Ruoka" herkku" jota toiset eivät voi ymmärtää.
Kerro aikuisiällä himoitsemastasi ruuasta/herkuista jota toiset eivät voi ymmärtää🍜
Kommentit (27)
Sanotaan että minä pikemminkin en voi ymmärtää ihmisiä jotka syövät pihvinsä vertatihkuvan raakoina. Se veri ja raaka liha ei ole mitenkään erityisen hyvää. Ilmeisesti näillä ei toimi makuaisti tai jotain.
Maksaruuat.
Veriletut ja -palttu.
Kesäkeitto.
Makaryynivelli.
Keitetty kieli.
Mämmi.
Silakkalaatikko.
Setsuuri.
Piimä ja talkkuna.
Kova ruisleipä.
Läskisoosi ja perunat.
Nokkoskeitto.
Leipäressu.
Mustikkamölly.
Lipeäkala ja valkokastike.
Pari kertaa vuodessa tekee mieli kunnollista roiskeläppäpizzaa. Tulee niin nuoruus mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa vuodessa tekee mieli kunnollista roiskeläppäpizzaa. Tulee niin nuoruus mieleen.
Kylmänä, paluu festareille... Ja ehdottomasti sitä kaikkein karseinta: tonnikalaa ja ananasta. Ou jee!
Mä tykkään edelleen välillä tehdä makaronia ja jauhelihakastiketta, makaronilaatikkoa, perunoita ja nakkikastiketta jne.
Meillä ei miehen kanssa ole lapsia, niin olen kuullut naureskelua, että ei aikuiset syö tuollaista ruokaa, noita tehdään vaan lapsiperheessä lapsia varten.
Mustaksi paistettu makkara, herkkusieni+raejuustosekoitus ja parsa- ja kukkakaaliin olen ihan hulluna 😁
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että minä pikemminkin en voi ymmärtää ihmisiä jotka syövät pihvinsä vertatihkuvan raakoina. Se veri ja raaka liha ei ole mitenkään erityisen hyvää. Ilmeisesti näillä ei toimi makuaisti tai jotain.
Klassinen vastaisku: ei se verta ole, vaan lihasnestettä.
Minä en kuitenkaan pidä punaisesta lihasnesteestä.
Nro 1
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään edelleen välillä tehdä makaronia ja jauhelihakastiketta, makaronilaatikkoa, perunoita ja nakkikastiketta jne.
Meillä ei miehen kanssa ole lapsia, niin olen kuullut naureskelua, että ei aikuiset syö tuollaista ruokaa, noita tehdään vaan lapsiperheessä lapsia varten.
Minä kokkailen hyvin mielelläni ja usein voimakkaasti maustettuja etnisiä ruokia, intialaista, kiinalaista tai vaikka tex mexiä ym. Siitä huolimatta tai ehkä juuri siitä johtuen välillä iskee oikein himo noihin mainitsemiisi "perinneherkkuihin".
Sama tuon lihan kanssa. Tykkään että se on kunnolla paistettu läpi. Minusta se on silloin mureimmillaan.
Lisäksi makkarat jotka on paistettu ihan kunnolla hiiltyneiksi.
Sipsit jotka on saaneet pari päivää ilmakylpyjä. Varsinkin juustonaksut.
Tämä ei ole mun herkku, mutta kaveri tykkää mahdollisimman tulisesta pitsasta jonka päälle sulatetaan suklaanappeja. Ja toinen on omenapiirakka johon laitetaan HP kastiketta. Voin sanoa että katsoin silmät pyöreänä ekaa kertaa, kun nämä erikoisuudet näin.
Lapsuudenkaverin pikkuveli laittoi järkyttävän määrän ketsuppia kaurapuuroon
Piparkakkutaikina. Viime talvenakin leikkasin taikinasta aina sopivan siivun ja söin kahvin kanssa.
Äitini leipoo ihania karjalanpiirakoita. No siinähän ei sinänsä ole mitään kummallista, mutta kun tykkään syödä niitä raakana.
Suolakurkut, jalapenot ja oliivit, suoraan purkista pelkälteen tietenkin.
Kuivalihavelli (pohjoisen juttuja)
hiilloksella tehty makkara, joka tarkoituksella tulessa tehdään aivan mustaksi.
Fatalji
Vierailija kirjoitti:
"Lipeäkala ja valkokastike."
Tämä
Kyllä me vanhemman polven ihmiset useat ymmärrämme. Ihan joulun kohokohta tämä lipeäkala oli -- valkokastike maustepippurilla, namskis. Lisukkeena jauhoinen, vähän makea talviperuna.
N51
Uunissa sitkeäksi asti kypsennetyt broilerin rintafileet ja grillissä tai pannulla läpikotaisin kypsennetyt pihvit. Sain jossain asiaa sivuavassa ketjussa huutia punaiseksi jätettyyn lihaa mieltyneeltä ihmiseltä, jonka mielestä en ymmärtänyt omaa parastani. Hehe.