Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos omistan asioita ulkomailta jotka on lahjoitettu minulle.

Vierailija
01.06.2016 |

Tarvitseeko Suomen yhteiskunnan sitä tietää?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön että lahjoitetut asiat siis sijaitsevat vieraan maan kamaralla.

Vierailija
2/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu aika monesta asiasta. Esimerkiksi siitä, että onko ne laillisia vai laittomia siellä  ja täällä, ja siitä, muodostuuko niistä jomman kumman maan mukaan verotettavaa tuloa ja maksatko siitä veroa siellä toisaalla vai Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjoitushetkellä toinen teistä asui Suomessa, menee lahjavero Suomeen. Toki pitää tarkistaa, meneekö veroa myös kohdemaahan.

Vierailija
4/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lahjoitushetkellä toinen teistä asui Suomessa, menee lahjavero Suomeen. Toki pitää tarkistaa, meneekö veroa myös kohdemaahan.

Siis jos joku antaa mulle lahjaksi helvetin kallin taulun ja säilyttää sitä ulkomailla, niin siitä pitää muka maksaa jotain Suomen valtiolle? Eihän Suomen Valtion sitten tarvitse tietää koko asiasta mitään. Eihän tuollainen käy laatuun.

Vierailija
5/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ulkomaan olet saanut lahjoituksena?

Vierailija
6/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos joku antaa mulle lahjaksi helvetin kallin taulun ja säilyttää sitä ulkomailla, niin siitä pitää muka maksaa jotain Suomen valtiolle? Eihän Suomen Valtion sitten tarvitse tietää koko asiasta mitään. Eihän tuollainen käy laatuun.

Näin on, jos kolmen vuoden aikana saatujen lahjojen arvo ylittää 3999,99 euroa.

Vierailija
7/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla Suomen valtion ei tarvitse tietää työpaikastasi ja palkastasi mitään.

Vierailija
8/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikista paketeista mukä lähtetellä veroja? Jos saan työnteosta vaikkapa matkalipun ympäri maailmaa jonka arvo on xxxx€ ja se lähetetään minulle tänne Suomeen, niin eihän sellaisesta mitään veroja ruveta maksamaan.

Vierailija
9/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla Suomen valtion ei tarvitse tietää työpaikastasi ja palkastasi mitään.

Eihän se tiedäkään... Luuletko että noille arkadianmäen hulluille annan ropoakaan kun se on kohta taas kreikkalaisten perseessä?

Vierailija
10/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikista paketeista mukä lähtetellä veroja? Jos saan työnteosta vaikkapa matkalipun ympäri maailmaa jonka arvo on xxxx€ ja se lähetetään minulle tänne Suomeen, niin eihän sellaisesta mitään veroja ruveta maksamaan.

Ei tarvitse mitään maksella jos joku sun tuttu sendaa matkalippuja, meni ne vaikka Kuuhun tai Japaniin. Jos siis ovat aitoja.

Vierailija
11/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä ap saat palkaksi vaikka talon jenkeistä niin ei siitä tarvitse mitään Suomeen maksella. Jenkkeihin kyllä.

Vierailija
12/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän palkasta (oli se rahaa tai puhelinetu tai matkalippu) veroja pitää maksaa, on tietenkin eri asia mihin maahan.

Vierailija
13/13 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä ap saat palkaksi vaikka talon jenkeistä niin ei siitä tarvitse mitään Suomeen maksella. Jenkkeihin kyllä.

Ei mene yksiviivaisesti noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi