Mitä lähtisitte opiskelemaan merkonomina?
Haluaisin mennä opiskelemaan, mutta en tiedä vielä mitä. Olen pari vuotta sitten valmistunut merkonomiksi ja nyt haluaisin taas jatkaa opiskelua.
Kommentit (13)
Miten voi olla. Mä just hetki sitten mietin ihan samaa ja ajattelin, että teen aloituksen. Ei tarvinnutkaan, kiitos ap :D
Mahdollisuuksia on paljon. Sinun pitää miettiä, mistä olet kiinnostunut. Lisäksi on tärkeää yrittää kartoittaa sitä, onko ko. alalla töitä. Maailma muuttuu kovin nopeasti, joten sen tietäminen, millä aloilla tulevaisuudessa on töitä, on vaikeaa. Mutta kouluttautuminen kyllä kannattaa.
Merkonomihan voi pyrkiä vaikka yliopistoon ja tietenkin ammattikorkeakouluun.
Mitä olet tehnyt tähän saakka? Vaikea neuvoa jos ei yhtään tiedä mikä ala kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt tähän saakka? Vaikea neuvoa jos ei yhtään tiedä mikä ala kiinnostaisi.
Olen tehnyt toimistohommia assistenttina. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla. Mä just hetki sitten mietin ihan samaa ja ajattelin, että teen aloituksen. Ei tarvinnutkaan, kiitos ap :D
Tuntuu olevan todella hyödyllinen ja laadukas koulutus kun ollaan jo uudelleen kouluttautumassa. Ajanhukkaa?
Lääkäriksi jos töitä haluat saada tai jos haluat opiskella jotain, mutta et tarvitse siitä töitä, niin sitten sitä mikä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan todella hyödyllinen ja laadukas koulutus kun ollaan jo uudelleen kouluttautumassa. Ajanhukkaa?
Merkonomi on toisen asteen tutkinto. Ehkäpä ap:ta kiinnostaa asiantuntijatehtävät, jotka edellyttävät korkeakouluopintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kohdalla oli ajanhukkaa. Kävin lukion, jotta keksin mitä haluan, sen loputtua en tiennyt, joten menin kauppaoppilaitokseen. Sitten menin vuosiksi töihin ihan eri alalle ilman koulutusta ja nyt olen kotiäitinä. En vieläkään tiedä mitä haluan.
Että niin. Parempi se kuitenkin kai on kuin ei mitään.
2
Joku kouluhan sitä on valittava jos ei ole mitään suurta paloa jollekin tietylle alalle. Minäkin ajelehdin koulusta kouluun ja työstä työhön, merkonomiksi ensin opiskelin ja oli siitä hyötyä kun nyt teen myymäläpäällikön hommia.
Mutta tuskin tästäkään työstä eläkkeelle jään. Nelikymppisenä etsin vielä sitä omaa alaa enkä tiedä löydänkö sitä koskaan.
Toisaalta kadehdin niitä joilla on ollut selvä suunta.
Itse lähdin merkonomina opiskelemaan oikeustiedettä.
Lähihoitajaksi.