Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelusta heinät nenään...

raksainssi
06.06.2016 |

Kävin oman firman sisällä työhaastettelussa ja nyt nyppii... Työn kuva olisi ihan nappi ja toimipaikan sijainti aika paljon nykyistä parempi. MUTTA mahdollinen tuleva pomoni kysyi, että mitä on vaikuttanut kun olen nainen rakennusalalla? Ihan kun se, että olen nainen vaikuttaisi yhtään mitenkään mun suoritumiseen mun työtehtävistä työnjohtajana. Olisiko mieheltä kysytty, mitä vaikuttaa kun on miehenä rakennusalalla? NO EI!

Olen ollut ko. firman palveluksessa jo kolme vuotta, ja tuossa on ensimmäinen ihminen, joka on edes nostanut sukupuoliasian esille. Mun unelmatyöpaikan pomo ei siis usko että pärjäisin tehtävässä, koska olen nainen! Vastasin vähän tylysti että jos jollain on ongelma niin se ei ole minulla. Siis oikeesti, minulle esitettiin omassa firmassani tuollainen kysymys työhaastattelussa!!! Ja esittäjänä oli pomo, jonka alaisuudessa minun pitäisi sitten tulevaisuudessa työskennellä.

Mietin tässä, että jos saan paikan, otanko sen vastaan kun pomo on tollanen. Ja jos en saa, niin pitääkö työsyrjinnästä nostaa mellakka. Ja voiko sitä paikkaa sitten ottaa vastaan, jos saan sen sen jälkeen kun olen nostanut tuhannenmoisen haloon... ( no tota viimeistä vaihtoehtoa en usko itsekään)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Et saa paikkaa.

Vierailija
2/3 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen insinööri, nainen, suunnittelutoimistossa. Meillä on yksi yleispuhelinnumero, johon vastaa kuka kerkiää, aika usein minä, ei siis varsinaista keskusta. Multa kysellään välillä, että olisko siellä joku mies paikalla ja 90 % näistä kysyjistä on naisia. Tähän joutuu vain tottumaan. Olenpa saanut kiertotietä kuulla erään vakiasiakkaan moittivan pomoa siitä, että hän on antanut minulle suunnittelutehtäviä - joihin mulla on koulutus ja pätevyys ja  nämä asiakkaat tietävät sen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen insinööri, nainen, suunnittelutoimistossa. Meillä on yksi yleispuhelinnumero, johon vastaa kuka kerkiää, aika usein minä, ei siis varsinaista keskusta. Multa kysellään välillä, että olisko siellä joku mies paikalla ja 90 % näistä kysyjistä on naisia. Tähän joutuu vain tottumaan. Olenpa saanut kiertotietä kuulla erään vakiasiakkaan moittivan pomoa siitä, että hän on antanut minulle suunnittelutehtäviä - joihin mulla on koulutus ja pätevyys ja  nämä asiakkaat tietävät sen. 

Jotenkin vaikea uskoa.....

-kolleega