Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin pitää tipattoman tammikuun

Vierailija
01.06.2016 |

Olen siis tavallinen keski-ikäinen mies ja lihaa syövä rasvanahkaduunari. Pidän oluesta, mutta ei minulla koskaan alkoholiongelmaa ole ollut. Olen aika tavallinen keskivertojuoja ollut aina. Viikolla silloin tällöin olut saunan tai ruuan kanssa, tai muuten vaan. Viikonloppuna sitten useampi, mutta varsinaiset kännit on viimevuosina olleet aika vähissä, koska en vaan voi sietää krapulaa, koska kunnon kännin jälkeen se kestää minulla yli kaksi vuorokautta ja sinä aikana olen ihan vetämättömissä ja iän myötä krapulat ovat vain pahentuneet.

Eli siis mitään varsinaista tarvetta mulla ei tipattomalle ollut, mutta ajattelin ihan muuten vaan olla tammikuun kokonaan juomatta. Noh tammikuu meni vähän kuin varkain ja kun helmikuuta oli menty jo jonkin aikaa, vasta havahduin, että tipaton tammikuuhan loppui jo. Mutta koska ei ollut mitään suurempaa tarvetta ottaa, niin ajattelin, että menköön samaan syssyyn helmikuukin.

Noh, helmikuuhan lyhyenä kuukautena meni vieläkin sutjakammin ja kun maaliskuuta oli jo hyvän matkaa menty, ajattelin että no venytetäänpä tipaton saman tien vappuun asti. Eipä sekään tuottanut mitään ongelmia ja koska vappunakaan en missään juhlimassa ollut niin vapun jälkeen päätin venyttää tipatonta juhannukseen. Juhannus on kyllä sellainen juhla, jota en kyllä sitten lapsuusvuosien ole koskaan täysin tipattomana viettänyt, joten saattaa olla, että tipaton loppuu siihen, mutta jos ei juhannuksenakaan mitään isompaa himoa ole ottaa, niin sitten voisi tipatonta venyttää samantien vaikka vuoden mittaiseksi.

Se on ollut jännää, että edes näillä helteillä ei ole mitään himoa kylmään olueeseen ollut. Yllättävän nopeasti sitä ihminen tottuu olemaan kokonaan juomattakin.

Korostan tässä kuitenkin sitä, että olen aina ollut kohtuukäyttäjä ja mitään putkia en ole koskaan vetänyt, joten minulla ei ole tämän tipattomuuteni kanssa mitään paineita, vaan tämä liki puolivuotta on mennyt ikään kuin varkain, vailla minkäänlaisia paineita. Eli jos vähänkin tuntuu siltä, että tekisi olutta mieli, niin voin vaikka saman tien mennä kauppaan tai terassille, eikä se olisi mikään ongelma mihinkään suuntaan. Nyt vaan ei ole mitään himoa ollut, enkä ole koko asiaa edes ajatellut.

Vaikka aiemminkin on on tipattomia jaksoja ollut, niin tämä on ylivoimaisesti pisin, sitten teinivuosien. Aika näyttää, kuinka pitkään tipattomuuteni jatkuu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin pitää herkuttoman loppuelämän. En osaa!

Vierailija
2/10 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu! Alkoholi on myrkky, joten jollei sitä oikeasti tee mieli niin mitä sitä turhaan muuten vaan vetää naamaan. Niin paljon muitakin ja parempia juomia olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot hieno mies! Oletko varattu kenties ja mistäpäin?

Vierailija
4/10 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin pitää herkuttoman loppuelämän. En osaa!

Olet ilmeisesti "herkkuholisti", eli sinulle herkuttelu on ilmeisesti jonkin sortin ongelma. On luonnollista, että herkkuholistin ei ole helppo päästä irti herkuttelusta, ihan samoin kuin alholistin alkoholista.

Minunkin pitäis jonkun verran herkuttelua vähentää, sillä muutaman kilon olen ylipainon puolella, mutta onneksi vain muutaman kilon, eli herkuttelu ei minulle iso ongelma ole, mutta jonkun sortin haitta kuitenkin. Josko sitä sitten ensi vuonna pitäisi herkuttoman tammikuun ja jatkaisi sitä vaikka vuoden loppuun asti ;)

On kuitenkin niin, että jotain nautintoja ihmisellä on hyvä olla. Itse saan tällä hetkellä eniten nautintoa kuntoilusta ja se onkin yksi tapa kompensoida herkuttelua ja pitää diabetestä loitommalla.

ap

Vierailija
5/10 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot hieno mies! Oletko varattu kenties ja mistäpäin?

Kyllä mä ihan sinkku olen. Ollut jo muutaman vuoden :)

Täältä Etelä-Suomestahan minä, en kuitenkaan pääkaupunkiseudulta.

Vierailija
6/10 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannus on kyllä sellainen juhla, jota en kyllä sitten lapsuusvuosien ole koskaan täysin tipattomana viettänyt, joten saattaa olla, että tipaton loppuu siihen, mutta jos ei juhannuksenakaan mitään isompaa himoa ole ottaa, niin sitten voisi tipatonta venyttää samantien vaikka vuoden mittaiseksi.

No nyt tuli testattua sitten tipaton juhannuskin, eikä tehnyt edes tiukkaa, vaikka poikkesin aattona naapurissa ja siellä kyllä tarjottiin, vaan kohteliaasti kieltäydyin. Nyt ei sitten ole enää mitään varsinaista etappia, vaan katsellaan miten kesä ja loppuvuosi etenee. Ehkä otan, ehkä en :)

ap

Vierailija
7/10 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy harkita, tammikuuhun on vielä aikaa.

Vierailija
8/10 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö?

Vierailija
9/10 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio.

Vierailija