Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Nyt tarttis 200 euroa rahaa. Miten saisin sen kokoon kun ei ole mitään arvokkaampaa myytäväksi?
Unohtakaa pikavipit ja "istut pankin päällä" jutut.
Mies omistaa kaikki vähänkin arvokkaammat tavarat. Itse omistan vaan omat vaatteet ja pari korua. Koruja en voi myydä.

• ylös 0
  • alas 4

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

No enpä kyllä keksi. Mihin tarvitset sellaisen summan? Onko mitenkään mahdollista että et tarvitsisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuinka nopeesti sun pitää tää 200e saada kasaan? Etkö voi lainata mieheltä jos sillä on kiire? Itse yleensä jos on rahasta tiukkaa niin kasaan ne rahat monesta pikku jutusta niinkuin esim. Palautan pullot, kaivelen kaikki taskut jos olisi jäänyt seteleitä, tyhjään säästöpossun yms. Jos sillä ei ole niin kiire niin rupea poimimaan vaikka marjoja ja myymään niitä.

Vierailija

Mulla sama tilanne. Pakko lainata joltain läheiseltä, enpä juuri muuta keksi. Vaikka nyt ihmeen kaupalla saisi työtä, niin palkkaa pitää odottaa vähintään kuukausi. Sitä paitsi itse en edes voi ottaa työtä vastaan, kun olen sitoutunut suorittamaan tietyn määrän opintoja tässäkin kuussa.

Ellet sitten tee jotain harmaata siivous- tai muuta auttamiskeikkaa, josta saat rahat käteen heti?

Vierailija

Ei varmaan paljoa lämmitä mutta niitä ylimääräisiä laskuja ei kannattaisi tehtailla.

Vierailija

Soita sinne mistä lasku on ja kerro että rahaa saat vasta silloin ja silloin. Näin mä ainakin laskujen kans toimin ja tyytyväisiä ovat kun ilmoitetaan ja hyvin on onnistunut eräpäivän siirto :)

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Panttilainaamo voisi olla yksi vaihtoehto, mutta jos korut eivät ole kovin arvokkaita...

Vierailija

Soitat laskun lähettäjälle ja pyydät lisää maksuaikaa. Älä ihmeessä anna mennä perintään! Ihan perusasia, hoituu puhumalla. Töissä kerran oot, niin maksat seuraavana tilipäivänä.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Noin viikko aikaa saada kasaan se raha. Laskulle saatiin kerran lykkäystä ja nyt muistutuksen eräpäivään vajaa viikko. Tälle kuullekin tuli yllättävä menoerä joka oli pakko maksaa. Tää viime kuun lasku jäisi taas maksamatta.

Vierailija

...laskulle saatiin lykkäystä...

...mies omistaa kaiken arvokkaan...

Eikö miehelläkään ole tuloja? Pistä miehesi myymään/panttaamaan jotain 200€ arvoista. 

Vierailija

Keräät pulloja
Lainaat
Ja hajut sivuduunin
Maksat miehelle vähemmän vuokraa
Muutat omaan asuntoon
Kouluttaudut
Et osta jatkossa mitään turhaa tai ns. Tarpeellistakaan jos ei oo varaa

Vierailija

Ei se perintään meneminen ole mikään maailmanloppu. Toki siihen tulee päälle ylimääräisiä perimismaksuja, miltä säästyisi jos maksaisi laskut edes semiajallaan, mutta tässä tapauksessa kun ap:llä ei ole rahaa eikä selvästikään keinoja saada summaa kasaan, niin miksi stressata perintään menemisestä tuon enempää? Säästää sitten seuraavasta palkasta ja maksaa pois korkoineen.

7

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Soita sinne mistä lasku on ja kerro että rahaa saat vasta silloin ja silloin. Näin mä ainakin laskujen kans toimin ja tyytyväisiä ovat kun ilmoitetaan ja hyvin on onnistunut eräpäivän siirto :)

Just näin olen minäkin tehnyt ja aina on eräpäivää siirretty.

Vierailija

Kummallinen mies sulla ap jos ei tuota 200€ lainaa. Meillä lainattaisiin puolin ja toisin ettei puoliso joutuisi perintään. Miksi mies ei voi lainata?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Just näin olen minäkin tehnyt ja aina on eräpäivää siirretty.

Sitähän on jo siirretty sitä erpv

Vierailija

No sähän istut pankin päällä, joten pillua myymään vaan. Mä voin maksaa 10€/kerta.

Sivut