Meidän perhe lähtee jouluna Balille!
Entäs teidän?
Suomen kesä on nyt niin kylmä, ettei kesäksi voi kutsua, joten en kestä enää toista "talvea" putkeen.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs teidän?
Suomen kesä on nyt niin kylmä, ettei kesäksi voi kutsua, joten en kestä enää toista "talvea" putkeen.Balilla on sadekausi jouluna. Miksi ihmeessä änkeätte sinne juuri silloin?
Siellä on tilastojen mukaan joulu- ja tammikuussa 29 astetta lämmintä. Pieni sade ei haittaa. Kanarialla on liian kylmä vielä tuolloin.
Ymmärrätkö, että se on kosteaa lämpöä eikä mitään Välimeren kuivaa aurinkoa? Siellä on varsin kaameaa 30 asteessa kun vettä tulee päivittäin useiden tuntien ajan. Sadekausi on siellä semmoinen, että vettä todella putoaa rajusti taivaalta monen tunnin ajan. Maa märkä jatkuvasti. Ei siellä altaalla ja rannalla ole kiva roikkua vesisateessa vaikka kuinka lämmin olisi.
Olin Balilla kuukauden viime talvena pahimpaan sadeaikaan, kyllä sielä sataa - mutta ei se nyt ihan tuollaista ole kuitenkaan.
Ap minne päin Balia olette menossa?
Mikäli haluut aurinkoa niin mene canarialle, vähemmän maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs teidän?
Suomen kesä on nyt niin kylmä, ettei kesäksi voi kutsua, joten en kestä enää toista "talvea" putkeen.Balilla on sadekausi jouluna. Miksi ihmeessä änkeätte sinne juuri silloin?
Siellä on tilastojen mukaan joulu- ja tammikuussa 29 astetta lämmintä. Pieni sade ei haittaa. Kanarialla on liian kylmä vielä tuolloin.
Ymmärrätkö, että se on kosteaa lämpöä eikä mitään Välimeren kuivaa aurinkoa? Siellä on varsin kaameaa 30 asteessa kun vettä tulee päivittäin useiden tuntien ajan. Sadekausi on siellä semmoinen, että vettä todella putoaa rajusti taivaalta monen tunnin ajan. Maa märkä jatkuvasti. Ei siellä altaalla ja rannalla ole kiva roikkua vesisateessa vaikka kuinka lämmin olisi.
Sadekaudetkin ovat erilaisia, kuten on meidän talvetkin. Hyvällä tuurilla sataa vähän, huonolla monta päivää tauotta putkeen
Olin Balilla kuukauden viime talvena pahimpaan sadeaikaan, kyllä sielä sataa - mutta ei se nyt ihan tuollaista ole kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs teidän?
Sadekaudetkin ovat erilaisia, kuten on meidän talvetkin. Hyvällä tuurilla sataa vähän, huonolla monta päivää tauotta putkeen
Viime kausi oli ainakin lokaalien mielestä todella sateinen..
Onko teillä kaikillahan matkat varattu? Miten tiedätte vapaapäivät/lomat ja uskallatte näin ajoissa lyödä lukkoon? Mulla on vielä kesälomareissukin suunnitteluasteella.
Me olemme menossa jouluna Uuteen-Seelantiin, sielläpäin on silloin kesä. Ollaan 2,5kk ja kierrellään saarilla autolla ja patikoiden. Maaliskuun alussa takaisin.
Toissa vuonna olimme Galapagos-saarilla käymässä. Tosin ei sinne päässyt itsekseen tutkimaan saarta, vaan piti mennä ohjatussa ryhmässä. Hotellimme oli Ecuadorissa, joka on n. 1000km päässä.
Unelma on vielä parinvuoden kuluttua päästä Antarktikselle.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikillahan matkat varattu? Miten tiedätte vapaapäivät/lomat ja uskallatte näin ajoissa lyödä lukkoon? Mulla on vielä kesälomareissukin suunnitteluasteella.
Jos on varannut matkan niin pakkohan sen työnantajan on loma antaa siihen kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli haluut aurinkoa niin mene canarialle, vähemmän maksaakin.
Jos matkan ostaa nyt, niin itseasiassa maksaa vähemmän kuin kanarialle :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen ammatti, että en saa lomaa muutoin kuin jouluna, silloin ehdin pitää talviloman kokonaisena ja sen jälkeen paahdetaan taas töitä heinäkuun alkuun... ammatinvalintakysymys :)
Vierailija kirjoitti:
Me olemme menossa jouluna Uuteen-Seelantiin, sielläpäin on silloin kesä. Ollaan 2,5kk ja kierrellään saarilla autolla ja patikoiden. Maaliskuun alussa takaisin.
Toissa vuonna olimme Galapagos-saarilla käymässä. Tosin ei sinne päässyt itsekseen tutkimaan saarta, vaan piti mennä ohjatussa ryhmässä. Hotellimme oli Ecuadorissa, joka on n. 1000km päässä.
Unelma on vielä parinvuoden kuluttua päästä Antarktikselle.
Eikö teillä ole työvelvoitteita?
Ei kyllä sada koko aikaa Balilla tuohon aikaan ja kuuman kosteaa siellä on ympäri vuoden.
Mies meinaa lähtä muckbooteissa...