Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole käynyt kakalla viikkoon - pitäisikö huolestua?

Vierailija
02.06.2016 |

Mielestäni olen syönyt kuitenkin ihan normaalisti, mutta jostain syystä vieläkään ei tunnu mitään tarvetta mennä kakalle. Vatsakaan ei erityisemmin pullota, eli mihin ihmeeseen viimeisen viikon aikana syömäni ruoka on voinut kadota??

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia eikä tervettä. Menehän apteekkiin hakemaan jotain laksatiivia!

Vierailija
2/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuttunut lihaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuis kauhealta, jos joutuis käydä vain kerran PÄIVÄSSÄ kakalla, käyn sen suositellun 3-5 kertaa päivässä

Vierailija
4/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hä? Minä käyn joka aamu kakalla ja vatsa toimii kuin junan vessa, anteeksi ärsyttävä sanonta. Joskus matkoilla meinaa olla ummetusta, jos joutuu huoneen jakamaan tuntemattoman kanssa tai kun syö eri tavalla kuin normaalisti. Ja voin sanoa, että tuntuu tosi ikävältä, mahassa kiertää ikävästi ja turvottaa.

Syötkö eri tavalla kuin aiemmin? Oletko muuttanut tai matkoilla tms muutoksia elämässä?

Vierailija
5/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hä? Minä käyn joka aamu kakalla ja vatsa toimii kuin junan vessa, anteeksi ärsyttävä sanonta. Joskus matkoilla meinaa olla ummetusta, jos joutuu huoneen jakamaan tuntemattoman kanssa tai kun syö eri tavalla kuin normaalisti. Ja voin sanoa, että tuntuu tosi ikävältä, mahassa kiertää ikävästi ja turvottaa.

Syötkö eri tavalla kuin aiemmin? Oletko muuttanut tai matkoilla tms muutoksia elämässä?

Mielestäni olen syönyt ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin. Unohtui tosin aloituksessa mainita sellainen taustatieto, että kärsin ummetusvoittoisesta ärtyvästä suolesta, ja pyrin sen takia syömään enimmäkseen helposti sulavaa ja imeytyvää ruokaa (koska huonosti sulava ja kuitupitoinen ruoka aiheuttaa herkästi turvotusta ja muita suolisto-oireita), eli tuo saattaa osaltaan selittää.

Minulla oli myös viikko sitten maha löysällä, eli suolisto saattoi silloin tyhjentyä tavallista perusteellisemmin, mutta eikai sinne oikeasti niin paljon tilaa tullut että koko viikon ruuat mahtuisivat suolistoon ongelmitta? :0

Vierailija
6/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulle normaalia, minä olisin tuossa tilanteessa todella huolissani. Itse käyn joka aamu, en halua kantaa turhaa 💩 mukanani.

Vierailija
7/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, minkälaisilla matkoilla joutuu jakamaan huoneen tuntemattoman kanssa?

Vierailija
8/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pellavansiemenrouhetta, myydään ihan tavallisissa marketeissa. Laitat sitä aamulla noin 1 rkl(alussa kannattaa varmaan laittaa enemmänkin) vesilasiin ja annat sen imeytyä iltaan asti, siitä tulee vähän sellaista limamaista, ja sitten juot sen. Pitäisi suolen toimia seuraavana päivänä. Kannattaa siis käyttää ihan säännöllisesti.

Vierailija
9/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka etelänmatkalla tai työmatkalla, jos ei ole tuttua huonekaveria.

Vierailija
10/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan juonut tarpeeksi? Mulla lakkaa heti vatsa toimimasta jos en juo reilusti vettä päivässä..

Vierailija
11/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö kuitua niin aikas pitkään voi mennä ummessa.

Vierailija
12/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oot turvonnu niin tasaisesti ettet huomaa. Tota menoa saat avanteen, eli ota laksatiivia ja paljon nestettä.

Vierailija
13/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä vastaavan ongelman takia kun siihen liittyi vatsakipua. Tulos oli yliannostus laksatiivua ja kilpparitutkimukset. Mitään ei löytynyt joten eipä siinä sitte mitään

Vierailija
14/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäis jos joutuisin ravaamaan paskalla 3-5krt/pvä.

Minun suoli tyhjenee joka aamu. that's it. Ei tarvi käydä jatkuvasti pökäleitä vääntämässä. 

Vierailija
15/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm kirjoitti:

Jos ei syö kuitua niin aikas pitkään voi mennä ummessa.

Ja kun syö viljakuitua niin voi mennä vielä kauemmin.

Vierailija
16/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla vilkas päivä edessä. Itselläni on joskus reissuvatsa, joka tyhjenee huonosti. Sitten puolen päivän kuluessa ravaan 3-4 kertaa asioilla.

Oletko yrittänyt rentoutua?

Vierailija
17/19 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mennä sairaalaan

Vierailija
18/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä koittaa saada maha toimimaanse on aika ikävää kun maha ei toimi onko sulla usein tälläsiä oireeta.

Vierailija
19/19 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi edes vielä huolissani asiasta, ehkä söisin pari luumua ja joisin paljon vettä, jos se auttaisisi. Myös suolalla maustettu vesi saattaapi auttaa pahimmassa tapauksessa. Peräruiske ellei muuta. Mutta itse olen ollut valehtelematta jopa 5 VIIKKOA käymättä paskalla. Sen jälkeen en kyllä enää kestänyt, en pystynyt mennä kouluun, koska jo pelkkä kävely sattui aivan saatanasti vatsaan. Pitihän se peräruiske sitten ottaa, se helpotti. :)