Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko ehdottaa vuokranantajalle?

Vierailija
02.06.2016 |

Olen muuttamassa ja on muutama huonekalu mitä en halua uuteen kotiin. Olisikohan paha kysyä vuokranantajalta, voisiko huonekaluja tarjota ilmaiseksi uudelle asukkaalle? Säästyisin pois viemisen vaivalta, jos kalusteet saisivat jäädä asuntoon. Tietysti veisin ne pois, jos uusi asukas ei ole kiinnostunut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällähän se selviää. Sano myös tuo, että totta kai viet huonekalut pois jos ei uusi asukas niitä halua. Itse olen mm ostanut vanhalta asukkaalta tv-tason.

Vierailija
2/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois viemisen vaivalta joo. Taitavat olla aika kaatopaikkakamaa ja et vain halua maksaa käsittelymaksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih kun näin otsikon luulin, että aiot ehdottaa vuokranmaksua käytännössä... :D

Vierailija
4/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois viemisen vaivalta joo. Taitavat olla aika kaatopaikkakamaa ja et vain halua maksaa käsittelymaksuja.

Ei ne nyt mitään kaatopaikkakamaa ole, ei vaan tyylillisesti sovi uuden asunnon sisustukseen. Voisi noista myymällä jonkun kympin saada, mutta en millään jaksaisi alkaa myydä, tai edes lahjoittaa missään fb-ryhmässä. Siis jos kierrättäminen seuraavalle asukkaalle onnistuisi.

Vierailija
5/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi Fida? Useimmat Fidat noutavat tarpeeksi hyväkuntoiset huonekalut maksutta. Jos taas mööpelisi ovat romua jota Fida ei huoli, älä tyrkytä niitä seuraavalle asukkaallekaan.

Vierailija
6/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih kun näin otsikon luulin, että aiot ehdottaa vuokranmaksua käytännössä... :D

Juu ei nuo 60+ naiset oikein innosta :)

Vierailija
7/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihmeessä! Viimeksi kun mä muutin, niin uusi vuokralainen oli juuri eronnut ja rahat oli tiukilla, oli tosi iloinen keittiökalusteista ja sängystä. Varmasti menivät hänelläkin vaihtoon, mutta ei tarvinnut ihan kaikkea ostaa heti.

Vierailija
8/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paikkakunnallasi Fida? Useimmat Fidat noutavat tarpeeksi hyväkuntoiset huonekalut maksutta. Jos taas mööpelisi ovat romua jota Fida ei huoli, älä tyrkytä niitä seuraavalle asukkaallekaan.

Ei ole Fidaa.

Vierailija
9/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie jonkun opiskelijatalon roskiksen viereen.

Vierailija
10/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minnekään roskisten viereen saa roinaa viedä. Menee lisämaksu.

Vierailija
11/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vuokrattu 80-luvulta asti.

Ekoille vuokralaisille kelpasivat kalusteet. Sitten ilmeisesti opiskelijoiden rahavarat paranivat, kun ei enää kelvanneetkaan, vaan halusivat itse ostaa aina tuliterät kalusteet.

Opiskelijat näyttävät olevan nykyään paremmissa varoissa kuin ennen.

Saman tason opiskelijoita ovat kaikki olleet. Ihan eka luki lakimieheksi.

Vierailija
12/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten ihanan yksiön Helsingistä. Kaupanteon jälkeen myyjä kysyi, voiko jättää eteisen lipaston ja keittiön tuolit. Vastasin, että sopii ja hihkuin mielessäni innosta. Pari päivää myöhemmin tuli soitto, että mitenkä olisi, huolinko ne vaatekaapit (irtokaluste). Myönnyin taas. Ja viikon kuluttua soitto, että miten olisi vielä olohuoneen säilytyskaluste (hinta Vepsäläisellä noin 1800 e). Eivät sopineet uuteen asuntoon, kaikki ostettu muutama vuosi aikaisemmin.

Minä opiskelijana säästyin isojen huonekalujen hankinnalta ja entinen omistaja sai pienemmän muuttokuorman.

Vierailija
13/13 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie jonkun opiskelijatalon roskiksen viereen.

Opiskelijatalojen pihat on täynnä huonekaluja näin keväisin kun monet muuttavat pois valmistuttuaan tai muuten vain kesäksi.

Kaatopaikalle voi 95% varmuudella videä ihan ilmaiseksi. Paras tapa on mennä noin 5min enne sulkemisaikaa pportist, eivät enää jaksa rahastaa. Muutenkin pari lastulevy huonekalua on alle kympin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme