Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka päivä työttömänä, kertokaa mitä tekisin

Vierailija
06.06.2016 |

Baariin tekisi mieli lähteä, kun olin niin romuna potkuista, mutta ei sittenkään huvittanut, nyt sekin kävisi. Olisko mitään terveempää tapaa purkaa vitutusta? Kirjoihin ja leffoihin on turha yrittää keskitttyä, kun päässä on sata ajatusta.
Ehkä jos kännissä kirjottaisi CV:n, olisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Muutaman millin sivusiiliä olen aina halunnut kokeilla, niin ehkä nyt olisi hyvä aika.
Persettä en ala treenaamaan salilla, sitä on kehuttu jo ihan tarpeeksi. Vai oliko se niin, että olin perseestä, en muista enää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaat pullon ja kirjoittelet cv:n.

Vierailija
2/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitä kouvolatukkaa kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä purin työttömänä ahdistusta ja vitustusta urheilemalla. Alkoholi ei todellakaan auta, viimeistään seuraavana päivänä ahdistus on moninkertainen.

Vierailija
4/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat rennosti. Vaikka kämpän siivous ja laitat jotain hyvää sapuskaa sekä rentoudut.

Vierailija
5/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ehdotuksi, kiitos. Ehkä tosiaan otan siivouskaljan ja puunaan kaikki paikat, kun ei tiedä kuinka kauan täällä himassa pitää lusia. Ja menen ravintolaan syömään fiinisti työpaikkaruokalan sotkujen jälkeen! Ei tämä päivä tästä ainakaan huonone.

Vierailija
6/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan passivoidu. T. Puoli vuotta työttömyyttä takana ja työhakemusten lisäksi päivät menee sohvalla kännykkä kourassa. Mikään ei enää kiinnosta :( oon vissiin liikaa semmonen ihminen, jolme työ määrittää rytmin elämälle. Ilman työtä ei tuu mistään muustakaan mitään.

Vierailija
7/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viime kesän työtön ja kolme ensimmäistä päivää siivosin, avasin lattiakaivon ja hajulukot, pesin pyykkiä, ikkunanpesut ja uunin pesu. Loppukesän pelasin pleikkaria.

Vierailija
8/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy lukemaan netissä MOOC-kursseja maailmalta tai opettele vaikka kieliä. joka päivä vähintäin pari tuntia.

Vierailija
9/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kehitellä jonkunlainen päivärutiini ja ottaa selvää myös paikallisesta työttömien yhdistyksen toiminnasta ja ilmaisista tekemisestä, kyllä sitä löytyy.  Olin -90-luvulla sinkkuna vuoden työttömänä, ja eka syyskuun viikko meni suurinpiirten nukkuessa. Sekin kävi tylsäksi pitemmän päälle. Mulla oli tosin koira. Ja rahat hyvin vähissä, sain peruspäivärahan päälle toimeentulotukea.

Otin tavaksi herätä kahdeksalta, join aamukaffet ja lähdin koiran kanssa tunnin kävely-tai pyörälenkille, aamun  lopullisena tähtäyssuuntana kirjasto. Kirjasto aukesi kymmeneltä, kävin  siellä lukemassa päivän lehdet, sitten kaupan kautta kotiin ja koiran kanssa puistoon. Sillä lailla sai päivän menemään ihan iloisesti yhteen kahteen saakka, varsinkin kun lainasi vielä lukemista mukaan. Välillä tein hyvin pitkiä pyörälenkkejä, tyyliin järven ympäri ja Hyvinkäälle ja takaisin.

Jatkoin 80-luvulla kansalaisopistossa aloittamaani venäjänkielen opiskelua (-80-luvulla oli se Pozaluista-kurssi telkassa Heikki Kinnusineen) ja maalasin mummojen kanssa päiväryhmässä.  Töissä ollessa siihen oli aina liian vähän aikaa. (Nyt tuotti kyllä tuskaa tarvikkeiden hinnat) Kunnan kuntosali oli ilmainen.

Kerran viikossa kävin sukuloimassa tai kaverilla kylässä. Tutustuin alakerran huonojalkaiseen mummoon. Mummulla oli hyvät jutut, pelattiin korttia. Siitä oli hyötyäkin, sillä sitten kun pääsin taas töihin, mummu pyysi joskus koiran seurakseen ja turvakseen päivisin. (Koirani oli iso, ja mummulla oli aina vähän pelko yksinänsä. Häneltä oli murhattu läheinen nuori sukulainen, eikä tapaus ole koskaan ratkennut. En kerro sen enempää, juttu on ollut tarpeeksi julkisuudessa).

Viinaan ei kannata vähiä rahoja laittaa pidemmän päälle. Kannattaa miettiä itselleen halpaa tekemistä ja ohjelmaa.

Vierailija
10/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kaikkea kivaa mitä et ole töiden takia ehtinyt tehdä.

Vierailija
11/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kaikkea kivaa mitä et ole töiden takia ehtinyt tehdä.

Juuri tämä. Jos kerran vapaapäivinä ja lomilla osaat olla kotona, niin mitä eroa tässä tilanteessa on? Teet ihan samoja kotitöitä ja harrastuksia kuin aina ennenkin, nyt ei vaan työ haittaa harrastuksia, ei ole pakko mennä aikaisin nukkumaan, eikä herätä aikaisin jos ei halua. Töissä käydään sen takia että saataisiin enemmän rahaa elämiseen eli harrastuksiin, siihen kaikkeen mitä haluaa tehdä huvikseen ja pakollisiin ruokaan ja asumiseen, sulla on nyt vähän vähemmän rahaa siihen, mutta ansiosidonnaisella pärjäät pitkään vielä ihan hyvin.

Vierailija
12/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskele näitä vauvapalstan juttuja ja ota kantaa. Näköjään viihdyt täällä kyselemässäkin 😁

Voi myös provoilla.

Vierailija
13/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin ihan samaa... Baariin en taida mennä, join viime yönä yksin parvekkeella ihan riittävästi. Just heräsin ja nyt mietin, että mitähän sitä tekis vai kaadunko vain sohvalle ja maratoonaan vaikka Jessica Jonesin minkä katsomiseen ei ole ollut aikaa.

Vierailija
14/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kannattaa aikatauluttaa eli mahdollisimman aikaisin ylös ja mahdollisimman aikaisin nukkumaan.

Ateriat säännöllisin välein ja tietenkin sopivan mittainen tauko syömisten välissä. 

Vettä kannattaa juoda runsaasti, niin voit paremmin. 

Suosittelen lenkkeilyä, koska metsäkävelyt piristävät.

Kirjastosta saa lainattua työnhakuoppaita. Varaa vaikka Teija Hoppen ja Tom Laineen Työnhakuopas.

CV kuntoon mahdollisimman pian. Netissä on hyviä malleja.

Hakemuksia matkaan mahdollisimman paljon jo tällä viikolla, koska edellisestä työsuhteesta on lyhyt aika.

Onnea uuden työpaikan löytämiseen!

Vierailija
15/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin aikoinaan ensimmäistä päivää lomautettuna, niin aloitin elämäntaparemonti. Lopetin alkoholin, aloin laskea kalorit ja ravinteiden enrgiajakautuman sekä aloin harrastaa liikuntaa. Lomautus vaihtui muutaman kuukauden kuluttua uuteen työpaikkaan, mutta terveyspuuska jatkui noin vuoden. Painoa putosi 27kg ja olin aika hyvässä puolimaratonkunnossa, juoksin kilpailussa noin 1:50, eikä tarvinnut edes vetää ihan täysillä. Mutta sitten työkiireet vei taas mennessään ja nyt alkisi olla uuden ryhtiliikkeen aika. Toivottavasti saan sen aikaan ilman työttömyyttä ;)

Työttömyys on loistava mahdollisuus parantaa itsekuria, kun on paljon aikaa itselle ja ihan säästömielessäkin kannattaa jättää kalliit mässyt syömättä ja perustaa ruokavalio siten että käyttää edullisia perusraaka-aineita.

Vierailija
16/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muakin ahdistaa äitiyslomalla ennenkuin vauva syntyy.. Viime viikon otin aurinkoa, nyt ei oo hyvää ilmaa eikä oo enään siivottavaa, joten istun vaan sohvalla ja heti alkaa masentaa kun ei oo kunnon rutiineja. Kyllä ihminen tarvitsee työtä/tekemistä pysyäkseen järjissä.:(

Vierailija
17/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein: Säilytä normaali päivärytmi. Moni muuttuu yökukkujaksi. Jos tai kun töitä sitten löytyy, niin valitetaan, miten ei millään jaksa nousta niin aikaisin, että ehtisi esim. kahdeksaksi töihin.

Syö säännöllisesti. Tee itse kunnon ruuat. Mutta älä rupea juomaan.

Nyt sinulla on lopultakin aikaa tehdä se suursiivous, jota olet suunnitellut viimeiset viisi vuotta. Aloita komeroista. Perkaa kaikki sellainen tavara pois, jota et tarvitse etkä käytä. Kun komero on tyhjä, pese se kunnolla, jotta tunkkainen haju katoaa. Anna vielä kuivaa ja tuulettua. Nostele sitten vasta tavarat hyllyille. Olethan tiskannut astiat / pessyt puolipitoiset vaatteet?  Sitten seuraava komero ja seuraava ja seuraava jne. Vie kaikki ylimääräinen kirpparille, kierrätykseen tai jätesäiliöön. Sitten on itse asunnon vuoro. Kaikki irtain ulos tuulettumaan ja piiskattavaksi, jos vain mahdollista. Sitten lattiat, ikkunat ym. Mattopyykkikin voisi olla ihan kiva. Tässä saat kulumaan monta päivää, vaikka asunto olisi pienikin. Älä jätä kesken.

Kun siivousurakka on valmis, keksi joku uusi urakka. 

Vierailija
18/18 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baariin tekisi mieli lähteä, kun olin niin romuna potkuista, mutta ei sittenkään huvittanut, nyt sekin kävisi. Olisko mitään terveempää tapaa purkaa vitutusta? Kirjoihin ja leffoihin on turha yrittää keskitttyä, kun päässä on sata ajatusta.

Ehkä jos kännissä kirjottaisi CV:n, olisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Muutaman millin sivusiiliä olen aina halunnut kokeilla, niin ehkä nyt olisi hyvä aika.

Persettä en ala treenaamaan salilla, sitä on kehuttu jo ihan tarpeeksi. Vai oliko se niin, että olin perseestä, en muista enää.

Ostat nyt ihan ensiksi laatikon kaljaa ja alat orientoitumaan oleiluun. Aja vaikka kalju jos se helpottaa. Tärkeintä on voittaa vitutus keinoja kaihtamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi