Syönkö liian harvoin?
Aamupalana kaksi ruisleipää juustolla + kahvi klo 6.30
Töissä maitokahvi klo 10
Lounas klo 12 (yleensä salaattia + ruisleipä tai kalanpala, joskus eilistä wokkia tms.)
Päivällinen klo 17.30 (vaihtelevasti esim. kasviswokkia, salaatteja + kalaa + kanaa tms.
Illalla en aina syö mitään, joskus keitetty kananmuna
Enempää ei ole nälkä, mutta pitäisikö jostain syystä syödä useammin?
Kommentit (15)
Tuo on ihan hyvä, jos kerran ei ole nälkä, miksi syödä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä vointi? Oletko terve ja hyvinvoiva? BMI? Eihän tuolla voi sanoa mitään.
Voin hyvin ja olen terve. BMI 25. Kaikki vaan sanoo, terkkari viimeksi, että pitäisi syödä välipaloja. En oikein tiedä miksi, kun ei ole nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan hyvä, jos kerran ei ole nälkä, miksi syödä?
Onhan mulla nälkä ennen lounasta ja ennen päivällistä, mutta en tiedä miksi ei saisi olla näläntunnetta ennen ruokailua. Eikös se ole ihan normaalia ja en mina kärsi siitä tunteesta. Voin hyvin ja veriarvot ok, BMI 25
No miksi pitäisi syödä useammin? Kolme kertaa päivässä olisi ihan hyvä määrä. Ei liika happohyökkäyksiä hampaille eikä muutakaan stressitilaa elimistölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin hyvin ja olen terve. BMI 25. Kaikki vaan sanoo, terkkari viimeksi, että pitäisi syödä välipaloja. En oikein tiedä miksi, kun ei ole nälkä.
Sanoohan ne terkkarit, koska niiden täytyy. Syö sinä siten kuin hyvältä tuntuu.
Syötkö kerralla sitten isoja annoksia? Parempi syödä vähemmän kerralla ja välipaloja kehiin. Hedelmiä, pähkinöitä...
Vierailija kirjoitti:
Syötkö kerralla sitten isoja annoksia? Parempi syödä vähemmän kerralla ja välipaloja kehiin. Hedelmiä, pähkinöitä...
Perusteletko hieman väitettäsi?
Mä syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Ennen söin väkisin välipaloja, koska niiden syömisen tärkeyttä aina korostetaan. Mitään muutosta voinnissa tai painossa ei ole tapahtunut. Ainoa ero siinä, että ruoka maistuu paremmin. BMI 21-22.
Miksi söisit enemmän jos ei ole nälkä eikä alipaino ole vaarana? Ei ole hampaillekaan terveellistä puputtaa koko ajan. Terkkareilla jne on omat ohjeensa, joiden mukaan heidän on ohjeistettava ihan kaikkia heidän yksilöllisyydestään huolimatta.
Itse saatan välillä syödä ison annoksen vain pari kertaa päivässä, kun olen jatkuvasti menossa. Niin pitkään kun ei ole nälkä ja voi hyvin, kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En syö isoja annoksia, ihan tavallisia. Kasviksia on aina 70-80% lautasesta, lisäksi kalaa tai kanaa. Harvoin possua. Perunaa en syö, joskus nuudelia tai pasta.
Minä syön 2 kertaa päivässä. Lounas ja Päivällinen. Normaalipainoinen ja terve olen. On otettu verikokeet ja verenpaineet. Tunnen itseni terveeksi. Kannattaa syödä sillä tavalla kuin itsestä hyvältä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkevää syytä miksi pitäisi syödä useammin tai väen vängällä muuttaa toimivaa ruokailurytmiä tunkemalla välipaloja joka paikkaan.
Jos päivn aterioista koostuu ateriarytmistä riippumatta vaikkapa 2000 kcal verran energiaa, se on ihan sama jaatko sen kolmeksi ateriaksi vai kahdeksaksi.
Elimistö pilkkoo suraavaa ateriaa syödessä edelleen sitä edellistä kummalla tahansa ateriarytmistä.
Lisää alapeukkuja tervetuloa, mietin vaan kun BMI 25 aika paljon...tietysti sekään ei kaikkea kerro. Terveelliset välipalat omassa ruokavaliossa takaavat sen että syön monipuolisesti. Yhdellä kerralla en osaisi syödä ns. kaikkea tarvittavaa, tai kahdella ateriallakaan. Kaikki tekee niin kuin parhaalta tuntuu.
kommentti 14 oli jatkoa kommenttiin 7