Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi veroprosenttini on niin iso?

Vierailija
07.06.2016 |

Tein verokortin työnantajaa varten, koska olen nyt hoitovapaalla ja saan töistä kesälomarahoja. Perusprosentti on 23,5! Miksi ihmeessä se on noin iso? Sama kuin etuuksissa.
Ennen, kun olen ollut hoitovapaalla tms ja olen saanut kesälomarahoja prosentti on ollut joku tyyliin 4.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy verotoimistossa. Nuo verokorttien veroprosentit perustuvat arvioon, jos et ole itse itesllesi tilannut. Katso pitääkö tulorajat paikkansa. Jos kaikki on kunnossa, sitten vaan tienaat enemmän kuin ennen. 

Vierailija
2/6 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se prosentti on muutosverokortissa sama palkkaan ja kelan etuuksiin. Jos olet syöttänyt tiedot oikein niin varmaan kyse siitä että alkuvuoden olet maksanut liian vähän hoitovapaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siis itse täytin tuon ja mielestäni täysin oikein. Tänä vuonna en töistä muuta siis tienaakaan, kuin nuo kesälomarahat. Suunnilleen samanverran tienaan kuin ennenkin..

Vierailija
4/6 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se prosentti on muutosverokortissa sama palkkaan ja kelan etuuksiin. Jos olet syöttänyt tiedot oikein niin varmaan kyse siitä että alkuvuoden olet maksanut liian vähän hoitovapaasta.

Ah noniin tämä! Siis mä täytin virheellisesti tuon verokortin alkuvuonna ja multa menikin sitten liian vähän vähennyksiä. En vaan tajunnut, että palkassa ja etuuksissa olisi sitten sama.. Tää verohomma on mulle niin hepreaa!!

Vierailija
5/6 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luin aloituksen huonosti. Mutta kokonaistulot ratkaisevat, etuuksista verotus on kuitenkin korkeampi. Saatko tänä vuonna enemmän rahaa kuin edellisenä vuonna? Laitoitko oikeaan sarakkeeseen, eli ansiotulot omaansa ja etuudet omaansa? Nehän laitetaan eri paikkoihin. 

Vierailija
6/6 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, luin aloituksen huonosti. Mutta kokonaistulot ratkaisevat, etuuksista verotus on kuitenkin korkeampi. Saatko tänä vuonna enemmän rahaa kuin edellisenä vuonna? Laitoitko oikeaan sarakkeeseen, eli ansiotulot omaansa ja etuudet omaansa? Nehän laitetaan eri paikkoihin. 

Saan tänä vuonna vähemmän, koska jäin hoitovapaalle huhtikuussa ja viime vuonna jäin hoitovapaalta äitiyslomalle ja työnantaja maksoi ekat 3kk palkkaa.

Laitoin ne eri sarakkeisiin juu