Meillä ei pestä käsiä ennen ruokailua, eikä tulla pesemään.
Ei allergian allergiaa, eikä flunssan flunssaa vuoteen!
Lapsia kolme ja heti parani flunssatilanne, kun lopetetiin käsien pesu ennen ruokaa. Ennen oli korvatulehduksia vaikka kuinka ja flunssia. Nyt kerran vuodessa. Vinkin sain lääkäriltä.
Vauhkotkaa:
Kommentit (9)
Itse pesen aina ennen ruoanlaittoa ja usein sen aikanakin.
Ulkoa jos tullaan sisälle, silloin kyllä pesemme, kesällä siis. Talvella usein ei.
Meillä pestään koska en halua kihomatoja meille enää ikinä...
Ei muuten ole allergioita eikä flunssia käsienpesusta huolimatta yhdelläkään viidestä lapsesta :)
mutta on tosi erikoinen tapa ehkäistä sairauksia! MInä uskon myös, että hygienia-ajattelu on monessa mennyt liian pitkälle. Toisaalta kun katson, mihin kaikkialle meidänkin parivuotiaan kätöset ennättävät ruokailujen välillä, niin hurjalta tuntuu että osa kaikesta siitä moskasta päätyisi ruuansulatukseen.
Milloin teillä muuten pestään kädet? Vai onko tavasta luovuttu kokonaan?
ei tosin ole ollut lapsella flunssaa yli vuoteen, eikä ole allergioita. Lapsella on kerran ollut rotavirus, muuten ei koskaan ole ollut oksennustaudissa tai vatsataudissa, ja on jo 8 v....
käsiä ennen ruokaa tai jos pestään niin erittäin huonosti. Tämä johtuu ihan laiskuudesta. Silti toinen lapsi on hyvin allerginen vaikka muuten ollaankin säästytty terveinä.
Kaupungilla jos käydään josssain syömässä, niin totta helvetissä pestään, ennen kuin kosketaan ruokaan (esim. ranskalaiset).. Kahvoissa ja kaikissa on sellasta skeidaa, että en ssuhuni niitä halua.
Korvatulehdus tai flunssa eivät kyllä varmasti tule puhtaista tai sen enemmän likaisistakaan käsistä. Loppui meidänkin lapsilta korvatulehdukset aikanaan, mutta en minä kyllä käsien pesuun/pesemättömyyteen sen usko liittyvän.
Mutta uskonasioista ei kai kannata kiistellä