Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilusta tietävät! Kertokaas mielipiteenne tilanteesta!

Vierailija
02.06.2016 |

Olen siis ollut nyt 3kk työkokeilussa yksityisessä päiväkodissa. Sopimus jatkuu mulla tämän kuun loppuun ja olen nyt hakenut kouluun syksyksi. Päiväkodissa ei ole siivoajia/laitosapulaisia/keittiöhenkilökuntaa tms vaan ainoastaan lastenhoitajia. Ymmärrettävästi siis työhöni tuolla kuuluu myös siivoamista/tiskaamista/ruuan esille panoa jne. Ymmärrän sen ja ilomielin teen. Ei haittaa, kun saan kuitenkin muutoin olla lasten kanssa.
Nyt kuitenkin yhdeltä tytöltä loppui sopimus siellä ja hän on nyt parin kuukauden ajan hoitanut suurimman osan siivous-hommista (hänellä ei siis ole koulutusta alalle vaan on palkattu lähinnä tekemään niitä "ylimääräisiä" juttuja). Nyt näyttää pahasti siltä että kaikki hänen hommansa ovat kaatumassa minulle ja minulla ei enää koko kesäkuussa olisi juuri ollenkaan lastenhoitohommia joitakin hetkittäisiä pukemis/riisumis ja ruokailuhetkiä lukuun ottamatta.
Meidän johtaja on lomalla ja pääsen hänen kanssaan juttelemaan vasta ensi viikolla mutta alustavasti puhuin jo te-työntekijälleni. Hän oli sitä mieltä että missään nimessä ei pidä mennä näin sillä en ole tullut hakemaan kokemusta vessan pesemisestä vaan lasten hoidosta. Lisäksi minua kun ei voi laskea edes työvoimaksi, niin jos pilkkua viilataan niin minulla ei pitäisi edes olla omia työtehtäviä vaan tehtävät pitäisi jakaa muun henkilökunnan kesken ja minä olen paikalla vaan auttelemassa. Hän siis oli sitä mieltä että koska työkokeilu ei enää täytä alkuperäisiä tavoitteita, niin minun olisi kannattavinta lopettaa kokeilu ja keksiä muuta. Mutta tietysti siis puhun ensin johtajalle ja kysyn häneltä tarkemmin tulevista tehtävistäni, voihan se olla ettei hän ole lainkaan samaa mieltä muiden työntekijöiden kanssa siitä että kaikki siivoustehtävät kuuluvat minulle.

En saa kokeilusta pennin hyrrää itselleni (tai no, saan sen 9e/arkipäivä mutta sekin sitten vähennetään muista tuistani joten käytännössä pankkitilini ei siitä kasva) joten en näe kauhean hyödylliseksi viedä lastani hoitoon vain jotta pääsisin pesemään lattioita ilmaiseksi. Jos siis tilanne on se että johtajankin mielestä tämän kuuluu mennä niin että koska en ole kasvatusvastuullinen, niin minä siivoan, niin minä lopetan. Tässä kohtaa kiinnostaa siis että onko tuo hyväksyttävä syy lopettaa työkokeilu vai napsahtaako karenssi?
Te-työntekijä oli sitä mieltä että pitäisi olla hyväksyttävä syy koska "työntekijä saa lopettaa työkokeilun koska tahansa jos se ei täytä tavoitteita" tms miten se nyt virallisesti menikään. Hän ei kuitenkaan tee päätöstä jatkon suhteen joten hän oli sitä mieltä että on olemassa pieni mahdollisuus ettei sitä hyväksytäkkään, vaan katsotaan vaan että olen omasta tahdostani lopettanut kokeilun kesken ilman pätevää syytä.

Onko joku muu ollut vastaavassa tilanteessa? Onko hyväksytty vai tullut karenssi? Uskallanko lopettaa? Tietenkin lähtökohtana ja toiveenani on että johtaja antaa periksi työtehtävissäni ja pystyn jatkamaan kuun loppuun asti :)

Anteeksi pitkä teksti :D

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä paperissa on sun vastuuhenkilön nimi.

Lisäksi sun oma allekirjoitus ja työkkärin tädin. Kuka allekirjoitti sen sopparin päiväkodin puolesta? Se ohjaaja on sitten se, ellei ole määrätty"lisätietoja"-osastossa muuta.

Ei ollut lisätietoja-kohdassa mitään ja johtaja allekirjoitti paperin eli onko johtaja silloin mun ohjaaja? Hän kun ei myöskään juuri osallistu lasten hoitoon vaan 80% ajasta tekee toimistohommia..

Vierailija
22/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi sun oma allekirjoitus ja työkkärin tädin. Kuka allekirjoitti sen sopparin päiväkodin puolesta? Se ohjaaja on sitten se, ellei ole määrätty"lisätietoja"-osastossa muuta.

Ei ollut lisätietoja-kohdassa mitään ja johtaja allekirjoitti paperin eli onko johtaja silloin mun ohjaaja? Hän kun ei myöskään juuri osallistu lasten hoitoon vaan 80% ajasta tekee toimistohommia..

ap siis edellinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on ohjaajasi ja hänellä on harjoittelusi vetovastuu. Muut eivät päätä siitä siivoatko sinä vessoja työpaikalla vaan vain tämä henkilö. Siksi sinun tulisi pyytää te-ohjaaja harjoittelupaikalle.

Muuta hyötyä omasta taistelustani ei ollut kuin se, että sain paperit, hyvän mielen ja koulussa tiedetään nyt ettei tuonne oteta opiskelupaikastani harjoittelijoita ennen kuin isompia muutoksia on tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän