Keitä nuo pk-seudun miljoonatalojen omistajat on? Katselin kalliita myytäviä taloja, en tiedä mitä ajatella. Työllä noita ei ainakaan hankita
"Rehellisellä" työllä noita miljoona omakotitaloja Westendissä tai Helsingissä ei taideta ainakaan hankkia. Kenellä palkansaajalla muka olisi varaa ostaa 3 miljoonan ok-talo meren rannalta Helsingistä? Eli, joku suur yhtiön omistaja, tai perijä tai muu lottovoittaja, tai iskelmätähti/levyttäjä varmaan voi ostaa niitä. Tunnetteko ketään? Ainakin Marimekon omistajahan asui ennen siinä merennranta talossa, ja Kimi Räikkönen, ja Harrodsin omistaja.
Ja "epärehellisellä" keinoilla en nyt tarkoita rikoksia vaan esim. kauppaa, keinottelua,perimistä, jne, mikä ei ole vaikka jotain ahkerointia ja siivoamista.
Kommentit (34)
Mä tunnen kolme perhettä, joilla on yli miljoonan arvoinen talo pääkaupunkiseudulla. Yksi on yrittäjä, toinen on menestyvä lääkäri ja kolmas on perinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äkkiä laskemalla tunnen/tiedän 6 henkilöä joiden vuositulot ovat minimissään 150000/vuosi. Siihen vielä puolison tulot niin kyllä sitä lainaa kuule irtoaa enemmän kuin 40000 tienaavalle :)
Meillä on tuota luokka olevat vuositulot, mutta ei noilla muuteta Westendiin omakotitaloon rannalle. Tuo tulotaso on hyvätuloista "perustasoa" pääkaupunkiseudulla.
http://www.taloussanomat.fi/raha/2014/05/08/tallainen-on-suomen-suuritu…
Keveästi alle 10% palkansaajista tienaa yli 5000€/kk, aika vähän niitä on jotka tienaa 150 tonnia vuodessa. 150 tonnin yhteiseen tuloon yltää alle 1% kahden hengen talouksistakaan.
Joo, ymmärrän, että jos tuttavapiiri koostuu pelkästään näistä yli 100 000 tienaavista rahoitusjohtajista, niin se voi tuntua ihan normilta palkalta. Mutta ei se kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän myyvät?
Haluavat muuttaa pois Suomesta ja päästä eroon kateellisista ihmisistä sekä viher-stalinistisesta yhteiskunnasta muuttamalla muualle missä rahan tienaaminen on vielä mahdollista ja sallittua.
Vierailija kirjoitti:
No äkkiä laskemalla tunnen/tiedän 6 henkilöä joiden vuositulot ovat minimissään 150000/vuosi. Siihen vielä puolison tulot niin kyllä sitä lainaa kuule irtoaa enemmän kuin 40000 tienaavalle :)
Omituista. 150 000 vuodessa ei nyt niin kovin paljon ole. Ei sillä vielä ostele monen miljoonan arvoisia taloja. Alle miljoonaan se jää tuollaisilla tuloilla. Vuositulojen pitää olla siinä 500 000 ennenkuin palkalla saa usean miljoonan talon. Muuten tietysti kyseessä perintö ja/tai yrittäjyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuota luokka olevat vuositulot, mutta ei noilla muuteta Westendiin omakotitaloon rannalle. Tuo tulotaso on hyvätuloista "perustasoa" pääkaupunkiseudulla.
http://www.taloussanomat.fi/raha/2014/05/08/tallainen-on-suomen-suuritu…
Keveästi alle 10% palkansaajista tienaa yli 5000€/kk, aika vähän niitä on jotka tienaa 150 tonnia vuodessa. 150 tonnin yhteiseen tuloon yltää alle 1% kahden hengen talouksistakaan.
Joo, ymmärrän, että jos tuttavapiiri koostuu pelkästään näistä yli 100 000 tienaavista rahoitusjohtajista, niin se voi tuntua ihan normilta palkalta. Mutta ei se kyllä ole.
Omaan tuttavapiiriini kuuluu paljon yli 100 000 vuodessa tienaavia, mutta ei se normipalkka ole. Eikä sillä osta usean miljoonan asuntoa, vaan kyllä tuollaisilla palkkatuloilla joutuu tyytymään alle miljoonan asuntoon, jos ei siis ole kahta yhtä hyvin ansaitsevaa henkilöä. Tuosta kun menee noin puolet veroihin jos tuon ansaitsee palkkana. Vuositulojen pitää olla siinä 500 000 ennenkuin palkalla voi ostaa usean miljoonan talon. Muuten pitää olla reippaasti perintöä ja/tai yritys. Pääomatuloja kun ei veroteta niin raskaasti.
Tutkimustenkin mukaan kaikki Suomen ultrarikkaat ovat rikastuneet nimenomaan pääomalla, eli perimällä sitä tai yritysomistusten kautta. Ultrarikkaissa (siis siinä noin 0,5 prosentissa) ei ole yhtään palkkatyöllä rikastunutta.
