Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako etukäteen otettu särkylääke (hammaskiven poistoon)?

Pelokas
06.06.2016 |

Ja jos auttaa, niin onko väliä mitä särkylääkettä ottaa, kotona löytyy esim. Buranaa ja Panacodia? Olen viimeksi joutunut hammaskiven poistoon joskus 15 vuotta sitten ja se tehtiin sellaisella ultraääni- tms. laitteella joka piti korvia ja hampaita särkevää ujellusta ja lisäksi joko siitä laitteesta tai jostain muusta laitteesta tuli jääkylmää vettä hampaisiin. Se kipu oli ihan mieletön ja olen nyt jo puolittain paniikissa kun tällä viikolla lienee sitten sama edessä. Ajattelin, että jos ottaisin jotain särkylääkettä puolisen tuntia ennen aikaa, niin ehkä se lieventäisi sitä (hermo)särkyä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se auttaa...

Vierailija
2/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven poisto ei satu. Ujeltaa toki, mutta ei varsinaista kipua tule.

Ota joku rauhoittava ennemmin, jos pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana riittää ja kai se sattuu kun et käy joka toinen vuosi kuten pitää

Vierailija
4/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sattuu, kipulääke ennakkoon auttaa.

Vierailija
5/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata pallit. Itse olin samassa rääkissä pari päivää sitten, eihän se kivaa ole mutta mieluummin rääkissä kuin joku tappajatulehdus elimistössä.

Vierailija
6/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä puudutsta ja kerro että pelkäät niin on erittäin varovainen ja tarvittaessa voi ottaa vanhanaikaisella tavallakin sitä pois :) puudutusta saa myös geelinä ettei tarvi piikillä laittaa jos se hirvittää

Vierailija
7/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burana riittää ja kai se sattuu kun et käy joka toinen vuosi kuten pitää

Käyn joka toinen vuosi hammaslääkärillä, ja hammaslääkärin määräyksestä menen hammaskiven poistoon. Viimeksi pitänyt poistaa hammaskiveä noin 15 vuotta sitten. Minulle kun sitä ei muodostu juurikaan. Ja onneksi näin koska se sattuu mielettömästi.  -ap

Vierailija
8/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta aikaa hammaskiven poistosta? Ei sulla sitten kovin usein sitä tule. Mulla poistetaan vuosittain ihan perinteisellä menetelmällä eikä satu yhtään.

Vierailija
9/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyydän aina puudutuksen hammaskiven poistoon, ja siis piikkinä, geeli ei auta.

Vierailija
10/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se osalla ihmisistä vihloo. Itse ottaisin ehkä panacodin, jos menisin ja pelottaisi. Se on niin voimakas, että useimpia vähän "rauhoittaa".

Vierailija
11/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota burana niin ei tunnu puudutuspiikki niin pahalta. Ihmiset on yksilöitä ja toiset tuntee kipua herkemmin ja osa kestää mitä vaan kun ei heitä satu...

Vierailija
12/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana lisää verenvuodon riskiä!

Vierailija
13/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod aika voimakas lääke tuohon. Luulisi buranan riittävän tai jos sulla on Panadolia, niin sitä saa ottaa Buranan kanssa yhtäaikaa. Parantavat yhdessä vaikutusta.

Vierailija
14/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi siltä, että yleinen mielipide on että etukäteen otettu kipulääke auttaa. Tosin tuo verenvuotoriski nyt mietityttää. Soitanpa vielä terveysneuvontaan ja kysyn mitä mieltä siellä ollaan. -ap

Vierailija
15/15 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis.. Vinkiksi teille, joilla ikenet ovat arat hammaskiven poiston jälkeen. Ruokasoodaa ikeniin, parantuu ikenet nopsaan. Käy muihinkin suussa oleviin arkoihin kohtiin, hiertymiin tms. Muutama kerta päivässä laita, paranevat 2-3 päivässä.