Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallanko varata viikonloppuloman niin, että lento laskeutuu Suomeen 4h ennen työpäivän alkua?

Vierailija
06.06.2016 |

Työpäivä alkaa klo 9, lento laskeutuu klo 05 Helsinki-Vantaalle. Lentokentältä on 20 minuutin matka työpaikalle, eli vaikka lento olisi 3,5 tuntia myöhässä, voin mennä suoraan koneesta töihin. Muussa tapauksessa ehtisin kyllä kotiinkin ihan normaalisti.

Edellinen lento lähtisi 10 tuntia aiemmin, joka on viikonloppulomalla aika pitkä aika. Siis voisin olla 10 tuntia pidempään lomalla, voisin nukkua koneessa ja menisin aamulla suoraan töihin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat matkan jälkeen suoraan mennä töihin, niin minusta voit tehdä noin. Vaikka ottaisit sen aikaisemman lennon, et voi olla ikinä täysin varma, perutaanko lento tai miten kauan se on myöhässä tai laskeutuuko joku tuhkapilvi Euroopan ylle.

Jos sulla on ko aamuna jotain ihan elämää suurempaa ihmeellistä ohjelmaa, en jättäisi lentoa noin viime tippaan. Jos normi työpäivä, josta poissaolo ei aiheuta kohtuuttomia vaikeuksia, niin asia ok.

Vierailija
2/7 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpäivä alkaa klo 9, lento laskeutuu klo 05 Helsinki-Vantaalle. Lentokentältä on 20 minuutin matka työpaikalle, eli vaikka lento olisi 3,5 tuntia myöhässä, voin mennä suoraan koneesta töihin. Muussa tapauksessa ehtisin kyllä kotiinkin ihan normaalisti.

Edellinen lento lähtisi 10 tuntia aiemmin, joka on viikonloppulomalla aika pitkä aika. Siis voisin olla 10 tuntia pidempään lomalla, voisin nukkua koneessa ja menisin aamulla suoraan töihin.

No riippuu varmaan siitä, miten vaarallista myöhästyminen olisi. Itse varasin joskus Tukholma - Tampere -lennon niin, että koneen piti olla kentällä 6 tuntia ennen työpäivän alkua. Minuuttipeliksi meni lopulta, kone mm. ei päässytkään laskeutumaan sään vuoksi Tampereelle, vaan laskeuduttiin lopulta Turkuun ja tultiin sieltä bussilla Tampereelle. Pidemmällä lennolla on tietysti vielä enemmän mahdollisia muuttujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Meillä on muutenkin liukuva työaika eikä yksittäinen myöhästyminen olisi kenenkään kannalta katastrofi, tunnit voisi tehdä takaisin jälkeen päin, mutta jos olet työssä jossa muut työntekijät tai asiakkaat ovat riippuvaisia siitä, että olet minuutilleen ajoissa paikalla, niin en jättäisi noin viime tippaan.

Vierailija
4/7 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskaltaisin. Mutta työni on sellainen, että ei olisi katastrofi jos en ehtisikään. Soittaisin vaan töihin että tämä on tilanne ja siitä tulisi mulle sitten palkaton vapaapäivä, tai sitten tekisin päivän takaisin seuraavana viikonloppuna jos on kiire.

Vierailija
5/7 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastentarhanopettaja. Pystyn hyvin nukkumaan koneessa ja kyllä yksi yö vähillä unillakin menee ihan hyvin päiväkotityössä. Minulla ei ole omia lapsia, joten voisin työpäivän jälkeen nukkua tai mennä illalla aiemmin nukkumaan.

Viettäisin pitkän viikonlopun Espanjassa. Jos lento pääsisi lähtemään myöhässä, pystyisin siis joka tapauksessa ilmoittamaan myöhästymisestä tuntikausia ennen aamua. 

ap

Vierailija
6/7 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ihan noin viime tippaan jättänyt, mutta varaan lomaltapaluulennon AINA edelliseen iltaan niin myöhään kuin vain on ikinä mahdollista. Teen töitä kotoa käsin ja siksi haluan olla lomalla viimeiseen tuntiin asti jossain muualla. Viime vuonna lento oli myöhässä, mutta olin kuitenkin 7 tuntia ennen ensimmäistä asiakasta kotona. Muuten oli ihan kivaa, mutta kun vielä makoilin edellisenä päivänä Barcelonassa hiekkarannalla, niin seuraavan aamun asiakkaat lähettelivät jo viestejä ja kyselivät kaikenlaista. Vastasin, että olen Barcelonassa lomalla ja palaan huomenna. Olivat kyllä aika ihmeissään :)

Vierailija
7/7 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran tullut kentältä suoraan töihin. Lento laskeutui muistaakseni 6.45. Olin taksijonossa klo 7 ja työpaikalla suihkussa 7.40. Suihkun ja vaatteiden vaihdon jälkeen istuin työkonettani naputtelemassa klo 8, kuten pitkin :D