20-vuotias Emil katosi ylioppilasjuhlista la-su välisenä yönä. Oletko nähnyt häntä?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016060621688142_uu.shtml
Oletko nähnyt häntä? Emil, 20, katosi yöllä päättäjäisviikonloppuna - "En voi käsittää, että tällaista voi tapahtua"
Maanantai 6.6.2016 klo 19.33
Mihin Emil Nurmi, 20, katosi sen jälkeen, kun hän lähti Helsingissä Ravintola Kappelista sunnuntain vastaisena yönä? Espoolainen Emil Nurmi oli viettämässä kavereidensa ylioppilasjuhlia Ravintola Kappelissa. Nuori mies päätti lähteä kotiin, ja yksi ystävistä odottikin häntä jo ravintolan ulkopuolella.
Emil Nurmi ei kuitenkaan saapunut pihalla odottavan ystävänsä luo, eikä häneen ole sen jälkeen saatu yhteyttä, kertoo veljestään huolestunut isosiko.
- Emil lähti ravintolasta noin kello yhden ja kahden välillä yöllä, sisko kertoo.
Hän ei voi käsittää, mitä pikkuveljelle on voinut tapahtua. Sisar kuvailee veljeään iloiseksi kaveriksi, joka on hyvin vastuuntuntoinen.
- Hän on hirveän tunnollinen ja vastuuta kantava henkilö. En voi käsittää, että tällaista voi tapahtua.
Armeija loppusuoralla
Emil Nurmi pääsi ylioppilaaksi vuosi sitten keväällä, ja on nyt armeijassa Upinniemessä.
- Hänellä on tänään (maanantaina) jäljellä 10 päivää armeijassa.
Emil Nurmi asuu Espoon Soukassa äitinsä ja pikkusisarensa kanssa. Perhe ja ystävät ovat äärettömän huolissaan nuoren miehen kohtalosta.
- Meitä on 50 henkeä etsimässä Emiliä. On helpompaa olla etsimässä kuin odottaa, sisar kuvailee ahdistavaa tilannetta.
- Olemme käyneet läpi rannat Kauppatorilta Kauklahteen.
Ravintola Kappeli sijaitsee lähellä Kauppatoria ja merenrantaa, mutta nuorukaista etsivät ovat kolunneet myös Soukan maaston Espoossa tarkkaan.
- Virallinen katoamisilmoitus on tehty maanantaina Espoon poliisille, sisar kertoo.
Emil Nurmi on hyvin vaaleahiuksinen ja hänellä on siniset silmät. Hänellä on otsassa punainen syntymämerkki. Hän on noin 175 senttimetriä pitkä ja vartaloltaan hoikka. Nuorella miehellä oli juhlissa päällään tummansininen puku ja viininpunainen paita.
Omaiset pyytävät ilmoittamaan kaikki mahdolliset havainnot Emil Nurmesta Espoon poliisille. Kadonneesta on ilmoitus myös Kadoksissa.fi sivustolla.
SOILA SARONIEMI
soila.saroniemi@iltalehti.fi
Kommentit (399)
No siihen voi olla vaikka 10syytä,mä aikoinaan tapasin yhden kundin kapakassa vaikka itse asun espoossa menin viettää yön hänen luokseen ja asui muuten jakomäessä.
ei pahalla mutta miksi ihmisen pitää liikkua yöaikaan 00 00 kaupungilla? on perheitä joiden jäsenten ei ole koskaan tarvinnut!
Oisko Emil nähty jossakin kamerassa jonkun/joidenkin kanssa. Tämän vuoksi ei haluta ketään ulkopuolisia sotkemaan näiden tyyppien mahdollisia jälkiä.
vaarat on suurempia kirjoitti:
ei pahalla mutta miksi ihmisen pitää liikkua yöaikaan 00 00 kaupungilla? on perheitä joiden jäsenten ei ole koskaan tarvinnut!
Sitä kutsutaan elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sille Nikke Ankaralle muuten iski kun aikoinaan katosi?
Psykoosi päihteiden käytöstä. Voi nykyään hyvin.
Mainostemppu, jolla sai itsensä ja nimensä taas pinnalle. Ovela ja lapsellinen temppu mutta tepsihän se.
Siis...? Miten se käytännössä tapahtuu, että noin vain hukkuu? Eihän ihminen nyt kännissäkään ihan sokea ole ja kävele vain sattumalta johonkin altaaseen. Ja miksi se Emil rannalle olisi mennyt? Kuulostaa mulle siltä että on joku rikos tapahtunut tässä.
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa tuon Emilin kohtalo ihan hirveästi, tulee kyynyleet silmiin. En tiedä miksi, yleensä ohitan tällaiset katoamiset olankohautuksella. Esim. Nelan katoaminen ei minua juuri liikuttanut.
Hän on jotenkin tutunoloinen. Voisi olla oma pikkuveljeni.
minulla poika samaa ikäluokkaa, yo kuten Emilkin, armeijassa ja pääsee kohta pois.
Vierailija kirjoitti:
Siis...? Miten se käytännössä tapahtuu, että noin vain hukkuu? Eihän ihminen nyt kännissäkään ihan sokea ole ja kävele vain sattumalta johonkin altaaseen. Ja miksi se Emil rannalle olisi mennyt? Kuulostaa mulle siltä että on joku rikos tapahtunut tässä.
Tietäisitpä mitä kaikkea ihminen kännissä voi tehdä...
rikos.tiedän sen ja olen ennustanut jo monta asiaa.hesa on ihan sekasin nykyään.
Todennäköisesti itsemurha. Löydetään hukkuneena, eikä tapaukseen liity rikokseen viittaavaa.
Vaikea usko itsemurhaan, elämä edessä. Armeijasta olisi vapautunut muutaman päivän päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kumma sattuma, että on samanlainen puussa oleskelukuva kuin Nelalla, laitettu 30.6. facebookiin. Mutta jospa se on vain sattuma. Huono sattuma.
Kuvassa näkyy myös meri. Myös profiilin seinäkuvassa näkyy meri. Entä jos se on vinkki hukuttautumisesta? Ei, ei, ei, tällä tavalla voisi jokaisen henkilön profiilikuvasta löytää jonkun "vihjeen", jos sitä tässä haettiin takaa. Tuskin Nelankaan kuva oli mikään varsinainen vihje, kunhan sattui rakastamaan luontoa ja siellä liikkumista. Silti mielenkiintoinen sattuma, se on totta.
Itsemurha on kyllä sellainen asia, että sitä ei läheskään aina voi ennustaa mitenkään.
Niin vain eräs poika, luokkalaiseni, ampui itsensä armeijassa. Oli hyvin fiksu, itse asiassa vuotta vanhempien kanssa samalla luokalla, hänellä oli ystäviä ja kaikki näennäisesti hyvin. Armeijassakin pärjäsi, oli jopa itse halunnut RUK:iin (sinnehän ei oikein ketään edes laiteta pakolla, koska halukkaita on paljon ja paikkoja taas välttämättä ei), intti oli loppusuoralla ja elämä edessä. Tunnollinen ja vastuullinen nuori, tuskin kukaan osasi armeijassakaan epäillä että varasti kovia panoksia, hiipi yöllä avainten kanssa avaamaan asekaapin ja ampui itseään päähän vessassa.
Samaten toinen nuori, hänkin varsin fiksu ja paljon ystäviä, rakastava perhe, opiskelut alalla jota rakasti jne, oli sopinut suunnitelmia yms. päivälle jona sitten tuosta noin vaan päätti päivänsä.
En siis tarkoita, että tässä olisi itsensä tappanut vaan sitä, kun moni sanoo että tuskin tuossa vaiheessa/tuollainen itseään tappaisi niin sitä kun ei ikävä kyllä voi etukäteen (tai jälkikäteenkään!) tietää tai ymmärtää. Jos voisikin, moni kuolema voitaisiin estää :(
Valvontakameroiden kuvista on siis nähty että Emil on poistunut Kappelista keskustan suuntaan, pois merestä sekä kolera-altaasta. Emilin siskon antaman haastattelun mukaan poliisi etsii Emiliä tietyltä alueelta, mitä ei tutkinnallisista syistä haluta paljastaa suurelle yleisölle. Murhainfolaisen mukaan Jakomäen suunnalla on tehty mittavia etsintöjä viikonlopun aikana, mutta tietenkään ei voida tietää kohdistuuko nämä etsinnät Emiliin.