Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamponin käyttö

Vierailija
31.05.2016 |

Moi! Pyydän apua kaikilta jotka lukevat tätä.
Mulla alkoi kuukautiset n. 1,5 vuotta sitten (olen nyt 15), olen tähän asti käyttänyt sidettä. Mutta nyt laskeskelin juuri että kesällä kun lähden kreikkaan pitäisi olla kuukautiset matkan aikana, ja en yhtään tiedä mitä tehdä. Ajattelin tamponin käyttöä, mutta äiti sanoi että tamponia EI SAA käyttää ennen kuin on harrastanut seksiä.
Onko tämä totta? Mietin myös että voinko ottaa aurinkoa ja uida jos on kuukautiset, vai pitääkö pitää sidettä uikkareissa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa käyttää tamponia, ei se vaikuta neitsyyteesi millään lailla. Vaihda tamponi uinnin jälkeen, se imee kuitenkin jonkin verran vettä. Hyvää lomaa :)

Vierailija
2/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponia voi neitsyetkin käyttää, äitisi on väärässä. Sidettä älä laita uidessa, imee itsensä täyteen vettä, eli ei vaan toimi vedessä. Jos kerran äitisi kanssa pystyt näistä asioista juttelemaan, niin voisiko hän avustaa sinua siirtopillereiden hankkimisessa? Niitä saa lääkärin reseptillä. Eivät ole mitään ehkäisyyn liittyvää (kuten e-pillerit), vaan niillä siirretään kuukautisia esim viikolla eteenpäin. Itse söin tällaisen joskus 15 vuotta sitten kun oli juurikin ulkomaan reissu tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käyttää, vaikka olisikin neitsyt. Äidilläsi on väärää tietoa. Uikkareissa ei pidetä sidettä. Se on todella epähygieenistäkin. Tamponia voi käyttää uidessa. Auringonottoa kuukautiset eivät estä.

Vierailija
4/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoletta voit pitää tamponia mutta aloita sen käytön harjoittelu jo etukäteen (jos sulla tulee siis vielä ainakin yhdet menkat ennen reissua) niin on varmempi ja mukavampi olo. Voit pitää myös ohutta sidettä (paitsi uidessa) pikkareissa vaikka tamponia käyttäisitkin niin saat ekstravarmuutta.

Niin ja voisithan ottaa lääkäriltä selville josko menkkoja voisi vielä lääkkeillä siirtää? Joka tapauksessa hauskaa matkaa!

Vierailija
5/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käytin uidessa tamponia. Ja olin neitsyt :)

Vierailija
6/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä käytin uidessa tamponia. Ja olin neitsyt :)

Ja vielä - nyt oma tyttäreni opettelee käyttämään. Suosittelen, helpottaa niin paljon elämää, varsinkin kesällä :)

Vierailija
7/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä äitejä moneen junaan. Minä ostin teinikengät tampooneja ja käskin opetella käyttämään.

Vierailija
8/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinikengät :D

Siis teinille.

Vierailija
9/9 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kait voit käyttää tamponia. Kannattaa harjoitella sen tamponin kanssa jo ennen reissua. Itsellä tamponin käyttö aluksi sattui ennen kuin siihen tottui. Tamponin kanssa voi uida ja ottaa aurinkoa normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi