Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tove Jansson oli sitten metkan näköinen nainen.

Vierailija
04.06.2016 |

Kuvat tässä jutussa pysäyttivät, olen aikaisemmin muistanut hänet vain kuvista vanhempana.

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1465008151292?ref=hs-ala-suosituimmat-#10

Ihana velmu hymy, kaunis päänmuoto, upea tukka. Pinnallista, tiedän... mutta kiinnitti huomioni.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mielipiteesi kanssa yksin. - Pikaisesti vilaistuna minusta  hieman saman näköisiä  ovat viime vuonna Finlandia palkitun kirjailija Laura Lindstedtin kanssa. - on myös ajatusleikkinä jännää ajatella, että  ketä Muumien hahmoa Jansson itse koki muistuttvansa eniten. 

Vierailija
2/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli! Tästä tuli muuten mieleen, yksi ystäväni kertoi vähän aikaa sitten kuulleensa joltain vanhalta lesbolta muistelon Tove Janssonista. Hän oli tanssinut Janssonin kanssa joissain lesbokarkeloissa. Valitettavasti en muista tämän yksityiskohtaisemmin tuota tarinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Tove Janssonista mieleen vilijonkka.

Vierailija
5/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mikä tuossa nyt oli alapeukutettavaa! Harmittaa, kun en muista kunnolla, se oli kauhean kaunis juttu.

4

Vierailija
6/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Tove näyttää siltä, että hän on itse piirtänyt itsensä. Etenkin nuo silmän ja otsan kaaret ovat piirretyn näköiset. Tämä on tietysti pähkähullu ajatus ja johtuu siitä, että hänen siveltimenjälkensä on niin tuttua ja hänen hahmoissaan on paljon häntä itseään.

Vierailija
7/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvähän se, kaikkien lepakoiden märkä uni.

Vierailija
8/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssonhan oli hyvin tarkka pukeutumisestaan. Housut ja poolopaita taisi olla tavaramerkki. Ja ilmeisesti kiitos savuttelun, ei hän päässyt missään vaiheessa lihomaan vaan poikamaisen androgyyninen habitus säilyi loppuun asti.

Vierailija
9/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, mikä tuossa nyt oli alapeukutettavaa! Harmittaa, kun en muista kunnolla, se oli kauhean kaunis juttu.

4

No ehkä just se juttu, että et muista kunnolla. Jos jutusta puuttuu punainen lanka niin eihän se kovin kiinnostava ole.. 

Vierailija
10/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Tove näyttää siltä, että hän on itse piirtänyt itsensä. Etenkin nuo silmän ja otsan kaaret ovat piirretyn näköiset. Tämä on tietysti pähkähullu ajatus ja johtuu siitä, että hänen siveltimenjälkensä on niin tuttua ja hänen hahmoissaan on paljon häntä itseään.

Totta! Tove Jansson oli kyllä niin lahjakas, sekä kirjallisesti että kuvataiteellisesti. Olen lukenut lapselleni nyt muumikirjoja, ja niissä on sykähdyttävää sekä kirjallinen puoli että kuvitus.

Vierailija
11/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4

No ehkä just se juttu, että et muista kunnolla. Jos jutusta puuttuu punainen lanka niin eihän se kovin kiinnostava ole.. 

Mikä punainen lanka siinä pitäisi olla? Aika harva ehkä tulee ajatelleeksi, että Tove Jansson kävi lesbojen tansseissa, kyllä se on aika mielenkiintoinen tieto, ainakin minulle.

Vierailija
12/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvännäköinen mielestäni, ystävällisen ja veikeän näköinen.

Tyylikäs, hyvin leikattu tukka. Tyylikkäästi pukeutunut.

T superhetero nainen

Vierailija
13/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4

Mikä punainen lanka siinä pitäisi olla? Aika harva ehkä tulee ajatelleeksi, että Tove Jansson kävi lesbojen tansseissa, kyllä se on aika mielenkiintoinen tieto, ainakin minulle.

Aika harva? Eiköhän jokainen, joovesta mitään tietää, ole perillä hänen boheemista elämäntavastaan. Ehkä sinulta meni ohi myös se, että äskettäin oli Toven juhlavuosi.

Vierailija
14/14 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4

Aika harva? Eiköhän jokainen, joovesta mitään tietää, ole perillä hänen boheemista elämäntavastaan. Ehkä sinulta meni ohi myös se, että äskettäin oli Toven juhlavuosi.

Älä nyt hyvä ihminen suutu! Ei mennyt ohi, älä huoli. Relaa, on lauantai-ilta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan