Vierailija

"löysin" kuukupin pari vuotta sitten, ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Ainot vaan, että kärsin nykyään aika usein hiivatulehduksista, ja nämä vaikuttaisivat ajoittuvan juuri kuukautisten ympärille. Ennen ei ole ollut hiivaa oikeastaan ikinä, eikä terveydentilassani ole mitään muuta tapahtunut, joka voisi tulehdukset selittää (ei sairauksia, raskauksia, lääkitystä tai mitään muuta uutta/erilaista).Olen keittänyt kuppia 10 min vähintään kuukautisten loppuessa sekä ennen seuraavaa käyttöä (parin kierron ajan kokeilin keittää kerran päivässä, mutta ei auttanut), pesen kupin antibakteerisella saippualla joka tyhjennyksen yhteydessä ja joskus vetyperoksidilla (jolla pinttymät lähtee hyvin pois), eli ei pitäisi johtua likaisuudestakaan. Ja tietty pesen kädet huolellisesti ennen kuppiin koskemista. Olen myös käyttänyt kolmea erimerkkistä kuppia (laadukkaita, ei mitään kiinanihmeitä) huomaamatta mitään eroa. En tosiaankaan halua palata siteisiin (enkä voi sietää tamponeja), mutta se kutina alkaa pikkuhiljaa ärsyttää toden teolla, eli olisiko kellään mitään fiksuja ehdotuksia, mitä voisin vielä kokeilla?

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (13)

Vierailija

Olisiko se tuo vetyperoksidi, joka ärsyttää limakalvoja? Aika hurjaa tötköttiä nimittäin sisäiseen käyttöön, vaikka itse luulisikin, ettei sitä jäisi kupin materiaaliin...

Vierailija

Minäkin luulin kupin aiheuttavan hiivatulehduksia, mutta 1-2 kk välein toistuneet tulehdukset loppuivat kuin seinään, kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn (ensin ehkäisyrengas ja sitten hormonikierukka).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisiko se tuo vetyperoksidi, joka ärsyttää limakalvoja? Aika hurjaa tötköttiä nimittäin sisäiseen käyttöön, vaikka itse luulisikin, ettei sitä jäisi kupin materiaaliin...

Vetyperoksidi on siis 3,6% liuosta, johon kastetulla puhtaalla talouspaperilla pyyhkäisen kupin tuon ehkä kerran 3-4 kuukaudessa, jonka jälkeen huuhtelen huolellisesti ja keitän kupin.

Vierailija

Huuhteletko saippuan huolellisesti pois kupista? Oletko kokeillut erimerkkistä saippuaa? Lisäksi tosiaan vetyperoksidi on aika vahvaa tavaraa.

Vierailija

Jos jatkuvat hiivat vaivana niin kokeile apteekista valmarinia, helkutin pahaa, mutta toimi ainakin itselläni, joka kärsi vuosia hiivasta juuri kuukautisten aikaan... ja kaikki keinot oli käytössä, lääkkeitä, luontaistuotteita, ruokavaliota, jugurtit sisäisesti ja ulkoisesti, maitohapot jne....

Hinta valmarinille pyörii n. 7€ hujakoilla, eli ei pitäisi olla kustannuskysymyskään, halvempia kuin canestenit.

Vierailija

Huuhtelen saippuan, olen kokeillut montaakin eri saippuaa, en käytä hormonaalista ehkäisya. Ei riitä ymmärrys tosiaan :(

Vierailija

Ei ole tullut hiivatulehduksia, päinvastoin, ne ovat loppuneet kupin käytön myötä.

MJTTA kupin asennus ja laitto voivat kyllä vahingossa raapia emättimen suuaukkoa sen verran, että se kirveltää epämukavasti. Eron oikeaan hiivaa. Tietää siitä, että ryynimäistä valkovuotoa ei tule.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos jatkuvat hiivat vaivana niin kokeile apteekista valmarinia, helkutin pahaa, mutta toimi ainakin itselläni, joka kärsi vuosia hiivasta juuri kuukautisten aikaan... ja kaikki keinot oli käytössä, lääkkeitä, luontaistuotteita, ruokavaliota, jugurtit sisäisesti ja ulkoisesti, maitohapot jne....

Hinta valmarinille pyörii n. 7€ hujakoilla, eli ei pitäisi olla kustannuskysymyskään, halvempia kuin canestenit.

Kiitos, haenpa heti huomenna!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut hiivatulehduksia, päinvastoin, ne ovat loppuneet kupin käytön myötä.

MJTTA kupin asennus ja laitto voivat kyllä vahingossa raapia emättimen suuaukkoa sen verran, että se kirveltää epämukavasti. Eron oikeaan hiivaa. Tietää siitä, että ryynimäistä valkovuotoa ei tule.

Ryyniä riittää valitettavasti :(

Vierailija

Minulla sama juttu, hiiva toistunut kuukautisten aikana viimeiset 6 kk, ja olen myös alkanut epäillä kuukuppia aiheuttajaksi.

Ja olen pessyt kuppia vain neutraaleilla, hajusteettomilla saippuoilla ja keittänyt vedessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin kupin aiheuttavan hiivatulehduksia, mutta 1-2 kk välein toistuneet tulehdukset loppuivat kuin seinään, kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn (ensin ehkäisyrengas ja sitten hormonikierukka).

Kaverillani muuten loppui myös kun lopetti hormonaalisen. On myös kupin käyttäjä.

Vierailija

Syötkö karkkia, pastaa ja tai leipää? Koita auttaako jos vähennät sokerin saantia. Mulle iskee hiiva jo siitä, jos juon sokeroitua mehua ja syön vaikka ison annoksen pastaa.. Eipä ole enää vaivanneet kun en ole sortunut moisiin kovin usein.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.