Opiskelu työttömänä
jos saisi läpi anomuksen että voisi opiskella ansiosidonnaisella niin pitääkö saada tutkino valmiiksi? Minulla on vaikea tilanne kun juuri irtisanottiin mutta toisaalta maisteriopinnot olisivat suorittamatta. Pelkään kuitenkin että en gradua saisi tehtyä sen kahden vuoden aikana.
Kommentit (11)
Ei ne niitä korvauksia pois ota, vaikket saisikaan. Työ on pätevä syy lopettaa opinnot, saahan työvoimapoliittisen koulutuksen yleenäskin lopettaa, jos töitä saa. Tiedän useita, jotka ovat saaneet ja siksi lopettaneet, myös niiltä kursseilta, missä olen itse ollut.
Yleensä sen pitää olla tutkintoon johtavaa opiskelua ja pitää olla odotettavissa, että tutkinto tulee valmiiksi. Mutta herranen aika, tottakai sä saat maisteriopinnnot kahdessa vuodessa valmiiksi, jos kerran teet niitä työttömänä työmarkkinatuella/påivärahalla! Sähän teet niitä täysipäiväisesti silloin. Se on 60op/vuosi, eikä se ole edes mitenkään kova nakki.
Tietty niitä opintoja on sit tehtävä, eikä ajateltava, että mä hoidan lapsia ja lomailen ja samalla sit vähän "opiskelen"
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sen pitää olla tutkintoon johtavaa opiskelua ja pitää olla odotettavissa, että tutkinto tulee valmiiksi. Mutta herranen aika, tottakai sä saat maisteriopinnnot kahdessa vuodessa valmiiksi, jos kerran teet niitä työttömänä työmarkkinatuella/påivärahalla! Sähän teet niitä täysipäiväisesti silloin. Se on 60op/vuosi, eikä se ole edes mitenkään kova nakki.
Tietty niitä opintoja on sit tehtävä, eikä ajateltava, että mä hoidan lapsia ja lomailen ja samalla sit vähän "opiskelen"
no herravarjele! Tottakai tekisin ja vielä extraakin. Lähinnä mietin sitä itse gradua....
Vierailija kirjoitti:
Ei ne niitä korvauksia pois ota, vaikket saisikaan. Työ on pätevä syy lopettaa opinnot, saahan työvoimapoliittisen koulutuksen yleenäskin lopettaa, jos töitä saa. Tiedän useita, jotka ovat saaneet ja siksi lopettaneet, myös niiltä kursseilta, missä olen itse ollut.
Saattavat muuten periä rahat takaisin. Jos on sovittu, että valmistut, niin sitten on valmistuttava. Siinä ei selitykset auta, jos jää tutkinto edelleen kesken. Nimim.Been there (valmistuin, mutta tiukoille veti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattavat muuten periä rahat takaisin. Jos on sovittu, että valmistut, niin sitten on valmistuttava. Siinä ei selitykset auta, jos jää tutkinto edelleen kesken. Nimim.Been there (valmistuin, mutta tiukoille veti)
Ja siis mulla oli juurikin gradusta kiinni koko homma. Onneksi sain sen lopulta palautettua ajoissa.
Oliko sulle kandin työ jo kova paikka? Turha sitä gradua on pelätä. Voit miettiä jo sopivan aiheen nyt ennen aloittamista ja alkaa työstää sitä heti kuin aloitat maisterin opinnot. Hyvällä tuurilla voit hyödyntää kandia gradun teossa, jos ala ja aihe sen sallii.
Toki riippuu niin paljon alasta, että meneekö siihen graduun minimissään vuosi vai voiko sen kyhätä muutamassa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no herravarjele! Tottakai tekisin ja vielä extraakin. Lähinnä mietin sitä itse gradua....
Gradu on laskennalliseeti viiden kuukauden täysipäiväinen työ (siis silloin kun se thdään kunnolla, itse ja alusta loppuun) Sen teko kalenterissa kestää vuoden (tai joissain systeemeissä puolitoista) koska seminaari on ajoitettu tämän ajan kestäväksi ja tarkoitus on, että gradua tehdään samaan aikaan kuin muitakin opintoja, eikä kaikkea aikaa siis käytetä graduun.
Olisitio tekemässä pelkän vaisterivaiheen opintoja? Alusta alkavia korkeakouluopintoja ei nimittäin tueta. Tutkintoa ei tarvitse tehdä loppuun tukiaikana mutta muutoin ehdot pitää täyttyä eli tietty opintopistemäärä per tuettu kuukausi. Vähän niin kuin opintotuenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisitio tekemässä pelkän vaisterivaiheen opintoja? Alusta alkavia korkeakouluopintoja ei nimittäin tueta. Tutkintoa ei tarvitse tehdä loppuun tukiaikana mutta muutoin ehdot pitää täyttyä eli tietty opintopistemäärä per tuettu kuukausi. Vähän niin kuin opintotuenkin kanssa.
jep. Kandi suoritettu eri alalta. Nyt sitten maisteriopinnot sivuaineen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap suorittaa sen vähintään viisi opintopistettä per kuukausi, kaikki menee sovitusti vaikkei gradu ehtisikään valmiiksi.
Mun mielestä pitää olla tutkintoon johtavaa opiskelua. Ja opinnot ja suunnitelma pitää hyväksyttää te-toimistossa ENNEN opintojen aloittamista.