Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenäidin työmatkat

Vierailija
09.06.2016 |

Olisin vaihtamassa työpaikkaa ja uudessa työssä edellytetään pitkiä (3-4vko) työmatkoja Jenkkeihin. Lapseni on kohta 5-vuotias ja mietin, että onkohan tuo liian pitkä aika olla erossa? Millaisia työmatkoja/perhekuvioita teillä on? Olemme lapsen kanssa tosi läheisiä, mutta hyvin hän kyllä pärjäilee isänsäkin kanssa ja mummo varmasti pääsisi auttelemaan myös.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin kohtuuttomalta kuulosta. Meillä molemmat reissutöissä.

Vierailija
2/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian pitkä, jos suosituksia noudatetaan. Lastenpsykiatrien nykysuositus erossaoloon ensisijaisesta kiintymyshahmosta on1yö per ikävuosi. Mutta eihän arkielämässä voi aina ihanteiden mukaan elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian pitkä aika. Etenkin jos on useita kertoja vuodessa.

Vierailija
4/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellahan on isäkin, joten miksei. Toki voi olla sinulle kova paikka ja lapsikin mahdollisesti suhtautuu sitten eritavalla kun palaat.

Vierailija
5/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi tuollaista työtä vastaan.

Vierailija
6/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon lapsesta ja lapsen suhteesta isään, isovanhempiin jne., ei ole mitään yleispätevää sääntöä. Jollekin lapselle ei tule mitään ongelmia, joku toinen saattaa masentua tai murtua "hylkäyksestä". Onneksi nykyään on skype ym. jolla voi joka päivä vaihtaa kuulumiset. Mitä mieltä mieheksi on asiasta? Pystyykö hän sitten joustamaan sekä ajallisesti että emotionaalisesti niin, että voi toimia sekä isänä että äitinä viikkoja putkeen ja hoitaa kaiken niinä viikkoina, kun sinä olet matkoilla vai onko tähänkin asti tehnyt hommat tasapuolisesti ja huolehtinut lapsesta yhtä paljon kuin sinäkin?

Itse en voisi olla noin pitkään pois kotoa ja yksi syy on se, että mies ei osaa eikä jaksa huolehtia lapsista kuten pitäisi, ei osaa ennakoida eikä varautua etukäteen, ei osaa multitaskata vaan uppoutuu omiin juttuihinsa satasella eikä silloin kuule eikä näe mitään muuta ja stressaantuneena sitten tiuskii ja kiukuttelee kuin itsekin olisi lapsi. En voisi jättää lapsia viikkotolkulla kerrallaan. Ja tulisihan niitä liian ikäväkin...

Vierailija
7/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äiti ole mitenkään ylivoimaisesti parempi huoltaja kuin isä. Tärkeintä lapselle on, että läsnä on läheinen aikuinen. Sen puolesta voisit hyvin ottaa työn vastaan, kun isä kerran on kuvioissa. Mutta itse en ikinä ottaisi tuollaista työtä. Itseasiassa en ottaisi mitään työtä, jossa edellytetään matkustamista.

Vierailija
8/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat aika hankalia asioita. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että "onhan sillä lapsella isäkin" ja että äidin ei pitäisi mitenkään kategorisesti ajatella, että hän on nyt sitten lapsen myötä sataprosenttisen sidottu kotiin ja korkeintaan pieniä puhdetöitä voi palkkaa ansaitakseen tehdä. Toisaalta olen sitä mieltä, että molempien vanhempien sukupuolesta riippumatta pitäisi asettaa lapsen etu työmaailman edun edelle, jos se suinkin on mahdollista. Nämä ovat niitä kuuluisia VALINTOJA, hankkimalla lapsen kenties sulkee joitakin ovia perässään ja mielestäni liki kuukauden poissaolot alle kouluikäisen lapsen luota ovat liikaa vanhemmalta sukupuolesta riippumatta. 

Vierailija
9/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö neuvottelemaan siten, että edes joskus esim. lapsi ja mummo tai lapsi ja isä lähtisivät mukaan? Jos edes kerran pari vuodessa tämä onnistuisi, niin helpottaisi varmaan paljon.

Et myöskään maininnut kuinka usein näitä pitkiä työmatkoja on. 3-4 kertaa vuodessa ihan OK ja ehkä 5 jos lapsi pääsee joskus mukaan, mutta enempi käy varmasti raskaaksi sekä sinulle että lapselle.

Tosin - kyllä te kaikki pärjäätte, kun lapsi kerran on hyvässä hoidossa myös isän ja mummon kanssa. Tsemppiä päätökseen.

Vierailija
10/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuukaudesta reilut puolet työpäivistä ulkomailla. En välttämättä aina ihan putkeen, mutta kuitenkin joka kuukausi vähintään 14 päivää. Lapset ovat nyt 7- ja 4-vuotiaat ja ihan hyvin menee. Tukiverkot on hyvät, mutta ilman niitäkin todennäköisesti pärjättäisiin, sillä lasten isä pystyy tekemään paljon etätyötä ja osaa pyörittää arkea sujuvasti yksinkin lasten kanssa. 

Vierailija
11/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tarkennan hiukan eli nyt syksyllä olisi yksi kolmen viikon reissu ja välttämättä tämän jälkeen ei lainkaan tai mahdollisesti tyyliin 1-2 kertaa vuodessa. Mies kannustaa minua ottamaan työn vastaan. Kolmeksi viikoksi suunnittelimme, että lapsi voisi olla kaksi viikkoa pois päiväkodista (reissu syysloman aikaan). Yhden viikon äitini kanssa, joka on hänelle hyvin läheinen ja toisen viikon isänsä kanssa. Isä ja lapsi saattaisivat jopa tulla viikoksi luokseni. Ehkä loppupeleissä olisin itse se, joka olisi erosta eniten hajalla.

Ap

Vierailija
12/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta pahalta, koska et ole yksinhuoltaja ja lapsella on muitakin läheisiä ihmisiä. Voit skypettää lapsen kanssa päivittäin. Suhde isään varmasti lähentyy, mikä on hyvä juttu. Naisilla on usein tapana dominoida perhe-elämää, mikä etäännyttää miestä lapsista. Teillä ei tule käymään niin.

Vierailija
13/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilla olisi hyvä isä ja muitakin hoitajia tarjolla, ottaisin innosta kiljuen vastaan tuollaisen työpaikan.

Vierailija
14/14 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksen jälkeen sanoisin, että totta kai otat työn vastaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme