Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä hoidatte yksityiset puhelut (esim. lääkäri) töiden aikana?

Vierailija
05.06.2016 |

Kun nuo kaikki puhelut täytyy aina hoitaa työn aikana, jos käy normi päivätyössä. Minne siis menette puhumaan esim. lääkärin soittaessa? Niitä asioita kun harvoin haluaa työkavereiden kuulevan. Meillä ei työpaikalla ole oikein mitään paikkaa, jossa voisi puhua ilman että joku kuulee. Uloskaan ei voi mennä, kun ainahan siinä ihmisiä kulkee ohi ja autojen äänet taas häiritsevät puhelimen kuuntelemista.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppäilen numeron ja soitan.

Vierailija
2/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon, ulos, neukkariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös avokonttori, eikä ole mitään suljettua tilaa. Vessastakin kuuluu äänet. Kerran menin tuulikaappiin, kun en muutakaan keksinyt. Sellainen sentään on. Onhan tää ongelma, varsinkin kun itse miesvaltaisessa paikassa, ei oikein tunnu kivalta puhua alapääjuttuja kaikkien kuullen. 

Vierailija
4/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näppäilen numeron ja soitan.

Kysymys otsikossa oli missä, ei miten. 

Vierailija
5/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan työhuoneeseen, jos sellainen on

Neukkariin

Sellaiseen pikku huoneeseen, joka on tarkoitettu nopeisiin palavereihin tai hiljaiseen työskentelyyn

Jos ei ole mitään yllämainituista, niin joku hiljainen paikka yleensä on. Vaikka tauko/kahvi huone muulloin kuin tauon aikaan tai joku materiaalivarasto tms.

Vierailija
6/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä raksalla, eli ei todellakaan koko työpaikassa ole hiljaista paikkaa. Ja naisia on 5 ja miehiä 35 eli en halua puhua niin että he kuulevat. Menen yleensä ulos, siellä ei kuule kukaan. Kaikista hankalimpia on ns. takaisin soitot, koska en voi ennustaa milloin ja missä tilanteessa soittavat. Esim. Saattaa olla että en kuule ollenkaan puhelinta, joka on taskussani tai olen sellaisessa hommassa että en voi rynnätä ulos enkä alkaa siinä muiden kuullen puhumaan. Mutta ei myöskään ole esim aikaa varatessa mahdollisuutta jonottaa 45 min, jotta välttyisi takaisin soitoista. Vaikeaa!!

Vierailija
7/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin tyhjään huoneeseen menen tai sitten yritän mennä vasta ysiksi töihin ja hoitaa asian kotona ennen sitä. Meillä kyllä yksi työntekijä soitteli ihan rempseästi kerran papa-koeaikaa avokonttorista :D Koko toimisto kuuli.

Vierailija
8/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisään vielä, ettei meillä ole mitään neukkariakaan ja kahvioonkin on avoin aukko konttorin puolelta. Kyllä, kun meillä on kokouksia, niin kaikki kuulee. Niitä kyllä harvoin firmassa pidetäänkään ja samoin itse kuulen toisten puhelut. KAttilahuone on sellainen, missä on rauha, mutta siellä on taas liian kova hurina. Joskus hyvällä ilmalla menen ihan ulos, mutta takaisinhoitto on hankalampi. 

Vierailija
9/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytävään tai puhelinkoppiin, neukkariin. Meille on tulossaa lisää puhelinkoppeja töihin.

Vierailija
10/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan oman työhuoneeni oven kiinni ja hoidan asiani.

Vierailija
11/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sulkeudun tj:n huoneeseen. Hän ymmärtää olla sen ajan jossain muualla. Soitan kaiken kaikkiaan yksityispuheluja työpaikallani erittäin harvoin, ehkä pari kpl/kk.

Vierailija
12/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan laittaa huoneeni oven kiinni, jos asia on sellainen. Yleensä ei ole, joten juttelen samalla tavalla kun työpuhelutkin. Naapurihuoneisiin ei kuulu, ellei huutamaan ala ja kolleegat odottavat käytävällä jos näkevät puhelimen korvalla. Senkin jälkeen vieno koputusta, että onko mulla aikaa ... Meillä noudatetaan hyviä tapoja :)

Vierailija
13/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla on työpaikalla oma huone tai yleensä erillisiä huoneita, ei varmaan kauheasti auta asiaa. Meillä ei ole omaa huonetta edes pomolla. Ihan yksi avokonttori vain ja kaikki yhtenäistä tilaa, vain vessa ja kattilahuone ovat erillishuoneita ja vessasta kuuluu pierutkin läpi. 

Vierailija
14/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen autoon puhumaan. Se on tosin hankalaa, koska autopaikalle kestää kävellä useampi minuutti. Joskus puhun rappukäytävässä, mutta siellä kaikuu ikävästi. Kahvihuoneeseen ei voi mennä koska siellä ei ole ovea ja puhe kuuluu kaikkialle. Neukkareita ei ole. Joillain on omat huoneet ja joskus ärsyttää että niitä on juuri sellaisilla, jotka eivät ole paikalla kuin osan viikkoa.

Kaikkein vaikeinta on tosiaan se jos joku soittaa minulle päin ja asia on sellainen, ettei viitsisi puhua toisten kuullen.

Vierailija
15/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä oven perässäni kiinni. Kun olin avokonttorissa, niin menin pihalle.

Vierailija
16/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä äänieristetyssä arkistossa, jossa ei ole muita (kuin satunnaisia kävijöitä), joten onnekseni voin hoitaa kaikki virastoaikana tehtävät henkilökohtaiset puheluni oman soppini uumenissa.

Kun olin töissä avokonttorissa, hoidin tärkeät puhelut muiden ollessa ruokatunnilla tai kahvitauolla, tai menin ulos sisäpihalle, portaikkoon, vessaan tai arkisto-/kirjastohuoneeseen.

Vierailija
17/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ulos, tupakkapaikalla on hiljaista taukojen ulkopuolella.

Vierailija
18/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös avokonttorissa firmassa, jossa ylin johtokin istui avokonttorissa eli omia huoneita ei ollut kellään. Neukkareita kyllä oli, kirjasto ja hiljaisen työn koppeja. Millaisessa paikassa, jossa toimistotyötä tehdään, ei muka ole neukkareita!

Vierailija
19/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi vuorotyö, niin ei tarvitse sitä murehtia. En pystyisi hoitamaan niitä työaikana, koska olen kioskimyyjä. Olen töissä yksin, eikä ole taukoa.

Vierailija
20/24 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma työhuone, mutta äänieristeet on aika huonot. Kun olin ekaa kertaa raskaana, varasin ekan neuvola-ajan nurkassa kyykyssä pöytäni alla, ettei naapurihuoneeseen vaan kuuluisi yhtään mitään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi