan karenssi ja sitten pikkuhiljaa tutkitaan ja ehkä joskus 3kk päästä poistetaan karenssi jos muistetaan.
Yhteyttähän tuonne ei nykyään saa ja jos esim. kävelet paikalle niin joku vihainen vahtimestari tulee heittämään ulos että käynnit vain ajanvaranneille.
Ihan uskomattoman hävytöntä toimintaa. Ehdottomasti ilmoitat tuosta eteenpäin, mediaakin varmaan kiinnostaisi tämä juttu.
Ilmoita te-toimistoon asiasta, poistavat ilmoituksen.
tai kerro tässä se yrity