Hei. Tarvitsen kiireesti apua ja mielipiteitä kun en itse tajua mitä nyt tapahtuu. Olen 2 lapsen äiti, aina raskaudet ollut helppoja ja olen puhkunut raskaus onnea. Kuopuksen synnytys ei mennyt ihan nappiin ja repesin aika tavalla, pojan paino 4100g..

Nyt odotan kolmatta rv 40+5 ja olen aivan hukassa. koko raskaus on ollut yhtä helvettiä, jouduin lopettamaan työt viikolla 8 jo kun raskauspahoinvointi oli niin voimakasta, en nukkunut tai syönyt.. vihdoin olo helpottui viikon 20 jälkeen jonka jälkeen pääsin töihin. Rv 25 se helvetti alkoi. Kipua, vuotoa ja supistuksia. Rv 26 jouduin osastolle yli 2 viikoksi kun supisteli niin paljon, sain kortisooni piikit ja estolääkkeet. Siitä lähtien olen pelännyt lapseni puolesta ja ollut fyysisesti aivan loppu. Tähän päivään asti olen 2 viikoin välein rampannut lääkärissä ja ultrissa, kipu on ollut sietämätöntä. Vuodelevossa ollut rv 26 lähtien, toisten lasten elämästä täysin pihalla ja pois kuvioista. Tein kaikkeni vauvani eteen että raskaus kestäisi.

No nyt viikot 40+5 on täynnä ja olen kyllästynyt ja alkanut tuntea vihaa syntymätöntä lastani kohtaan. Ajatuksena on vain " miksi teet elämästäni näin hankalaa, olet pilannut yli 7kk elämästäni ja et ulos meinaa tulla ja pilaat vaan lisää.." paiskin tavaroita, huudan miehelleni ja lapsilleni. Olen aivan loppu. 2 VIIKKOA ON JO SUPISTELLUT kipeitä ja voimakkaita supistuksia mutta mitään ei tapahdu. Miten voin tuntea näin? Miksi tunnen nyt nöin kun koko raskauden suojelin lastani, en tehnyt mitään mikä häntä vaarantaisi.

• ylös 0
  • alas 7

Kommentit (1)

Ja lisänä olen koko aikaa kätilöille puhunut että pelkään lapsen kokoa. No nyt sain kuulla että vauvani painaa ainakin nyt jo sen 3.8kg ja mitään ei tehdä ennenkuin viikot 42 täynnä. Tämä senkun lisää pelkoa ja vihaa koska pelkään kuollakseni mennö synnyttämään yli 4kg uudelleen kun ensimmäinen synnytys päättyi verilöylyyn ja veritiputukseen kun hemoglobiini laski alle 80 ja oloni oli aivan hitveä.. neuvoja kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla