Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kerrostalon pihalla pestä auton?

Vierailija
02.06.2016 |

Naapuri parkkeeraa autonsa pihan jalkakäytävälle, parvekkeeltaan vetää puutarhaletkun ja pesee siinä autojansa. Jotenkin tuntuu äly apaalta touhulta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kateeksi?

Vierailija
2/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, ellei sadevesikaivoissa ole öljynerotussysteemiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tässä taloyhtiössä ovat kuulemma päättäneet, että saa, mutta mielestäni päätös ei ole laillinen, koska pesuvedet menevät selvästi sadevesikaivoon. Itse en kyllä pese.

Vierailija
4/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei saa, tosin autot kai pitäisi muutenkin pyrkiä pesemään niille tarkoitetuilla paikoilla. Minusta kaupungit voisi tarjota pesupaikkoja, jotta ympäristöhaitoilta vältyttäisiin. Minä ainakin pesisin siellä.

Vierailija
5/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuitenkin autoton nyhvelö ja kadehtii kun naapurin kallis mersu kiiltelee komiasti.

Vierailija
6/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa!!! Autopesulat on sitä varten. Jos ei ole varaa, myyköön autonsa pois.

Vierailija
7/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Kaupungin järjestyssäännöt kieltävät ja yleensä myös taloyhtiön säännöt.

Vierailija
8/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tässä taloyhtiössä ovat kuulemma päättäneet, että saa, mutta mielestäni päätös ei ole laillinen, koska pesuvedet menevät selvästi sadevesikaivoon. Itse en kyllä pese.

No kuinka tarkkaan sä oot tämän prosessin kytännyt eli peseekö se sen autonsa ihan pesuaineiden kanssa vai huuhteleeko vaan siitä pölyt pois vedellä?

Vierailija
9/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka tarkkaan sä oot tämän prosessin kytännyt eli peseekö se sen autonsa ihan pesuaineiden kanssa vai huuhteleeko vaan siitä pölyt pois vedellä?

No se pesupaikka on tuossa etupihalla, kuljen siitä omalle autolle ohi tai yleensäkin siihen näkee kun menee vain pääovesta ulos ja olen nähnyt kun pesuainevesiä huuhdotaan pois. Yksi naapuri oli pesemässä kun tulin kotiin ja  oli vielä jatkamassa, kun lähdin yli puolen tunnin päästä kauppaan, eli melko perusteellinen pesu tuo varmaan oli. Vieressä oli myös jotain pesuainetta. Sekä olen nähnyt siinä useita muitakin pesemässä. Kysyin asiaa suoraan ja pappa, joka on hallituksessa, sanoi, että he ovat päättäneet, että autoja saa pestä pihalla. En jaksanut papalle alkaa ympäristöasioista, mukava pappa muuten. Olisi ehkä pitänyt. 

Vierailija
10/14 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä vedellä saa huuhdella. Se on sama kuin sataisi vettä. Pesuaineiden, liuottimien ym. kemikaalien kanssa lutraus on kielletty! Eri asia, mitä taloyhtiön hallitus sanoisi letkun vetämisestä parvekkeelta ja siitä, että auto on jalkakäytävän tukkeena.

Vierailija
11/14 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se pesupaikka on tuossa etupihalla, kuljen siitä omalle autolle ohi tai yleensäkin siihen näkee kun menee vain pääovesta ulos ja olen nähnyt kun pesuainevesiä huuhdotaan pois. Yksi naapuri oli pesemässä kun tulin kotiin ja  oli vielä jatkamassa, kun lähdin yli puolen tunnin päästä kauppaan, eli melko perusteellinen pesu tuo varmaan oli. Vieressä oli myös jotain pesuainetta. Sekä olen nähnyt siinä useita muitakin pesemässä. Kysyin asiaa suoraan ja pappa, joka on hallituksessa, sanoi, että he ovat päättäneet, että autoja saa pestä pihalla. En jaksanut papalle alkaa ympäristöasioista, mukava pappa muuten. Olisi ehkä pitänyt. 

taloyhtiöiden alueella peseminen on yleensä kielletty. Asiasta päättää taloyhtiön hallitus. Jos pesu sallitaan, se tulee tehdä ympäristönsuojelumääräysten mukaisesti eli jätevesiä ei saa joutua sadevesiviemäriin.

Jos imeytys/erotuskaivoja ei ole, ei hallitus voi antaa lupaa minkäänlaiseen autojen huljutteluun pihassaan.

Vierailija
12/14 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, ellei sadevesikaivoissa ole öljynerotussysteemiä.

Mikä auto on maalipinnaltaan öljyinen?

Vierailija
13/14 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa pestä nykyisin, koska meillä on öljynerotuskaivot sun muut pykälien vaatimat asiat kunnossa. Ei saanut edes huuhdella ennen.

Isännöitsijältä kannattaa kysyä, jos on jostain asiasta epätietoinen.

Vierailija
14/14 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pestä jos joku muuta väittää niin valehtelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi