Pitäisikö sitä vain lopettaa stressaa töistä
En nauti töiden vuoksi enää mistään. Koko vapaa-aika menee stressatessa seuraavaa työpäivää. Työ on täysin luonteeni vastaista, sillä en ole ulospäinsuuntautunut ihmisten kanssa rento höpöttelijä. Työ saa vihaamaan itseäni, kun koen jatkuvaa epäonnistumista. Parisuhdekin kärsii, kun olen vain ahdistunut. Elämä on yhtä h*lvettiä työn vuoksi. Vain siksi, että saisi 1500 e kuussa rahaa.
Joka aamu sama mahakipu, kuvotus ja oksetusolo, eikä ruoka maistu. Kotimatkalla meinaa purskahtaa joka toinen kerta itkuun. Vika on varmasti enemmän itsessäni kuin työssä, mutta onko tämä kaikki ahdistus sen arvoista. Pelottaa, että sopeutuuko tässä koskaan työelämään vai onko loppu elämä tätä niin kauan kunnes vain stressaa itsensä hengiltä. Ja nää asiat taas mielessä perjantaina, vaikka pitäis olla iloinen tulevasta viikonlopusta. Ei, stressaan jo maanantaiaamua...
Kommentit (11)
Pääsin puoli vuotta sitten yritykseen, johon olen pari vuotta haaveillut. En usko, että CV:ssä näyttää hyvältä näin lyhyet työsuhteet ja tiedän, että tämän hetkisellä traden koulutuksella en parempaankin pääse :( työtä teen puhelimitse, työtahti ja tavoitteet älyttömät. Syö kaiken elämänilon. Päässä soi vaan ihmisten ilkeys läpi vuorokauden.
*parempaankaan, kyllä nyt pukkaa kirjotusvirhettä.. Ap
En tästä kauniista kesästäkään saa nautittua yhtään, vaikka kuinka yritän.
En aijo lastakaan hankkia tänne kärsimään. Elämä tuntuu vain ja ainoastaan raskaalle.
1500 brutto?
En mä tollasen palkan takia kyllä tekis mitään semmosta työtä mitä pitäis ajatella ku kotiin lähtee. Jos kuulut kassaan niin ansiopäiväraha on nettona lähellä samaa.
Ei ne CVn aukot ole koskaan minua haitannut. Merkitsen CVlle vain ne työt jotka vaikuttavat haettavaan paikkaan ja sitten haastattelussa saatan vahvuuksien tai heikkouksien kohdalla kertoa mitä olen jossain muussa työssä oppinut, moni tuntuu arvostavan sitä kun kertoo oppineensa "paskaduuneissa" asian x.
Kuulostaa siltä, ettet kauaa jaksa tuossa työssä olla. Kannattaisi mielestäni lähteä ennen kuin olet psyykkisesti ihan lopussa. Tuosta tekstistäsi kyllä kuultaa läpi että se loppu ei edes ole kaukana :-(
Oletko vakituinen vai määräaikainen? Jos olet vakituinen, olisiko mitään saumaa neuvotell työtehviä uusiksi? Jos olet määräaikainen, pystytkö sinnittelemään työsuhteen loppuun jotenkin ja samalla etsiskelemään uutta työtä?
kannattaa aktiivisesti yrittää joko parantaa oloja työpaikalla sen verran kun se on mahdollista, ja jos ei ole mahdollista niin uutta työpaikkaa vaan etsimään.
Mulla vähän samat fiilikset. Olen äskettäin aloittanut uudessa työssä enkä osaa tehtäviäni kunnolla. Suurin ongelma on se että minulla ei ole perehdyttäjää. Olen tehnyt saman tyylistä työtä muualla, mutta eri paikoissa on kuitenkin omat käytäntönsä. Olen sanonut esimiehelle asiasta, mutta hän vain toteaa että työntekijäpulan vuoksi ei pysty hommaamaan ketään perehdyttämään ja tekemällä kuulemma oppii. No niinhän se on, mutta usein käy niin että luulen tekeväni oikein ja homma meneekin pieleen, jolloin saan työkavereilta vain haukut niskaan.
Mietin päivittäin irtisanoutumista. Vihaan nykyistä työtäni ja erityisesti sen ennustamattomuutta. Olen tehnyt työtä tällä alalla 18 vuotta, mutta nyt alkaa pohja häämöttää. Huonoa johtamista, sekavia palavereja, epämääräistä vouhkaamista sinne tänne, ei selkeitä ohjeita, juoruilua ja mustamaalausta. Kaikki kuitenkin näkyy kaikille läpi. Odotan irtisanomista, muuten saan kolmen kk:n karenssin. Työttömyys 💋
Miten olisi joku osa-aikatyö ap? Kun on enemmän vapaa-aikaa, on myös helpompi tehdä juttuja itse ja säästää rahaa.
Yhä ajankohtainen aihe. Työ voi aiheuttaa kovaa stressiä.
En tiedä mitä kummaa otsikolle tapahtui 😅 "Pitäisikö sitä vain lopettaa, sillä stressaan jatkuvasti työstä"