Mies onkin varattu, vaikka oli niin vapaata
Ei tiedä, että paljastui olevan edelleen suhteessa avovaimonsa kanssa, jonka kanssa tosin ei enää asu yhdessä. Kuitenkin ovat tekemisissä ja liikkuvat yhdessä kaupungilla.Mies laittelee viestejä ja ilmeisesti haluaa tavata ja seksiä on ollut, sillä en alkuun tiennyt tuosta naisesta. Minkälaisen visetin laitan, jos taas kyselee vai kerronko tuolle naiselle?
Kommentit (21)
"Seksiä on ollut" on kyllä vammaisin naisten käyttämä ilmaisu ikinä.
Itselle kävi samoin. Mies "unohti" kertoa olevansa kihloissa ja jatkavansa asunnon morsiamensa kanssa.. Meinasin itsekin ilmoittaa asiasta naiselle, mutta niin ei kuulema saa/kannata tehdä niin jäitä tekemättä. Hetki tapailtiin ja paneskeltiin, sitten kiinnostus lopahti ja ajoin miehen kotiinsa takaisin..
Viestiä avovaimolle, niin mies ymmärtää, että teoilla on seuraukset ja kenties tajuaa olla pettämättä seuraavassa parisuhteessaan. Pettäjien suojeleminen ei kannata.
Siis oletko varma, että ovat vielä yhdessä? Ettei kyse ole siitä, että olisivat tekemisissä kavereina?
Vierailija kirjoitti:
Kerrot naiselle, häntäheikki koko mies
Paras varmaan kertoa. Jos tuo pariskunta ei enää ole yhdessä, niin kertominen ei aiheuta mitään enempää. Jos taas he ovatkin vielä yhdessä, niin nainen saa tiedosta hyötyä, hän voi miettiä miestä uudessa valossa. He eivät ole naimisissa, eikä lapsia ole, joten ero ei ole mikään kummoinen juttu. Kertomalla voit pelastaa monta vuotta naisen elämästä, ehkä jopa olla edesauttamassa naista löytämään uuden miehen.
Ot. Tositarina kaukaa menneisyydestä: Mies ja nainen seurustelivat, molemmat asuivat Helsingissä. Mies sai töitä Tampereelta ja oli sen takia viikot siellä asumassa mutta tuli aina viikonlopuksi Helsinkiin. Kului viisi vuotta. Nainen Helsingissä sai puhelun naiselta Tampereelta. Tämä Tampereen nainen kertoi, että oli seurustellut samaisen miehen kanssa viime vuodet ja että mitä nyt tehdään, kun Helsingin nainen sai kuitenkin mieheltä kaikki viikonloput. Helsingin nainen sanoi, että pidä koko mies. Niin sai mies lähteä kokonaan Tampereelle. Oli yrittänyt selittää käytöstään sillä, että rakasti molempia naisia. Helsingin nainen lähti sitten tanssimaan, jotenkin muistan että Paville, mutta saattoi olla jokin muukin paikka. Siellä eräs mies tarjosi hänelle kyydin kotiin. Ja he rakastuivat ja heistä tuli pari.
Summa summarum: Rohkeasti eteenpäin, huonoon kohteluun, huonoihin suhteisiin ei kannata jäädä. Tulossa on luultavasti paljon parempaa, ehkä jo kulman takana. Tällaista rohkeaa etenemistä edesauttavat ihmiset, jotka kertovat kun saavat tietää esim. että joku pettää kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
"Seksiä on ollut" on kyllä vammaisin naisten käyttämä ilmaisu ikinä.
Minulla taas oli pari tapailua, joissa seksiä ei ollut. Vieläkin ankeampaa, kun ei kelpaa edes seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko varma, että ovat vielä yhdessä? Ettei kyse ole siitä, että olisivat tekemisissä kavereina?
Miksi olisivat kavereita, jos erottu pitkästä avoliitosta ja lapsia ei ole? Ja jos mies olisi tosisaan hakemassa uutta kumppania, olisi jo alussa sanonut olevansa kaveri entisensä kanssa. Silloin uusi nainen voisi valita, haluaako olla miehen kanssa tekemisissä vai ei. Ihan selvä kusipää tuo mies on ja aiheellista kertoa naiselle vaikkapa prepaid-liittymällä.
