Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa ystävää, joka haastaa usein riitaa?

Vierailija
09.06.2016 |

Tiedän, että hänellä on mielenterveysongelmia, mutta jatkuva yksipuolinen riitojen selvittely alkaa harmittaa. Hän haukkuu usein muita ystäviään minulle joten tekee varmasti samaa selkäni takana. Haluaisin pysyä ystävinä, mutta tunnen jatkuvasti itseni hänen seurassaan nuhdelluksi lapseksi. Muiden ystävien kanssa ei ole tällaista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä on huono itsetunto ja käsittää sanomisesi jotenkin väärin ja on ikään kuin koko ajan defenssi päällä.

Vierailija
2/3 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös tuollainen ystävä. Kännissä kävi jopa fyysisesti minuun käsiksi. Pitkään tein työtä että pääsen ottamaan etäisyyttä tuohon ihmiseen, kun en enää pystynyt käsittelemään tätä ihmistä lähelläni. Nyt välit ovat viilenneet ja tuo ihminen on löytänyt uusia ystäviä elämäänsä. Toivon että he eivät provoisi tuota ex-ystävääni niin että hän alkaisi taas haastaa riitaa tai vielä pahempaa, väkivaltaiseksi kuten minua kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnemmekohan saman ihmisen. Tämä daami haukkuu kaiken ja kaikkia minulle. Negatiivisuutta negatiivisuuden päälle. Jos yritän johdattaa häntä,keskustelemaan asiallisista asioista, esim. viimeisimmistä tutkimustuloksista, hän haukkuu tutkijat ja tutkimuksen eikä taatusti lue lähettämiäni linkkejä.

Minua hän on hanakka neuvomaan ja opastamaan joka käänteessä ja on vihainen kun ei saa muokattua minusta mieleistään. Olen ottanut hajurakoa koska tämän daamin ympärillä leijailevat sakeat negatiivisuuden pilvet.

Vain yhdessä asiassa hän on positiivinen ja optimistinen: hän kokee olevansa joka paikan höylä ja kaikista paras. Muut eivät ole mitään häneen verrattuna ja maailma tulee vielä katumaan koska häntä ei ole tyhmyyttään (siis päättäjien tyhmyyttä) valittu maailmanvaltiaaksi, joka voi komennella ja ojentaa toisia sekä olla esikuvana koko universumille omassa täydellisessä kauneudessaan, älykkyydessään, taitavuudessaan, viisaudessaan jne.