Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui, kun en tykkäile hänen lapsikuvista ja -videoista somessa

Vierailija
05.06.2016 |

Kaverini on alle 30-vuotias kahden pienen lapsen äiti. Ollaan tunnettu yli 10 vuotta ja oltu hyviä ystäviä.

Kaveri postailee päivittäin someen kymmeniä kuvia lapsistaan ja muutenkin kirjoittelee päivän tapahtumista. Hän on joskus aiemminkin kysellyt, miksi en ole "muistanut" tykätä hänen jutuistaan ja miksi en itse päivitä koskaan mitään. No ei minulla ole tarvetta... Arvostan näin some-aikakautenakin enemmän kasvokkaista kanssakäymistä. En siis ole Facessa, Instassa yms. kovin aktiivinen tykkäilijä/kommentoija ja aika harvoin reagoin tämänkään kaverin laittamiin kuviin. Reagoin, jos kuva on minun mielestä oikeasti hyvä tai siinä on hyvä idea.

Olen siis ennenkin huomannut, että kaveri on vähän pahastunut, kun en huomioi hänen some-juttujaan. Asia on kuitenkin jäänyt sikseen. Mutta muutaman viikko sitten hän alkoi yhtäkkiä mesota, etten välitä yhtään hänestä ja hänen perheestään, koska en tykkäile hänen kuvistaan! En oikein tiennyt mitä vastata... Mutta sanoin sitten, kuten ajattelenkin, että mielestäni on tärkeämpää TAVATA häntä ja lapsia kuin antaa huomiota somessa. Kaveri ei tajunnut, vaan veti herneen vielä syvemmälle nokkaan ja on nyt ollut monta viikkoa pitämättä yhteyttä. Vaikuttaa että hän ehkä oikeasti katkaisi välit.

Asumme aika lähellä toisiamme ja olemme tavanneet yleensä viikottain. Varsinkin kaverin vanhemman lapsen kanssa olen ollut paljon tekemisissä vauvasta pitäen, ja vaikka en kummi olekaan, niin roolini on ollut kuin kummilla. Ja nyt sitten kaveri suutuu jostain face-kuvien tykkäämättä jättämisestä näin verisesti... En ymmärrä. Ymmärtääkö joku muu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pöpi pitää olla jos lasten kuvia somessa levittelee,ihan hyvä että niihin ei reagoi mitenkään.

Vierailija
2/5 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuinen juttu. Mullakin on kaveri, joka laittaa tosi paljon lapsistaan kuvia ja kirjoittaa lapsistaan. Välillä tuntuu, ettei jaksaisi niitä enää ollenkaan ja ettei edes kiinnosta niin paljoa, vaikka itsekin äiti olen. Ihan aina en jaksa tykkäillä, mutta yritän kuitenkin usein painaa sitä nappia. Ei se iso homma ole.

Nimittäin, itselläni on paljon kavereita, jotka ei paljoa tykkäile mun jutuista ja vaikka tiedän, että se on "vain somea", niin on se välillä loukkaavaa, kun ei edes hyvä kaveri tykkää. Sen takia mä sitten toisinaan vaikka väkisin tykkään toisten lapsikuvista, kun tiedän miten ikävää se voi olla, jos joku hyvä kaveri ei juuri koskaan tykkäile.

Some kuitenkin on jo nykyisin aika iso osa tätä ihan live-elämää. Enää ei oikein voi erotella nettiä ja irl:ää kuten ennenmuinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverisi on oikeasti valmis hylkäämään ystävyytenne fb-kuvien takia niin ehkä ihan hyvä, että tässä vaiheessa tuli ilmi mitä ystävyytenne hänelle merkitsee.

Ymmärrän toisaalta ettei se tykkäyksen painaminen ole niin vaivalloista, jos kaverillesi kerta siitä tulee hyvä mieli. Mutta hieman ylimitoitettu reaktio kaveriltasi. Ehkä hän hakee jotenkin hirveästi hyväksyntääsi vai onko hän kenties muille samanlainen.

Vierailija
4/5 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole siis siitä, etten tykkäilisi koskaan, vaan tykkään tosiaan silloin, kun kuva on hyvä, ilahduttava tms. eli herättää huomion. Ymmärtäisin ehkä paremmin kaverin ajatukset, jos olisin muuten aktiivinen somessa ja reagoisin ahkerasti kaikkeen paitsi hänen juttuihin. Mutta nyt tosiaan tilanne se, että harvoin yleensäkään kommentoin mitään tai tykkäilen mistään eli en ole erityisesti jättänyt juuri häntä huomioimatta. 

En rehellisesti sanottuna ollut koskaan tullut ajatelleeksi, että tällaisestakin voi tulla ongelma ennen kuin kaveri joskus alkoi huomautella minun epäaktiivisesta some-käyttäytymisestäni.

Vierailija
5/5 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaverisi on oikeasti valmis hylkäämään ystävyytenne fb-kuvien takia niin ehkä ihan hyvä, että tässä vaiheessa tuli ilmi mitä ystävyytenne hänelle merkitsee.

Ymmärrän toisaalta ettei se tykkäyksen painaminen ole niin vaivalloista, jos kaverillesi kerta siitä tulee hyvä mieli. Mutta hieman ylimitoitettu reaktio kaveriltasi. Ehkä hän hakee jotenkin hirveästi hyväksyntääsi vai onko hän kenties muille samanlainen.

Hän on ollut useamman vuoden lasten kanssa kotona ja mielestäni on tylsistyneen oloinen usein. Some-aktiivisuus on hänellä alkanut vasta lasten myötä, varsinkin toisen lapsen syntymän jälkeen. Välillä on käynyt mielessä, että hakee sieltä somesta hyväksyntää ja huomiota. En ole varma, onko hän muita kohtaan samanlainen. 

Ap (ja viesti 4 olin myös minä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan