3-lk tyttö sai stipendin kolmatta kertaa!
Tulin äsken lapseni kevätjuhlista. Olo on aika järkyttynyt. Ymmärrän että tämä tyttö on opettajien lellikki mutta eikö tämä nyt mene jo vähän liikasiin? Muiden luokkalaisten ilmeet oli vähintäänkin näkemisen arvoiset....
Samoin muillakin luokilla näkyi olevan taas samat naamat pokkaamassa hymytyttö- ja hymypoikapatsaat, palkinnot milloin mistäkin ja stipendit. Opettajat hoi, onko tämä teistä ihan vakavissaan reilua?
Kommentit (5)
Eli kaikkien mielestä tämä on ihan ok? Jotenkin surullista ettei kellään muulla ole mitään mahiksia :/ ap
Miksi noin pienille mitään stipendejä edes annetaan? Eikö tuossa iässä pitäisi kaikki pitää vielä samanarvoisina.
Jos ei muita ansaitsevia ole niin on ok.
Itse aikanaan sain hymypatsaan ja stipendin siitä kun nostin ympäristötiedon 9->10
Meillä aikonaan sai sama tyttö joka vuosi stipendin ala- ja yläasteen ajan. Olihan hän tietenkin luokan priimus, mutta silti, olisi ollut kiva, että muitakin todella hyviä oppilaita olisi huomioitu.
Olen itse antanut 2 kertaa samalle pojalle stipendin (opetin kyseistä luokkaa ykkösestä neloseen), koska:
- Luokallani oli vain 6 poikaa ja 5 heistä ei erottunut edukseen koulumme ja omien kriteerieni osalta.
- Alakoulun stipendejä ei jaeta parhaasta keskiarvosta, vaan enemmänkin luokan yhteishengen nostatuksesta, kivasta kaveruudesta jne. Kyseinen poika osasi ottaa huomioon kaikki luokkakaverit ja esim. puolusti kiusattua. Hänen esimerkillään alkanut kiusaaminen loppui nopeasti.
- En harrasta "tsemppistipendejä" siinä määrin, että antaisin stipendin sille lapselle, joka oli vuoden alussa mahdoton ja keväällä hieman vähemmän haastava.