Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Joskus ottaa niin päähän tuo puhelin. Tänään on sellainen päivä. Olen ollut kolmea viikkoa kiinni tiukasti, viikoilla töissä ja viikonloput kaverin kesähäissä, ja tänään oli ensimmäinen vapaa. En ollut edes jaksanut suunnitella päivää mitenkään, mutta ajattelin että nukkuisin univelat pois, siivoilisin ja lähtisin sitten vaikka pyöräilemään. Siitä sitten hyvillä mielin rentoutuneena huomiseen työpäivään.

Kävi mielessä että unohtaisiko puhelimen sisälle, mutta tunnollinen kun olen, otin sen taskuun. Ja siellä taskussahan se sitten soi. Soittajalla ei ollut mitään asiaa ja ihan kiva kun muisti, mutta tuli samalla muistuttaneeksi yhdestä todella sekavasta ja inhottavasta tekemättömästä työstä (jolle en kumminkaan juuri nyt voi mitään). Mieliala tipahti minulla lattian läpi ja soittajakin sen huomasi. Stressi heräili kolostaan ja olen nyt jo pari tuntia koomaillut netissä, pahalla päällä. Harmittaa sekin että toivottavasti ei soittajalle jäänyt paha mieli.

Ei ole ensimmäinen kerta. Usein se puhelu alkaa "mitä teet tänään" ja seuraa ehdotus tulla johonkin kyyditsemään tai töihin. Vaikka kieltäytyisi, rauhallinen kotoisa tunnelma on muisto vain.

Tiedostan hyvin että nämä on ihan älyttömän pieniä vastoinkäymisiä ja kertoo siitä että minulla on elämässä kaikki hyvin, mutta silti harmittaa. Onko muilla samoja ajatuksia puhelimesta vapaapäivinä?

• ylös 5
  • alas 0

Kommentit (3)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sen puhelimen voi sammuttaa. 

Totta, mutta en uskalla enää pitää puhelinta pois päältä etenkään pitkiä aikoja. Kerran kävi niin että olin unohtanut laittaa puhelimeen virrat takaisin lentokoneesta tultua, ja sillä aikaa yksi sukulainen oli saanut sydänkohtauksen ja joutunut sairaalaan, josta oli minullekin yritetty soittaa. Sillä kertaa hän selvisi, mutta en kestäisi sitäkään jos joku läheinen kuolinvuoteella haluaisi minut vielä nähdä enkä olisi tavoitettavissa.

Ehkä voisi olla toinen luuri jonka numero olisi vain harvoilla ja valituilla - mutta kun juuri ne harvat ja valitut yleensä soittelevatkin.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Puhelin äänettömälle etkä vastaa. Jos jollain on todella tärkeää asiaa,se kyllä soittaa uudelleen ja uudelleen tai laittaa viestin.

Joten jos saat vain yhden puhelun joltain, älä vastaa,se ei ole niin tärkeää.

Itse käytän tätä hyödykseni, kun en jaksa vastata ns. turhiin puheluihin.

Ja jos näet että joku soittaa,ks. ensimmäinen vinkkini äläkä rasita päätäsi mitähön asiaa sillä soittajalla olisi ollut..