Ihan työlläkin voi saavuttaa paljon, mutta se vaatii pitkäjänteistä tähtäämistä uraan ja oikean alan valintaa. Mieheni on tuotantotalouden diplomi-insinööri ja meidän tuttavapiirissä on muutamia, jotka varmaan saavuttavat sen miljoonatalon jossain vaiheessa (me itse emme ole mitenkään rikkaita). Polku menee alhaalta ylöspäin, aloittavat pienellä palkalla ja ylennysten kautta päätyvät johtotason hommiin. Esim. suurimmissa konsulttitoimistoissa (esim. BCG) pääsee hyviin ansioihin aika nopeastikin, mutta se vaatii paljon työtä että ylipäänaä tulee valituksi tuohon hommaan ja sen jälkeen yli 12h työpäiviä. Ei taida olla mitään perheellisen ihmisen hommaa. Eli ne jotka, saavuttavat työllä oikeasti ison palkkapussin, ovat yleensä joutuneet luopumaan jostain muuta elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan on parempia, kuin toiset. Deal with it.
Eivät he sen parempia ole kuin muutkaan, rikkaampia kulläkin.
Kyllä esim. Kimi on parempi ajamaan Ferraria kuin minä.
Minä leivon paremmin kuin Kimi ja osaan soittaa useita instrumentteja paremmin kuin Kimi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan työlläkin voi saavuttaa paljon, mutta se vaatii pitkäjänteistä tähtäämistä uraan ja oikean alan valintaa. Mieheni on tuotantotalouden diplomi-insinööri ja meidän tuttavapiirissä on muutamia, jotka varmaan saavuttavat sen miljoonatalon jossain vaiheessa (me itse emme ole mitenkään rikkaita). Polku menee alhaalta ylöspäin, aloittavat pienellä palkalla ja ylennysten kautta päätyvät johtotason hommiin. Esim. suurimmissa konsulttitoimistoissa (esim. BCG) pääsee hyviin ansioihin aika nopeastikin, mutta se vaatii paljon työtä että ylipäänaä tulee valituksi tuohon hommaan ja sen jälkeen yli 12h työpäiviä. Ei taida olla mitään perheellisen ihmisen hommaa. Eli ne jotka, saavuttavat työllä oikeasti ison palkkapussin, ovat yleensä joutuneet luopumaan jostain muuta elämässään.
Itse asiassa työllä ei pääse kaikkein rikkaimpaan alle prosenttiin, ihan tilastojen mukaan. Tämä johtuu siitä, että palkkatyötä verotetaan paljon rankemmin kuin pääomatuloja. Edes Nokian muinaiset bonusmiljonäärit eivät ole päässeet siihen rikkaimpaan alle yhteen prosenttiin, vaan siihen kuuluu vain pääomalla rikastuneita, eli joko ovat perineet pääomaa tai onnistuneet megahyvin yrittäjinä (tyyliin Supercellin miljardöörit). Eli esimerkiksi vanhojen teollisuussukujen perijöitä, joilla helposti on jo nuorena usean miljoonan vuosittaisit pääomatulot. Vaikka tekisit kuinka huippu-uraa BCG:llä, McKinseyllä, juristina tms., niin palkkatyöllä et vain pääse nuorena usean miljoonan vuosittaisiin pääomatuloihin. Hyville tuloille pääset kyllä. Tätä auttaa pääomatulojen kevyempi verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan on parempia, kuin toiset. Deal with it.
Eivät he sen parempia ole kuin muutkaan, rikkaampia kulläkin.
Jos he eivät ole millään tavalla parempia kuin sinä, niin miksi sinä et ole rikas?
No jos joku perii miljoonien omaisuuden, niin ei kyseinen henkilö paljon ole siihen itse vaikuttanut tai sen eteen tehnyt. Kysehän on vain sattumasta, eli millaiseen tilanteeseen sattuu syntymään. Toki monissa tapauksissa voi itse vaikuttaa asioihin, mutta jos kyse on perintöomaisuudesta, niin siihen se perijä ei kyllä ole itse mitenkään vaikuttanut.
Serkkuni mies osti talon juuri ko alueelta ja hän tekee juuri näitä 12 h työpäiviä.
3.s avioliitto menossa, lapsia 8 kaikkien ex vaimojen ja nyt serkkuni kanssa.
Käy vähintään kerran viikossa työmatkalla Euroopassa, vähintään kerran kuussa Euroopan ulkopuolella, tällöin stoppaa yleensä sekä mennessä että tullessa Euroopasss, käyden asiakkaiden luona.
Meillä minä vien lapset kouluun, mieheni pääsee klo 15. Vaihdoimme lomarahat vapaiksi, mulla 6 vkoa kesälomaa, miehellä 7.
En vaihtaisi päittäin.
Noita asuntoja on ehkä prosentti, joten kovin isosta määrästä ei puhuta. Onhan se selvä, että joillain on rahaa.
Mun tuntemissa tapauksissa ovat perineet.
Kyllä ne keinot useimmiten ovat ihan rehellisiä, vaikka ap toisin ajatteleekin. Rehellisiä keinoja ovat esim. omaisuuden periminen, sijoittaminen, yrittäjyys/omistajana toiminen, yrityksen myyminen, palkkatulot ja se lottovoittokin on mahdollinen. On niitäkin, jotka ovat puhtaasti omalla työllään edenneet rikkaaksi ilman, että on syntynyt kultalusikka suussa saanut heti alkuun messevän perinnön.
Kyllä esim. Kimi on parempi ajamaan Ferraria kuin minä.