Onko markkina-arvoteoriassa virhe?
Mun tasoni naisena siis määräytyy sen mukaan millaisia miehiä mulla olisi tarjolla vakavaan suhteeseen kanssani.
Miksi miesten taso ei määräydy samalla tavalla? Jos makaan miehen kanssa joka haluaisi kanssani vakavamman suhteen mutta jonka itse torjun, en kuitenkaan olisi parempitasoinen kuin tämä mies vaan vain samalla tasolla?
Kommentit (10)
Siinä on se virhe, että miehet uskottelevat itselleen miesten markkina-arvon perustuvan muuhun kuin komeuteen. Ulkonäkö määrää molemmilla.
Kyllä markkina-arvoteoriassa on virhe, nimittäin markkina-arvoteoria. Pelkkää bullshittiä. Kirjailijalla purskahtelee välillä epätoivoinen tarve nostaa hengentuotettaan esiin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on se virhe, että miehet uskottelevat itselleen miesten markkina-arvon perustuvan muuhun kuin komeuteen. Ulkonäkö määrää molemmilla.
Määrää toki, mutta miehellä se on osa kokonaisuutta, naisella kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrää toki, mutta miehellä se on osa kokonaisuutta, naisella kaikki kaikessa.
Mulle se on ainoa mikä miehessä merkitsee. Toisin uskottelua juuri tarkoitin, kun miehet luulevat muilla jutuilla olevan merkitystä. Vai nytkö et enää uskokaan, että kaikki naiset haluavat komeita ja seksikkäitä jännämiehiä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä markkina-arvoteoriassa on virhe, nimittäin markkina-arvoteoria. Pelkkää bullshittiä. Kirjailijalla purskahtelee välillä epätoivoinen tarve nostaa hengentuotettaan esiin.
Yleensä keskustelu harhautuu väärille urille. Siksi minä pyrin palauttamaan keskustelun tosiasioihin, pois niistä virheistä. Kun sovelletaan kansantaloustieteen markkinamekanismia, sen havaitaan pätevän myös parisuhde- ja seksimarkkinoilla, tietenkin erilaisessa kontekstissa.
Kun ajattelen omaa lähipiiriäni, kaverini sai sinkkuaikoinaan jatkuvasti enemmän positiivista huomiota kuin minä. Minäkin onneksi lopulta löysin puolison, kun taas toinen kaverini ei saa positiivista huomiota juuri lainkaan ja on yli 30-vuotiaana edelleen yksin.
Kun tarkastellaan väestötasolla, voidaan havaita tiettyjä säännönmukaisuuksia parinvalinnassa. Ne eivät päde kaikissa tapauksissa tietenkään.
On. Huomiota saa kun on iloinen ja hymyilee. Ja ulkonäöstä tai varallisuudesta huolimatta kaikilla oikeasti mukavilla miehillä on puoliso.
Vierailija kirjoitti:
On. Huomiota saa kun on iloinen ja hymyilee. Ja ulkonäöstä tai varallisuudesta huolimatta kaikilla oikeasti mukavilla miehillä on puoliso.
Iloisuus ja mukavuus nostavat markkina-arvoa. Iloiset ja mukavat ovat halutumpia kuin ilottomat ja tympeät. Korkeampi haluttavuus on sitä korkeampaa markkina-arvoa.
Markkina-arvoteoriahan menee tunnetusti niin, että kun naiset eivät saa parisuhteeseen sellaista miestä kuin haluaisivat, niin se johtuu siitä, että he kuvittelevat oman tasonsa liian korkeaksi. Naisen MA määrittyy sen mukaan, minkä tasoiset miehet olisivat valmiit hänet huolimaan.
Kun miehet eivät saa seksiin tai parisuhteeseen sellaista naista kuin haluaisivat, niin se johtuu siitä, että naiset kuvittelevat oman tasonsa liian korkeaksi. Miesten MA ei suinkaan määrity sen mukaan, minkä tasoiset naiset olisivat valmiit hänet huolimaan vaan sen mukaan, miten mies itse MA:nsa määrittelee. Jos miehen mielestä normaalipainoiselle hissukalle kuuluu hoikka tai normaalipainoinen missukka, niin se missukka on määritellyt MA:nsa väärin kun ei huoli hissukkaa.
MA kiteytettynä: naiset ovat aina väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Markkina-arvoteoriahan menee tunnetusti niin, että kun naiset eivät saa parisuhteeseen sellaista miestä kuin haluaisivat, niin se johtuu siitä, että he kuvittelevat oman tasonsa liian korkeaksi. Naisen MA määrittyy sen mukaan, minkä tasoiset miehet olisivat valmiit hänet huolimaan.
Kun miehet eivät saa seksiin tai parisuhteeseen sellaista naista kuin haluaisivat, niin se johtuu siitä, että naiset kuvittelevat oman tasonsa liian korkeaksi. Miesten MA ei suinkaan määrity sen mukaan, minkä tasoiset naiset olisivat valmiit hänet huolimaan vaan sen mukaan, miten mies itse MA:nsa määrittelee. Jos miehen mielestä normaalipainoiselle hissukalle kuuluu hoikka tai normaalipainoinen missukka, niin se missukka on määritellyt MA:nsa väärin kun ei huoli hissukkaa.
MA kiteytettynä: naiset ovat aina väärässä.
Tämä on juuri sitä väärille urille menevää keskustelua. Markkina-arvossa on kyse paljon yksinkertaisemmasta asiasta. On kysyntää ja tarjontaa. Ne kohtaavat tietyn tason kohdalla. Tästä saadaan realististen mahdollisuuksien joukko. Varsinaiseen parinvalintaan tarvitaan sitä kuuluisaa kemiaa, mutta valinta tehdään rajallisesta joukosta.
Ihmissuhteisiin ei tarvita erillistä markkina-arvoteoriaa. Kyse on normaalin kansantaloustieteen soveltamisesta. Jos sinä saat enemmän positiivista huomiota ja keskimäärin tasokkaammilta miehiltä kuin kaverisi, sinulla on enemmän mahdollisuuksia kuin kaverillasi. Tämä pätee, vaikka torjut jonkun säätösi.