Kun naiset laajassa mitassa kertovat toisilleen miesten pettämisistä, miehet joutuvat todella valitsemaan. Viisaimmat ymmärtävät uskollisuuden hyödyt, vaikka eivät muuten näkisi siinä mitään arvostettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Viestiä avovaimolle, niin mies ymmärtää, että teoilla on seuraukset ja kenties tajuaa olla pettämättä seuraavassa parisuhteessaan. Pettäjien suojeleminen ei kannata.
Tulin itse petetyksi monta vuotta kestäneessä suhteessa. Aika moni tiesi toisesta naisesta, itse taisin olla viimeisten joukossa. En ymmärrä, miksi toiselle halutaan niin pahaa, että petetään ja sitten vielä suojellaan pettäjää.
Siis eivät enää asu yhdessä=eronneet.
Hehän voivat olla "asumuserossa" esim pettämisen takia ja nyt mies on koeajalla ja siis pettää puolisoaan koeajallaan, joten kerro niin saa tietää millanen mies oikeasti/vieläkin on.
Ahh, tämän päivän "kerronko vaimolle/tyttöystävälle/puolisolle/..." keskustelu käynnissä.
Joka päivä sama juttu, vain kehystarina vaihtuu.
Mutta edelleen ainoa oikea vastaus on se, jonka saisit myös keneltä tahansa ammatikseen parisuhde- ja moraalikysymysten kanssa työskentelevältä: ei ole sinun tehtäväsi kertoa. Sinun tehtäväsi on vain lopettaa suhde mieheen.
Jos et usko minua, kysy joltain ammatti-ihmiseltä, tulet saamaan saman vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Itselle kävi samoin. Mies "unohti" kertoa olevansa kihloissa ja jatkavansa asunnon morsiamensa kanssa.. Meinasin itsekin ilmoittaa asiasta naiselle, mutta niin ei kuulema saa/kannata tehdä niin jäitä tekemättä. Hetki tapailtiin ja paneskeltiin, sitten kiinnostus lopahti ja ajoin miehen kotiinsa takaisin..
Miten niin ei saa/kannata?
Etkö itse haluaisi tietää, jos olisit vaimon asemassa?
Vaimolla oikeus tietää, hänkin voi tehdä sitten omat ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Ahh, tämän päivän "kerronko vaimolle/tyttöystävälle/puolisolle/..." keskustelu käynnissä.
Mutta edelleen ainoa oikea vastaus on se, jonka saisit myös keneltä tahansa ammatikseen parisuhde- ja moraalikysymysten kanssa työskentelevältä: ei ole sinun tehtäväsi kertoa. Sinun tehtäväsi on vain lopettaa suhde mieheen.
Jos et usko minua, kysy joltain ammatti-ihmiseltä, tulet saamaan saman vastauksen.
Ammatti-ihminen vastaa eri tavalla kuin vertainen. Ei ole rikollista ilmoittaa pettäjästä ja ainakin itse haluaisin tietää, jos petetään. Terepeutit pettävät itsekin, joten ainoaa oikeaa totuutta ei löydy sieltäkään.
Tee niin kuin haluaisit itsellesi
samassa tilanteessa tehtävän. Itse ainakin haluaisin tietää, jos mieheni juoksisi muissa naisissa, jotta voisin jatkaa elämääni enkä turhaan roikkuisi huonon ukon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kenenhän ammatti-ihmisen keksimä universaali totuus tämä sitten on? Kyllä itse ainakin haluaisin kuulla. En ymmärrä, miksi pettäjää pitäisi suojella?
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi mitä? Ja minkähän ammatin ihminen on tällaiseen pätevä vastaamaan?
Kyllä on tehtävä infota myös "kolmatta" osapuolta. Minullekin on niin tehty, ja olin hyvin kiitollinen tästä, muuten eläisin vieläki valheessa.
Jatkoin miehen kanssa, ja oli raskas taival käydä asia läpi, mutta läpikäymisessä aukesi myös monta solmua.
Kyllähän jokaisella on oikeus tietää totuus ja tehdä ratkaisut sen pohjalta, ikävä kun ihmiset pesevät kätensä näistä ja sitten totuus tuleekin "liian myöhään" eteen.
En todellakaan jatkaisi miehen kanssa, joka pettää. Ihmetelen, miten moni fiksukin nainen jää liittoon, jossa mies pettää monia kertoja eri naisten kanssa. Tai muutetaan vähäksi aikaa erilleen ja palataan yhteen. Eikö petetyllä ole oikeus ihmisarvoiseen elämään ja onnellisuuteen?
Kerrot naiselle, häntäheikki koko mies