Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen jo pitkään epäillyt itselläni kilpparin vajista

Vierailija
01.06.2016 |

Nukun edelleen yöt untuvapeiton kanssa ja iltaisin varpaat ovat kylmät. On muitakin oireita ja toki tiedän, ettei vielä ole ollut kuin pari kunnollista hellepäivää. Mutta jotenkin tämä todennäköinen vajis tuntuu todellisemmalta päivä päivältä. Vielä pitäisi diagnosoida se. Nukkuuko muut untuvapeitolla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joko se, tai sitten sun voimaeläin on Tyko-niminen sammakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on mullakin untuvapeitto käytössä, asunnossa on joku +23c lämmintä. Varpaat on aina kylmät, sormet välillä. Mulle tämä on "normaalia", enkä kärsi muista oireista tai ole koskaan epäillyt sairautta. 

Vierailija
4/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
5/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä oon kanssa viluinen... Mä nautin näistä keleistä kun lämpöä on pihalla +28 astetta. Tarkenee vihdoinkin oikeasti kesä vaatteissa. Jossain +20 asteessa tarttee mulla olla vielä pitkää housua ja paitaa. Muitakin kilppariin sopivia oireita olis. Mutta labra tulokset sanoo että mun kilppari arvot on täysin normaalit.

Vierailija
6/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä lähetteet ainakin TSH-, T4V- ja mielellään T3V-verikokeisiin ja tule sit kysymään täältä tai esim.kilpirauhasinfosta, ovatko arvot OK. Ei kannata uskoa lääkärin "ovat viitearvoissa" -kommenttiin, lääkärit Suomessa (ja myös muualla, mutta eritoten täällä) ovat todella pihalla kilpirauhasasioista. Tsemppiä!

Vierailija
7/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin vajis ei jeesus nyt taas :D

Vierailija
8/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: niin mitkä ne arvosi ovat? Pääsetkö katsomaan omakannasta?

Vierailija
9/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH 1.42, T4V on 14. Muita arvoja ei ole otettu. Olen joskus ennenkin kysynyt omista arvoistani täällä...

Vierailija
10/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on oireita, niin voisi vajislääkityksen kokeilu olla paikallaan. T4V saisi olla mieluummin siellä viitearvojen yläkulmassa, kahdenkympin tienoilla. Mutta voi olla vaikeaa saada sitä lääkitystä, kun lääkärit ei tosiaan ymmärrä tästä sairaudesta ja OIREISTA mitään. Yritä etsiä kilpirauhasinfosta joku hyvä lääkäri. Niin ja jos suilla on vajis, niin tn. ne arvot koko ajan huononevat, joten eivät ole välttämättä edes tuota nyt (vaikkakin toisaalta kesällä arvot ovat yleensä paremmat kuin talvella)

Vierailija
11/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lääkäriltä lähetteet ainakin TSH-, T4V- ja mielellään T3V-verikokeisiin ja tule sit kysymään täältä tai esim.kilpirauhasinfosta, ovatko arvot OK. Ei kannata uskoa lääkärin "ovat viitearvoissa" -kommenttiin, lääkärit Suomessa (ja myös muualla, mutta eritoten täällä) ovat todella pihalla kilpirauhasasioista. Tsemppiä!

Kiitos. Paljonko nämä testit maksavat?

Vierailija
12/12 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan hirmu paljon paikasta. Mutta kyllä sinun kuuluu ne saada ihan kunnallisellakin puolella. Jos jostain syystä ei onnistu, niin ainakin HUSlabissa (joissakin laboratorioissa, muistaakseni ei kaikissa) voi käydä yksityisenkin lääkärin lähetteellä, se on toiseksi halvin vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän