Olen niin onnellinen, että pääsen muuttamaan omakotitaloon!
On ollut huonoa tuuriakin, mutta kahden viimeisen (kerrostalo-)asuntomme naapurit eivät ole olleet parhaasta päästä. Vaikka alue on maineeltaan hyvä ja rauhallinen, on öisiä bileitä ja kitaranvingutusta, haukkuvia koiria ja perheriitoja kuunneltu nyt riittävästi. Tästä eteen päin toivomme kuulevamme lähinnä normaaleja luonnon ja liikenteen ääniä, oman perheen keskusteluja tai meidän mielestämme hyvää musiikkia tai elokuvien äänimaisemaa.
Huomenna alkaa loppuelämä, jonka äänet saamme valita itse!
Kommentit (12)
Teit siis ennakkoon desibelimittauksia tien varrella. ;)
Sitten naapurissa laulaa ruohonleikkuri sunnuntaisin :D
Naapuri kuuntelee humppaa tai heviä pihalla, laulattaa moottorisahaa, ruohonleikkuria ja lehtipuhallinta ja lapset pomppivat trampalla tump, tump, tump...
Naapuri valittaa pyykkitelineestänne ja heidän kissa kakkaa kukkapenkkiinne.
Toisen naapurin vieraat kääntävät autonsa pihassanne ja kolmannen naapurin lapset käyvät omenavarkaissa ja oikaisevat pihanne läpi.
Makuasia. Itse haluan ehdottomasti asua kerrostalossa, ylin kerros, paatyhuoneisto!
Ok-taloon muuttaisin vain, jos henkeani uhattaisiin.
Onnea vaan että on hyvät naapurit uudessa kodissa;
meillä lähes joka nurkalla koiria, jotka haukkuvat 24/7 eivätkä emännät osaa kouluttaa niitä hiljaisiksi, bileiässä olevia naapureita jne...
Vierailija kirjoitti:
Naapuri kuuntelee humppaa tai heviä pihalla, laulattaa moottorisahaa, ruohonleikkuria ja lehtipuhallinta ja lapset pomppivat trampalla tump, tump, tump...
Naapuri valittaa pyykkitelineestänne ja heidän kissa kakkaa kukkapenkkiinne.
Toisen naapurin vieraat kääntävät autonsa pihassanne ja kolmannen naapurin lapset käyvät omenavarkaissa ja oikaisevat pihanne läpi.
Ei ainakaan seinän takaa kuulu ääniä.
.
Omakotitalossa pitää kyllä olla ahkera. Huoltohommaa ja pihatöitä riittää. Itselläni on onneksi ahkera mies, joka osaa tehdä ja korjata
Ok talossa voi myös olla niin iso tontti että on se ja sama mitä naapuri pihallaan tekee, ei häiritse. Näin meillä.
Minä olen tähän asti tykännyt asua lähiössä ok-talossa, nyt haluaisin muuttaa keskelle ei mitään jossa ei olisi naapureita alle kilometrin päässä. Naapurit myi talonsa ja tiedän jo että uudet naapurit on ihan p..seestä!
"Jos lähtee sutta karkuun voi tulla karhu vastaa.
Onnea! Itsekin muutin pari kuukautta sitten omakotitaloon, ja kyllä nousi elämänlaatu melkoisesti. Täällä on tosi hiljaista, saa kuopia omaa (isoa) pihaansa rauhassa ja kaikki naapurit on aivan ihania. Työtä on ehkä vähän enemmän, mutta mitä väliä kun maa on oma ja koko ajan ei ole joku rutisemassa nurkan takana. Meillä oli aivan järkyttävät seinänaapurit edellisessä rivitaloasunnossa, koirat juoksi irti ympäriinsä ja jälkikasvu huudatti musiikkia miten mielii. Asukkaat jättivät myös vastikkeet toistuvasti maksamatta, mikä pisti pienen taloyhtiön kerta toisensa jälkeen aikamoiseen kaaostilaan. Haltuunottoa yritettiin useasti, mutta melkoinen sika saa olla että tämän maan laki taipuu sitä puoltamaan joten eipä onnistunut. Täältä en helpolla pois lähde!
Good for you!