Raskaus pilasi parisuhteeni
Olen viikolla 16 raskaana. Vuotoa ja pahoinvointia on jatkunut koko raskausajan. Lääkäri kielsi seksin viikolla 7. Neuvolan ja ultran mukaan kaikki jatkuvasti kunnossa, mutta olo on kuin rekan alle jääneellä. En jaksa meikata, pukea siistejä vaatteita ja olen ollut sairauslomalla viimeisen kolme viikkoa kahden uhkaavan keskenmenon vuoksi. Mies yrittää jaksaa mukana, mutta näen kuinka hän hajoaa joka päivä hieman enemmän. Pelkään, ettei parisuhteemme kestä tätä. Tukea?
Kommentit (9)
Otan osaa tilanteeseesi. Useimmiten raskauspahoinvointi helpottaa 20. viikkoa lähestyttäessä.
En usko että miehesi näkee sinut välineenä, eikä hänelle täten tärkeintä ole seksi, tai se miltä näytät, joten älä niistä stressaa juuri nyt. Hän taitaa olla huolissaan sinusta ja lapsestanne. Sinulla ei sinänsä ole henkeä uhkaavaa hätää, lapsella voi olla. Hän kuitenkin näkee kuinka kärsit oireista. Keskustelkaa asiasta, se voi helpottaa molempien oloa. Mitä jos tulee keskenmeno, mitä jos pahoinvointi jatkuu koko raskauden, on hyvä puhua kummankin osapuolen huolista.
Ja jos seksin puute vaivaa, voi sitä yrittää korvata ihan vaan läheisyydellä. ;) Sinä ja miehesi saatatte yllättyä. Tulevaisuudessa voi tulla tilanteita, että se 9 viikon seksittömyys kalpenee niiden rinnalla.
Jaksamisia!
Miksi seksi kielletty? Peppuseksi myös? Entä suihinotto?
Vierailija kirjoitti:
0/5
-5/5 sulle
No lohdutuksen sanana,jos se parisuhde meni pilalle muutamassa kuukaudessa niin pahempaa on tulossa raskauden edetessä ja lapsen synnyttyä. Hanskat tiskiin vaan.Voi jumaliste ihmisiä.
Ymmärrän miestä. Minä olisin varannut aborttiajan samalla kertaa jos tuollainen kielto olisi annettu. Tai harrastanut seksiä aivan entiseen malliin ja jos olisi mennyt kesken, niin niinhän se olisi sitten tarkoitettukin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestä. Minä olisin varannut aborttiajan samalla kertaa jos tuollainen kielto olisi annettu. Tai harrastanut seksiä aivan entiseen malliin ja jos olisi mennyt kesken, niin niinhän se olisi sitten tarkoitettukin.
No sinä oletkin sinä. Kukaan muu luultavasti ei ole yhtä sairas.
No synnytyksen jälkeen voi mennä vuosikin ettei seksi maistu. Kun imettäminen aiheuttaa haluttomuutta naiselle ja voi tosiaan kestää monta kuukautta, vuodenkin. Siihen pitää vain sopeutua, kyllä se siitä sitten taas palautuu.
Aika heikoilla on suhde on uhkaa kaatua väliaikaisen tilanteen takia. Älä vaan koskaan sairastu vakavasti ja toivottavasti lapsi on terve - muuten uhkaa sinua yh:ksi joutuminen.